עמיעד הבית

עמיעד הבית. סיכום חודשי קצר של עמיעד טאוב משנה ראש עיריית מודיעין מכבים רעות.

דיווח לציבור התושבים

דיווח חודשי שוטף לתושבי מודיעין מכבים רעות על הפעילות העירונית

עמיעד הבית נובמבר 20

סיכום פעילות פברואר 2023

עמי עד-הבית סיכום פעילויות מרכזיות פברואר 23 אדר תשפ"ג

1.מרכז מידע חדש לזכויות שורדי השואה נחנך במודיעין
במסגרת השת"פ עם הרשות לניצולי שואה חנכנו מרכז מידע חדש לטובת 988 שורדי השואה תושבי העיר.
מרכז המידע יעסוק במגוון תחומים ובהם: קבלת מידע, מיצוי זכויות, סיוע במילוי טפסים, הגשה של חומר רפואי לוועדה רפואית או בקשה להכרה במחלות נוספות, הגשת קבלות להחזר ברשות ועוד.למידע נוסף, שאלות ורישום יש לפנות בטלפון 02-5018466 או בדוא"ל rutit@mse.gov.il.
מוזמנים להאזין לדברים שאמרתי בנושא המחויבות העירונית שלנו לשורדים באירוע המרגש. https://youtu.be/aYu8G0mukss

2. חברתיים יחד במודיעין
בהובלת האגף לשירותים חברתיים התכנסו חניכי סניף בני עקיבא רעמ וסיירת ערניים יחד עם דיירי הדיור העצמאי במודיעין מכל 24 הדירות המופעלות ע"י האגף בשיתוף:שק"ל, ניצן, גוונים, ויוזמה. כל ארגון תרם מוצרים שהכינו בוגרים עם צרכים מיוחדים ומתנדבים ויחד ארזנו עשרות משלוחי מנות שיחולקו לשורדי השואה במודיעין, העיר בה כולם שותפים בעשייה.

3. הנהלת תנועת בני עקיבא אומרת תודה
מפגש חינוכי וערכי עם הנהלת תנועת בני עקיבא. יגאל קליין, המזכ"ל וחברי הנהלת בני עקיבא ביקשו להודות לרשות ולנו על ההשקעה בסניפים ובבני הנוער. הבטחנו להם כי הדאגה לנוער תמשיך לעמוד במודיעין בראש סדרי העדיפויות.

4.פורצות ופורצים דרך במודיעין
מודיעין פורצת דרך גם בשירותי הדת.25 מתושבי ותושבות העיר, כולם בוגרי צבא ושירות לאומי החלו קורס משגיחות ומשגיחי כשרות כחלק משדרוג השירותים ופתיחת השורות לתושבי העיר ונשים בשירותי הדת במודיעין. המשך ישיר להכנסת חדשנות והטמעת אפליקציות לניהול בית העלמין והמקוואות בעיר.
לכתבה המלאה במיינט מודיעין. צילום חורה נובומינסקי.
לצפייה לחץ כאן

5.דואגים לתושבים עם צליאק ואלרגיות
בחודש האחרון בשיתוף עם נציגות ההורים לילדי צליאק במודיעין ונעמה קציר יו"ר יה"ל עסקנו בפיתוח מענים נוספים לילדים אלרגיים ולילדים הרגישים לגלוטן (צליאק) הנהלת העיר אישרה הצעה לסדר שהגשתי יחד עם יוסי אביבי מחזיק תיק הבריאות במטרה להנגיש את המזון באירועים העירוניים לכל התושבים ולקדם הסברה נכונה בנושא.

6. הבית החם של חיה מאירי
חיה מאירי מנריבי, שורדת שואה שהובילה במשרד החינוך פרוייקט להשכלת מבוגרים ועברה למודיעין ארחה אותי בבית החם שהיא מפעילה לאזרחים ותיקים. זהו אחד הפרוייקטים הנפלא של האגף לשירותים חברתיים שמוביל צוות אזרחים ותיקים בראשות עו"ס תחיה שרף.


7.בטיחות בבית של האזרחים הותיקים
במסגרת האחריות העירונית לתושבי גיל הזהב מפעיל האגף לשירותים חברתיים את פרוייקט "בטיחות בבית".במסגרת הפרויקט הותקנו במהלך השבועות האחרונים בבתי 58 אזרחים ותיקים ערכות בטיחות הכוללים מעקות בטיחות לחדר שירותים ואמבטיה, גלאי עשן, שטיחון נגד החלקה, מדבקות נגד החלקה, אזיקונים לקשירת חוטים רפויים, ותאורת חרום.המשך להדרכות למניעת החלקות ונפילות שהועברו ע"י מתנדבי מד"א לאזרחים ותיקים במודיעין.

8. 9 בתים חמים
האגף לשירותים חברתיים במודיעין מפעיל תשעה "בתים חמים" בעיר הנותנים מענה לצורך של הפגת הבדידות, הגברת תחושת השייכות, החוסן האישי ושיפור רווחת האזרחים הוותיקים שלנו. אזרחים ותיקים שרוצים לקחת חלק בפרויקט מוזמנים ליצור קשר בטלפון – 073-2326409 או 073-2326406. ההשתתפות ללא עלות

9. באמונה.
3200 מתנדבות בשירות לאומי, 110 מעונות, 30 סניפים ובתי מדרש, 13 מרכזי טיפול, 5 פנימיות לילדים ונוער בסיכון, 4 אולפנות ותיכונים ו-1 מכללה לעיצוב ואמנויות. זכיתי להגיד תודה ליו"ר אמונה ליאורה מינקה לאחר 22 שנות פעילות ולברך את היו"רית הנבחרת, יפעת סלע המוכשרת מבית היוצר של העיר מודיעין.

10: תרבות יהודית לכולם
יפית גבאי, ענת כהן, חני כהן, אתי בירנבוים ואסתר כץ יזמו וארגנו, המחלקה לתרבות יהודית התגייסה ובמודיעין נחגגה מסיבת פורים כדת וכדין.
מוזמנים לעקוב אחר הפעילות ברשתות

בפייסבוק – לחץ כאן

באינסטגרם – לחץ כאן

בטוויטר – לחץ כאן

ביו טיוב – לחץ כאן

באתר – לחץ כאן

סיכום פעילות אוקטובר 2022

עמי עד-הבית סיכום אוקטובר 22 חשוון תשפ"ג

1. אישרנו את תקציב העירייה ותקציב הפיתוח.
אישרנו הערב את תקציב עיריית מודיעין על סך 840,838 מיליון ש"ח ותקציב פיתוח ( הכולל פרויקטים קיימים) בסך 3,575,843 מיליארד ש"ח. לפרטים מלאים על התקציב והתחומים עליהם אנחנו אמונים לחץ כאן


2.השקת סדנת תמיכה לנפגעי שכול אזרחי
באגף לשירותים חברתיים התחלנו החודש בסדנת תמיכה לליווי הורים ששכלו ילד\ילדה בשכול אזרחי בהנחיית הפסיכולוג ד"ר אוהד אבירם. לפרטים והרשמה, מייסד ומנהל "יקיר לי" מודיעין לזכרה של נועה כפיר ז"ל, אלי כפיר – 0545-639025

3. מעמד הקהל
ציינו החודש מעמדי הקהל מרגשים במיוחד בהשתתפות מאות הורי וילדי גני הממ"ד במודיעין במעמד הרב הראשי לישראל הרב לאו והרב הראשי למודיעין הרב ציקוטאי בהפקת המחלקה לתרבות יהודית ובהובלת המארגנת והגננת המיתולוגית יהודית פיש רוזן.אירוע נוסף התקיים בבית הספר דרכי יהודה במסגרתו גם לנטוע עצים בחצר בית הספר כסמל לצמיחתו וגם לחנוך את החממה הלימודית שהוקמה ביוזמתו ובהובלתו של עירד הרשקוביץ.
לצפייה בסרטון מדברים שאמרתי באירוע לחץ כאן

4. תמיכה בבני משפחה המלווים הורים מבוגרים
הגעתם לשלב שאתם מטפלים בהורים? בואו ללמוד איך לעשות את זה נכון ולממש זכויות. אתם לא לבד! צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים יוצא בסדרת הרצאות והכשרות חינם לבני משפחות המטפלים באזרחים ותיקים. יש להרשם מראש במספר 0732326406

.5.ניצולי שוהם עם ניצולי מודיעין
"קפה אירופה" הינה מסגרת של מועדונית לניצולי ושורדי שואה. באירוע מרגש במיוחד אירחנו במודיעין את חברי "קפה אירופה" של מועצת שוהם לצד חברי "קפה אירופה" של מודיעין לערב של מוסיקה ומפגש.

6.אמן של אנשים.
איש של אנשים. חברי הטוב רובן גרשקוביץ שעיקר כוחו ביכולת לראות אנשים ולגעת בטוב בכל גווני וסוגי האוכלוסיות בעולמנו חנך במרכז הרב תחומי את התערוכה "אנשים". התערוכה מוצגת בקתדרה לאמנות מרכז הרב תחומי עד ה 08.12.

7.מחוברים דרך המוסיקה
מחוברים, מחברים, חברים! בפרוייקט נהדר של חיבורים שערכה רשת מקומוני ידיעות לקראת החגים נבחרה הלהקה המשלבת שהקמתי "קולות שלובים" כסמל לחיבור מנצח. את הלהקה המשלבת צעירים עם צרכים מיוחדים מפעילה עיריית מודיעין בשת"פ של האגף לשירותים חברתיים ואגף חברה צעירים ונוער והיא מנוהלת ע"י לב לופטוס המוכשר.

8. מנהיגות מימי התנ"ך ועד היום.
ממשה רבנו ודוד המלך, דרך מרתין לותר קינג ומנחם בגין ועד יאיר לפיד ובנימין נתניהו. לקראת הבחירות העברתי הרצאה בנושא מנהיגות ובחירות מימי התנ"ך ועד היום לשכבה ט' באולפנת אורות. מלח הארץ זה כאן.

9. תומכים בחיילי המילואים
חיילי המילואים מהווים את חומת המגן של מדינת ישראל. סיעת מחוברים למודיעין תמכה בהצעה שאישרה השבוע מועצת העיר להעניק הנחה של 25% בארנונה למגורים, למפקדים ולמפקדות תושבי מודיעין, המשרתים שירות מילואים פעיל. ההצעה מתווספת להנחה הקיימת לעל משרתי המילואים.אנו רואים בשירות הצבאי ובשירות המילואים חובה וזכות ייחודית שמהווה עמוד תווך של קיומנו וחוסננו הלאומי ונתמוך בכל הצעה המוקירה את פועלם של חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.

10. קבוצת תמיכה לנפגעי רשלנות רפואית'
כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים אנו ממשיכים לתמוך בנפגעים ולהאבק לשיפור מערכת הבריאות. החודש נפתח בסדנת תמיכה ופעילות עבור הנפגעים ובני משפחותיהם. מוזמנים להרשם ולהפיץ לאנשים רלוונטיים. לכניסה לחץ כאן


ביום הבחירות השתתפתי בפאנל בערוץ 14 בו עסקתי בין היתר בנושאים הבאים:

מהי פוליטיקה? לצפייה לחץ כאן
למה הדר מוכתר זכתה לחשיפה רבה ללא תוצאות בקלפי? לצפייה לחץ כאן 
עד כמה חשוב השנ"צ? לצפייה לחץ כאן
ולאן נעלמו תחומי החינוך הרווחה והבריאות מסדר היום הציבורי? לצפייה לחץ כאן


מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה כאן 

לפייסבוק לחץ כאן 

לאינסטגרם לחץ כאן 

לטוויטר לחץ כאן


ליו טיוב לחץ כאן  

לטיק טוק לחץ כאן


לאתר לחץ כאן

סיכום פעילות ספטמבר 2022

עמי-עד הבית – סיכום פעילות חודשי – ספטמבר 22, תשרי תשפ"ג

1. 24 כבר לא רק מספר השעות ביממה
חנכנו החודש את הבית ה24 במודיעין לדיור עצמאי בקהילה עבור בוגרים עם צרכים מיוחדים. ביתם של עדי, נטע רותם וסטפני המקסימות היוצאות לדרך חדשה. פרי של שת"פ פורה ומלא לב בין האגף לשירותים חברתיים וארגון שק"ל.
לכתבה לחץ כאן

2. אירוע הוקרה למשפחות המיוחדות במודיעין
קיימנו ערב מיוחד של אמירת תודה למשפחות המיוחדות בעיר במסגרתו לצד הופעה מרגשת של להקת 'קולות שלובים' ומופע של הסטנדאפיסט שלומי קוריאט הבענו שוב מחויבות ברורה להמשך פיתוח המענים בעיר.מוזמנים להאזין לדבריי על לקיחת אחריות כחלק מהחזון החברתי העירוני לספק לכל תושבי העיר 100% מענים בעיר עצמה כולל כל פתרונות הדיור והתעסוקה.
לצפייה לחץ כאן

3. עשור למערך הדיור של אגודת ניצן
אגודת ניצן השותפה להקמת בתים אמיתיים לבוגרים עם צרכים מיוחדים ואשר כשליש מבוגריה הינם תושבי העיר קיימה אירוע חגיגי לציון עשור המפעל החברתי. ממשיכים להקים מענים של תעסוקה ודיור לכל תושבי העיר, בתים המאפשרים שוויון מלא בקהילה העירונית שלנו.
לצפייה לחץ כאן

4. הכרת תודה היא עושר
במסגרת אחריותי על שירותי הדת יזמתי כנס מיוחד (משותף למחלקה לת. יהודית והמחלקה לשירותי דת) להוקרת תודה לכל ראשי הקהילות, הגבאים, רבני הקהילות ושליחי הציבור העושים את מלאכתם בהתנדבות ומאחורי הקלעים במהלך כל חודשי השנה. את הערב שכלל הופעה של מקהלת החזנים של מודיעין הנחתה חברתי וחברת מועצת העיר נגה כץ רפפורט והשתתפו בו ראש העיר, רבני העיר ועשרות תושבים.

5. 16 לוחות תקשורת הותקנו ברחבי העיר
לוחות התקשורת מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים לייצר תקשורת והינם בעלי ערך כפול. גם מייצרים נגישות לילדים ובוגרים המתקשים בתקשורת וגם מאפשרים הנגשה תקשורית במרחב הציבורי תוך מתן דגש לכולנו על העובדה כי ישנן דרכים רבות לתקשר.תודה לאלה מור מנהלת בית הספר פסיפס ולאגף הדוברות בעירייה על הביצוע המוצלח והמשמעותי.
לצפייה לחצו כאן

6. שירותים חברתיים במרכז העיר והקהילה
חנכנו רשמית את מרכז היום הטיפולי והתעסוקתי לבוגרים עם צרכים מיוחדים בתפקודים נמוכים ובינוניים בלב שכונת מוריה. במקביל התחלנו בגיוס מתנדבים מהקהילה (וקיימנו סיור הכרות) ובפיתוח שירותי פנאי נוספים לדיירים במקום. מוזמנים להפנות אליי מתנדבים פוטנציאליים.

7. בית מדרש חדש לתרבות יהודית במודיעין
לצד קיום האירוע העירוני "סליחות לאור זריחה" ליד האגם בפארק ענבה חנכנו החודש במחלקה לתרבות יהודית בית מדרש חדש המקיים מידי יום שני לימוד בוקר/צהריים בנושאי:מורשת,יהדות, תרבות, היסטוריה ועוד ופתוח לכל תושבי העיר. הלימוד מתקיים בקהילת מוריה. להצטרפות:0523045600

8. ממשיכים להאבק למניעת רשלנות רפואית
חשפנו החודש בערוץ 13 בתחקיר מיוחד של מעין וילצ'יק את אחד המקרים היותר קשים ומזעזעים שיצא לי ללוות בעמותת אופק חזרה לחיים כחלק ממאבקנו לשיפור מערכת הבריאות. צפו ותבינו שחייבים להאבק בכמות מקרי הרשלנות הרפואית בישראל ובהסכמי ההשתקה.
לצפייה בכתבה לחצו כאן

9. שנה טובה לעולים החדשים שלנו
קיימנו החודש הרמות כוסית עם כל הלקוחות של האגף לשירותים חברתיים ומסגרות החינוך. הספקנו גם לברך (כולל תרגום ל4 שפות) את העולים החדשים מרחבי התפוצות שבחרו את העיר מודיעין לביתם. ברוכים הבאים!

10. הרמת כוסית לשנה החדשה של סיעת מחוברים למודיעין
במסגרת המסורת של הסיעה העירונית שלנו (מחוברים למודיעין, סיעה חברתית מיסודו של הציבור הסרוג בעיר) קיימנו את הרמת הכוסית המסורתית בהשתתפות החברים והפעילים. תודה לכל מי שכיבד אותנו בנוכחותו ובעיקר לאורה ומרק בלנק שפתחו את הבית והלב ולשותפים והמארגנים:חברת מועצת העיר, נגה כץ רפפורט, יעל בן שלמה, אביב נגר, עירד הרשקוביץ וחגית שחר.
לאתר מחוברים למודיעין לחצו כאן
למעקב אחר הפעילות עבור דוברי אנגלית. לצפייה לחצו כאן

למעקב אחר הפעילות לדוברי ספרדית לחצו כאן

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות . לכניסה לחץ כאן

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן 

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן

לכניסה לטוויטר לחץ כאן

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן 

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן 

לכניסה לאתר לחץ כאן

התכנית תכל'ס מודיעין (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין (משודרת בימי ראשון בין השעות 16:00 ל18:00) ביו טיוב, פייסבוק, אתר רדיו מודיעין, ספוטיפיי ואפליקציית הרדיו להאזנה לחץ כאן 

ניתן להאזין לתכניות בפודקאסט החדש שלי בספוטפיי. לכניסה לחץ כאן 

סיכום פעילות ספטמבר 2022

עמי-עד הבית – סיכום פעילות חודשי – ספטמבר 22, תשרי תשפ"ג

1. 24 כבר לא רק מספר השעות ביממה
חנכנו החודש את הבית ה24 במודיעין לדיור עצמאי בקהילה עבור בוגרים עם צרכים מיוחדים. ביתם של עדי, נטע רותם וסטפני המקסימות היוצאות לדרך חדשה. פרי של שת"פ פורה ומלא לב בין האגף לשירותים חברתיים וארגון שק"ל.
לכתבה לחץ כאן

2. אירוע הוקרה למשפחות המיוחדות במודיעין
קיימנו ערב מיוחד של אמירת תודה למשפחות המיוחדות בעיר במסגרתו לצד הופעה מרגשת של להקת 'קולות שלובים' ומופע של הסטנדאפיסט שלומי קוריאט הבענו שוב מחויבות ברורה להמשך פיתוח המענים בעיר.מוזמנים להאזין לדבריי על לקיחת אחריות כחלק מהחזון החברתי העירוני לספק לכל תושבי העיר 100% מענים בעיר עצמה כולל כל פתרונות הדיור והתעסוקה.
לצפייה לחץ כאן

3. עשור למערך הדיור של אגודת ניצן
אגודת ניצן השותפה להקמת בתים אמיתיים לבוגרים עם צרכים מיוחדים ואשר כשליש מבוגריה הינם תושבי העיר קיימה אירוע חגיגי לציון עשור המפעל החברתי. ממשיכים להקים מענים של תעסוקה ודיור לכל תושבי העיר, בתים המאפשרים שוויון מלא בקהילה העירונית שלנו.
לצפייה לחץ כאן

4. הכרת תודה היא עושר
במסגרת אחריותי על שירותי הדת יזמתי כנס מיוחד (משותף למחלקה לת. יהודית והמחלקה לשירותי דת) להוקרת תודה לכל ראשי הקהילות, הגבאים, רבני הקהילות ושליחי הציבור העושים את מלאכתם בהתנדבות ומאחורי הקלעים במהלך כל חודשי השנה. את הערב שכלל הופעה של מקהלת החזנים של מודיעין הנחתה חברתי וחברת מועצת העיר נגה כץ רפפורט והשתתפו בו ראש העיר, רבני העיר ועשרות תושבים.

5. 16 לוחות תקשורת הותקנו ברחבי העיר
לוחות התקשורת מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים לייצר תקשורת והינם בעלי ערך כפול. גם מייצרים נגישות לילדים ובוגרים המתקשים בתקשורת וגם מאפשרים הנגשה תקשורית במרחב הציבורי תוך מתן דגש לכולנו על העובדה כי ישנן דרכים רבות לתקשר.תודה לאלה מור מנהלת בית הספר פסיפס ולאגף הדוברות בעירייה על הביצוע המוצלח והמשמעותי.
לצפייה לחצו כאן

6. שירותים חברתיים במרכז העיר והקהילה
חנכנו רשמית את מרכז היום הטיפולי והתעסוקתי לבוגרים עם צרכים מיוחדים בתפקודים נמוכים ובינוניים בלב שכונת מוריה. במקביל התחלנו בגיוס מתנדבים מהקהילה (וקיימנו סיור הכרות) ובפיתוח שירותי פנאי נוספים לדיירים במקום. מוזמנים להפנות אליי מתנדבים פוטנציאליים.

7. בית מדרש חדש לתרבות יהודית במודיעין
לצד קיום האירוע העירוני "סליחות לאור זריחה" ליד האגם בפארק ענבה חנכנו החודש במחלקה לתרבות יהודית בית מדרש חדש המקיים מידי יום שני לימוד בוקר/צהריים בנושאי:מורשת,יהדות, תרבות, היסטוריה ועוד ופתוח לכל תושבי העיר. הלימוד מתקיים בקהילת מוריה. להצטרפות:0523045600

8. ממשיכים להאבק למניעת רשלנות רפואית
חשפנו החודש בערוץ 13 בתחקיר מיוחד של מעין וילצ'יק את אחד המקרים היותר קשים ומזעזעים שיצא לי ללוות בעמותת אופק חזרה לחיים כחלק ממאבקנו לשיפור מערכת הבריאות. צפו ותבינו שחייבים להאבק בכמות מקרי הרשלנות הרפואית בישראל ובהסכמי ההשתקה.
לצפייה בכתבה לחצו כאן

9. שנה טובה לעולים החדשים שלנו
קיימנו החודש הרמות כוסית עם כל הלקוחות של האגף לשירותים חברתיים ומסגרות החינוך. הספקנו גם לברך (כולל תרגום ל4 שפות) את העולים החדשים מרחבי התפוצות שבחרו את העיר מודיעין לביתם. ברוכים הבאים!

10. הרמת כוסית לשנה החדשה של סיעת מחוברים למודיעין
במסגרת המסורת של הסיעה העירונית שלנו (מחוברים למודיעין, סיעה חברתית מיסודו של הציבור הסרוג בעיר) קיימנו את הרמת הכוסית המסורתית בהשתתפות החברים והפעילים. תודה לכל מי שכיבד אותנו בנוכחותו ובעיקר לאורה ומרק בלנק שפתחו את הבית והלב ולשותפים והמארגנים:חברת מועצת העיר, נגה כץ רפפורט, יעל בן שלמה, אביב נגר, עירד הרשקוביץ וחגית שחר.
לאתר מחוברים למודיעין לחצו כאן
למעקב אחר הפעילות עבור דוברי אנגלית. לצפייה לחצו כאן

למעקב אחר הפעילות לדוברי ספרדית לחצו כאן

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות . לכניסה לחץ כאן

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן 

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן

לכניסה לטוויטר לחץ כאן

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן 

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן 

לכניסה לאתר לחץ כאן

התכנית תכל'ס מודיעין (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין (משודרת בימי ראשון בין השעות 16:00 ל18:00) ביו טיוב, פייסבוק, אתר רדיו מודיעין, ספוטיפיי ואפליקציית הרדיו להאזנה לחץ כאן 

ניתן להאזין לתכניות בפודקאסט החדש שלי בספוטפיי. לכניסה לחץ כאן 

סיכום פעילות אוגוסט 2022

עמי-עד הבית – סיכום פעילות חודשי – אוגוסט 22, אלול תשפ"ב

1.מחזור שני של אנשי חינוך עם צרכים מיוחדים ממודיעין
הצעירים שפורצים גבולות ומגבלות.
7 מבין חברי פרוייקט ההכשרה הייחודי שבנינו לבוגרים עם צרכים מיוחדים במטרה לשלבם במערכת החינוך יוצא לדרך כאשר הצעירים יתחילו לעבוד בגני ילדים ובתי ספר ברחבי העיר. בימים אלו יוצא לדרך המחזור השני. לכתבה על הפרוייקט לחץ כאן

2.מרכז היום התעסוקתי יצא לדרך
אחרי שלוש שנים של תכנון ועבודה מאומצת בחודש ספטמבר הקרוב סוף סוף יוקם מרכז יום תעסוקתי המיועד ל30 בוגרים.ות עם נכויות פיזיות ו/או התפתחותיות בינוניות וקשות.
את המרכז מפעילה עמותת אקי"ם בפיקוח וליווי של האגף לשירותים חברתיים בראשות מרינה שדה והוא מהווה חלק ממדיניות של פיתוח מענים של תעסוקה ודיור עבור כל הבוגרים עם הצרכים המיוחדים במודיעין.
לכתבה על המרכז לחץ כאן 


3. תשעה בתים חמים לאזרחים הותיקים

צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בעירייה מפעיל פרויקט חברתי חשוב הנקרא “בתים חמים” עבור האזרחים הותיקים. הפרויקט עונה על הצורך של הפגת הבדידות, הגברת תחושת השייכות והמשמעות, החוסן האישי ושיפור הרווחה הכללית של האזרח הוותיק במסגרת הקהילה. לכתבה על הפרויקט לחץ כאן 


4. מקהלת קולות שלובים כבשה את הבמות

הלהקה העירונית הראשונה מסוגה בארץ, "קולות שלובים", הופיעה בשני מופעים מרגשים שהיוו גם סיום לשנת הפעילות שלה. בלהקה חברים תשעה צעירים וצעירות בגילי 17-14, חלקם עם צרכים מיוחדים, אשר מנגנים ושרים בכישרון רב תחת ניהולו המקצועי של לב לופטוס
לצפייה לחץ כאן


5.מסיבת קיץ למשפחות המיוחדות

מאות משפחות מיוחדות נהנו מיום כיף בפארק הנופש והספורט במסגרת פרויקט שיזמתי לפני שלוש שנים ומפעיל המרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים בעירייה. לכניסה לחץ כאן


6. שלישי חברתי לגיל הזהב

המשכנו החודש בפרוייקט הפעילות המוסיקלית לאזרחים ותיקים לקוחות צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים ולניצולי השואה בעיר בימי שלישי.


7. קייטנת קיץ לילדי משפחות העולים החדשים
בהובלת חברתי לסיעה, חברת מועצת העיר נגה כץ ורוזיטה ברלין מנהלת המחלקה התקיימה קייטנה מיוחדת ל35 ילדים ממדינות מוצא שונות אשר מטרתה הכנה לבית הספר בארץ, לימוד עברית והסתגלות בארץ.

8. מחלף עינב יצא לדרך
זכיתי להשתתף החודש בפתיחה החגיגית של מחלף עינב המהווה חיבור לבאים מכל הכיוונים לשכונת נופים, מורשת ומרכז עינב מכביש יצחק רבין/431.

9. גם לתשושי נפש יש זכויות.
במסגרת פעילותי כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים הפועלת לשיפור מערכת הבריאות קידמנו שינוי אל מול קופת חולים מכבי בדרישה לעצור את הפצת המידע הרפואי של מטופלי נפש בקופה ודרשנו לקיים פנייה אקטיבית לכל המטופלים. מוזמנים לצפות בכתבתה של ריבה רפפורט בערוץ 13 בנושא.
לצפייה לחץ כאן 

10."השכלה אינה מילוי של דלי, אלא הצתה של אש".
פתחתי את השנה במרכז היום התעסוקתי החדש שהקמנו בעיר וסיור התרשמות מההון האנושי והצעירים הערכיים במערכת החינוך העירונית בהובלת ראש העיר חיים ביבס ושרת הפנים איילת שקד.

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

למעקב אחר הפעילות עבור דוברי אנגלית. לחץ כאן

למעקב אחר הפעילות לדוברי ספרדית. לכניסה לחץ כאן

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה כאן

לצפייה בפייסבוק לחץ כאן 

לצפייה באינסטגרם לחץ כאן 

לצפייה בטוויטר לחץ כאן 

לצפייה ביו טיוב לחץ כאן

לצפייה בטיק טוק לחץ כאן 

לצפייה באתר לחץ כאן

התכנית תכל'ס מודיעין (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין (משודרת בימי ראשון בין השעות 16:00 ל18:00) ביו טיוב, פייסבוק, אתר רדיו מודיעין, ספוטיפיי ואפליקציית הרדיו להאזנה לחץ כאן

ניתן להאזין לתכניות בפודקאסט החדש שלי בספוטפיי. להאזנה לחץ כאן

סיכום פעילות יולי 2022

עמי-עד הבית – סיכום פעילות חודשי – יולי 22, אב תשפ"ב

1.צעדת דגלים עירונית תתקיים במודיעין מידי שנה ביום ירושלים
מועצת העיר מודיעין אישרה הצעה לסדר שהגשתי יחד עם שותפתי לסיעה חברת מועצת העיר נגה כץ בתמיכת ראש העיר מודיעין, חיים ביבס לקיום צעדה שנתית בעיר לציון החג הלאומי שלנו, יום ירושלים.הצעדה תהפוך למסורת עירונית לציון יום ירושלים בהשתתפות חניכי תנועות הנוער ותושבי העיר.
דורות של חולמים כמהו לנוע בשביליה, מלמלו את שמה בשפתיהם על ערש דווי ונשאו אליה תפילה והעיר מודיעין תתכבד בצעדה בה יונפו בגאווה דגלי מדינת ישראל הציונית בטבורה של עירנו כאות הוקרה כבוד שותפות ואחדות עם ירושלים עיר בירתנו המאוחדת והנצחית וכאות הוקרה לגיבורים שנפלו במסגרת המאבק לשחרורה. מוזמנים לקרוא כתבה בנושא: https://www.inn.co.il/news/571332

2.מרכז יום תעסוקתי חדש
אחרי שלוש שנים של תכנון ועבודה מאומצת בחודש ספטמבר הקרוב סוף סוף יוקם מרכז יום תעסוקתי המיועד ל30 בוגרים\ות עם נכויות פיזיות ו/או התפתחותיות בינוניות וקשות.את המרכז תפעיל עמותת אקי"ם בפיקוח וליווי של האגף לשירותים חברתיים בראשות מרינה שדה והוא מהווה חלק ממדיניות של פיתוח מענים של תעסוקה ודיור עבור כל הבוגרים עם הצרכים המיוחדים במודיעין. לכתבה על ההקמה: https://modiin.mynet.co.il/local_news/article/r1vdu00f35

3 סיום קורס חובשים במד"א מודיעין
זכיתי לברך האת בוגרי קורס החובשים של מרחב מד"א איילון ובהם עשרות חובשים חדשים ממודיעין שהצטרפו לארגון ההצלה וההתנדבות המוביל בישראל ככלל ובמודיעין בפרט.מרגש במיוחד היה להעניק דרגות לאשתי רות שמצטרפת לילדיי, שרון ועידן שנחשבים כבר לוותיקים בסניף מד"א מודיעין.

4.מסיבת קיץ למשפחות המיוחדות
המסורת נמשכת וגם השנה נקיים מסיבת קיץ בפארק המים העירוני עבור המשפחות המיוחדות במודיעין. בהפעלת המרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים ובשיתוף מנהלת אופק.

5.'טובים השניים'.
בערב מרגש שהתקיים בקהילת מוריה זכיתי לברך את תושב העיר ירח גלטר, איש ספרא וסייפא, סופר, פעיל חברתי וראש מועצת ירוחם לשעבר על השקת ספרו החדש "שניים".הספר עוסק במסע הישראלי יהודי שלנו וביחסים בין דתיים לחילונים. מסע הנע מרומניה, דרך בני ברק, ירוחם, ומודיעין. ירח וגילה גלטר הם זוג, שניים. מיוחדים. מאז הגעתם למודיעין הם מאירים פנים, פעילים חברתית, מקדמים תרבות לגיל הזהב ואף הקימו לאחרונה סניף לחולי פרקינסון בעיר. לרכישת הספר https://www.steimatzky.co.il/010140784

6.שלישי חברתי
צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בראשות תחיה שרף החל במיזם חדש של "חברתי בשלישי", אירוע מוסיקלי ללקוחות האגף.את האירוע הראשון הנעימו שני נגנים נפלאים מהלהקה המשולבת שלנו (קולות שלובים) נטע כהן הפסנתרנית ונוי זלאי הגיטריסט.

7."סוסים חכמים יותר מבני אדם: עוד לא היה סוס שהימר על האדם הלא נכון." מארק טווין.
במסגרת פיתוח שירותי תעסוקה ללקוחות האגף לשירותים חברתיים סיירנו בבית הגידול לסוסים אבן שדה בכפר רות הסמוכה.המטרה לפתח מענים המשלבים טיפול בבעלי חיים, הדרכה ורכיבה ללקוחותינו בעיר.

8."הטובים לחינוך"
מחזור שני ומרגש במיוחד של הקורס שיזמנו להכשרת צעירים עם מוגבלויות לתחום החינוך במכללת דוד ילין יוצא לדרך בשיתוף וליווי של עמותת גוונים, עיריית מודיעין והאגף לשירותים חברתיים.התכנית תיפתח ב24.10.22. להרשמה ופרטים *9913

9. "פעילות לנוער הדתי".
כחלק מהובלת הועדה לחינוך דתי בלתי פורמלי דאגנו במהלך הקיץ לפעילות שוטפת ומותאמת מספר ימים בשבוע עבור בני הנוער הדתיים בפארק השכנות בהובלת אגף חברה צעירים ונוער בראשות לטם גל ובשת"פ עם ארגון כנפי רוח.

10. יום שידורים מיוחד לתשעה באב ברדיו מודיעין
ביום ראשון במהלך צום ט' באב, תקיים תחנת רדיו מודיעין יום שידורים מיוחד לתשעה באב בשידור חי ובהשתתפות מיטב המרצים והרבנים. יום השידורים ישודר בלייב גם באתר רדיו מודיעין, בערוץ היו טיוב ובפייסבוק וכן באפליקציה ייעודית שהושקה לאחרונה. http://www.radiomodiin.co.il/

בתכנית תכל'ס מודיעין (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין (משודרת בימי ראשון בין השעות 16:00 ל18:00) ראיינתי השבוע את תושבי העיר פליסיה מועלם והרב דוד פיין המתמודדים לכנסת כשלצידי ביתי הבכורה שרון שמתגייסת השבוע (בהצלחה שרון)
להאזנה לחץ כאן

ניתן להאזין לתכניות בפודקאסט החדש שלי בספוטפיי בקישור. לכניסה לחץ כאן

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה כאן

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן 

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן

לכניסה לטוויטר לחץ כאן 

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן  

לכניסה לאתר לחץ כאן 

סיכום פעילות יוני 2022

עמי-עד הבית – סיכום פעילות חודשי – יוני 22, תמוז תשפ"ב

1. מתעדים את סיפורם של ניצולי השואה בעיר.
התחלנו השבוע פרוייקט מרגש של תיעוד סיפוריהם של ניצולי השואה המתגוררים במודיעין.את הפרוייקט מוביל צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בהובלת עו"ס תחיה שרף והגה אותו שי שמיר, ניצול שואה הפעיל בקהילה העירונית.

2. השכול האזרחי לא שקוף במודיעין
האגף לשירותים חברתיים בשיתוף עמותת "יקיר לי" מקימים קבוצת תמיכה ייחודית
לליווי ותמיכה בהורים ששכלו ילד/ה "בשכול אזרחי" בליווי הפסיכולוג ד"ר אוהד אבירם. לאחר החגים נצא בפרויקט נוסף לתמיכה בילדים שאיבדו הורים בשכול אזרחי. לפרטים והרשמה נא לפנות אל מנהל סניף עמותת "יקיר לי" במודיעין אלי כפיר בטלפון /ווטסאפ 054-5639025

3.לחירום נערכים בימי שגרה.
כינסתי אמש את הועדה לשירותים חברתיים לדיון אודות המוכנות שלנו למצבי משברים קיצוניים.הדיון הקודם בנושא התקיים ערב הקורונה והיה משמעותי לפיתוח המענים לאירועים לא צפויים. תודה למרינה שדה ראש האגף לשירותים חברתיים ומנחם וגשל חבר הועדה ולשעבר מנכ"ל משרד הרווחה על סקירת המוכנות הארצית והמקומית, מכלול האוכלוסיה המקומי וחשיבות בניית חוסן חברתי והערכות לחירום.

4.אימפריית מד"א במודיעין
כמי שמחזיק 3 מתנדבים מבית משפחת טאוב בסניף מד"א המקומי התרגשתי לברך את אלפי מתנדבי מד"א, ארגון ההצלה המוביל בישראל שהתכנסו מרחבי הארץ על מנת לציין את עליית מתנדבי הנוער לשכבה הבוגרת. הסניף המקומי מונה למעלה מ700 מתנדבים בהובלת ישי ראוכרברג וחיליק עזרזר והשובע הצטרפו 96 מתנדי נוער נוספים שסיימו קורס הכשרה.

5.נווה עזרא ונחמה.
קהילת מתנדבי עזרא מודיעין בהובלת ג'ודי רובין ציינו 12 שנות אימוץ של מועדוניות השירותים החברתיים ושל פעילות קהילתית רחבה למען העיר.הארגון מורכב ממתנדבים דוברי אנגלית בישראל מה שאילץ אותי לשבור כמה שיניים בדברי הברכה.

6.והדרת פני זקן
לקראת הקיץ התקיימה מסיבה מיוחדת לאזרחים הותיקים בפאלאס מודיעין בה הושק שירות פאלאס מדיקל.

7. חשיבה עסקית ופעילות חברתית נפגשים לסלפי.
ביוזמת מוטי אברהם העברתי הרצאה לתלמידי מגמת ניהול עסקי בישיבת לפיד על החיבור בין חשיבה עסקית ליזמות חברתית.

8."אתם קולטים".
במחלקת הקליטה בהובלת רוזיטה ברלים קיימנו אירוע לעולים החדשים שהצטרפו השנה לעיר.

9.ההצגה הכי מרגשת שיש
יצאנו החודש לדרך עם ההופעה הראשונה של "אחי מיוחד" בהובלת הזמרת, השחקנית וחברתי הטובה ענבל גרשקוביץ שגם הלחינה את השירים שעיבד מוסיקלית עדי חייט ומבוססים על שניים מהספרים שכתבתי "אחי מיוחד" וקסם אישי"ועוסקים בעולם של אחים מיוחדים.

להזמנת המופע המוסיקלי, הצגות לגני ילדים, בתי ספר או הספרים ניתן לפנות אליי בפרטי.
לצפייה בקטע מהמופע לחץ כאן

10. הסכמי ההשתקה פוגעים בכולנו
כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים העוסקת במניעת רשלנות רפואית וושיפור מערכת הבריאות בישראל קידמנו החודש מאבק כנגד תעשיית חוות הדעת והסכמי ההשתקה הפוגעים גם במטופלים וגם ברופאים ומונעים ממערכת הבריאות להפיק לקחים ולתקן ליקויים.תודה למיה איידן מערוץ 13 על החשיפה החשובה.
לצפייה לחץ כאן

לפרטים נוספים על ארגון אופק
לחץ כאן

חוק שוויון זכויות
דבר אחד טוב שיצא מהכנסת בשת"פ חריג של הקואליציה והאופוזיציה. חוק שירותי רווחה ושוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות עבר בקריאה שלישית ברוב של 42 תומכים מול 0 מתנגדים. מוזמנים להאזין לדברים בנושא בערוץ 14. לכניסה לחץ כאן

בתכנית תכל'ס מודיעין (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין (משודרת בימי ראשון בין השעות 16:00 ל18:00) ביו טיוב, פייסבוק, אתר רדיו מודיעין ואפליקציית הרדיו ראיינתי את מירי איליתים על נושא המענים לבוגרים עם צרכים מיוחדים בתפקודים נמוכים ובינוניים.
להאזנה לחץ כאן

ניתן להאזין לתכניות בפודקאסט החדש שלי בספוטפיי לכניסה לחץ כאן


מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות. לכניסה לחץ כאן

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן 

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן 

לכניסה לטוויטר לחץ כאן 

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן 

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן

לכניסה לאתר לחץ כאן

סיכום פעילות מאי 2022

עמי עד-הבית סיכום מאי 22 ניסן- סיוון תשפ"ב

1. הנחת אבן פינה מרגשת לבריכה טיפולית הידרותרפית במודיעין.
במסגרת המאמצים למתן שירותים עירוניים של one stop shop במודיעין עבור כל התושבים עם הצרכים המיוחדים בעיר הנחנו אבן פינה לבריכה הידרותרפית בעיר שצפויה להתחיל לפעול בעוד כעשרה חודשים.המקום יאפשר מגוון טיפולים מונעים ומשקמים לתושבי העיר.

2.ממשיכים את דרכו של אלמוג עשהאל שילוני ז"ל
נפגשנו ביוזמת יוסי ומיכל שילוני עם שר הרווחה מאיר כהן וראשי משרדו במטרה להרחיב את מפעל חייהם של משפחת שילוני בהפעלת בתים לחיילים וחיילות בודדים ללא עורף משפחתי. היה מרגש לראות את היקף העשייה של משפחת שילוני שבחרה לקחת את הטרגדיה של בנם, לוחם צה"ל שנרצח בהגנה על מולדתו ולמנף את ערכיו ודרכו למען האחר.

3. תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות
מדיניות האגף לשירותים חברתיים שזכיתי להוביל בניהולה של מרינה שדה הינה שעל העיר מודיעין מוטלת החובה והזכות לספק מענה איכותי של תעסוקה בכבוד לכל תושב בעיר בכל גיל.
בשנים האחרונות פיתחנו מרכזים רבים לתעסוקה ופתחנו דירות רבות לדיור עצמאי בקהילה אך מוטלת עלינו החובה גם לפתח שירותים ומסגרות בראייה של חמש, עשר ועשרים שנים קדימה.
לצורך כך קיימנו סיורים בשני מקומות מופלאים העוסקים בעשייה חברתית ולוקחים אחריות חברתית וחינוכית. זאת במטרה לפתח מסגרות נוספות המותאמות לבוגרים עם צרכים מיוחדים אשר יתנו להם את ההזדמנות לעבוד ולהתפרנס בכבוד במרחב בטוח בעל ערך חברתי לכל המגיעים אליו.כל הדרך למרכז התעסוקה העירוני הבא.

4. הוקרה לשי וסווטלנה שמיר
שי וסווטלנה הם זוג צעיר ומאוהב שלא מפסיק ליזום להעלות רעיונות ולדאוג לאחרים בקרוב יוצא לאור פרוייקט הנצחה עירוני לשורדי השואה שיזם שי ומוביל האגף לשירותים חברתיים.
זכיתי במעמד בני משפחתם המקסימה להעניק להם תעודת הוקרה על היוזמות שלהם ועל תרומתם להנצחת הזיכרון הכל כך חשוב של שורדי השואה.

5.כאן לומדים
לרגל התקדמות פרוייקט ומתחם הבריכה ההידרותרפית במודיעין יצאנו לסיור במרכזים טיפוליים מקבילים העוסקים בהפעלת בריכות טיפוליות ושיקומיות, פיתוח ומתן מענים למשפחות עם צרכים מיוחדים.

6.מניפים את הדגל ביום ירושלים.
ציינו בגאון את יום ירושלים בעיר החשמונאים. בפארק ענבה קיימנו אירוע עירוני שכלל מופע של יונתן רזאל ונתן גושן ומופע דגלנות, במע"ר צעדנו עם תושבי העיר ודגלים מונפים במסגרת מיזם של תושב העיר שי שטרית ואפילו הספקתי לנסות ולמנות את המנחה גולן אזולאי לראש אגף לענייני ירושלים במודיעין. מוזמנים לצפות בסרטון המינוי.
https://www.youtube.com/watch?v=4I6em4Sh52g

7.אירועי יום העצמאות
במסגרת אירועי יום העצמאות הובלנו במחלקה לתרבות יהודית את אירועי חוגגים עצמאות באהבה ובאמונה עם הופעות של להקות התיכונים, הלהקה המשולבת "קולות שלובים" והזמר עקיבא. במקביל קיימנו אירועים באגף וגם מסיבת יום העצמאות מיוחדת לשורדי שואה ולעולים החדשים.

8. תקציב לבינוי לשירותי הדת.
לאחר פגישה עם ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס והשר לשירותי דת ח"כ מתן כהנא יצא קול קורא לבינוי מקוואות ובתי כנסת מטעם המשרד לשירותי דת אליו ניגשת העירייה במטרה להרחיב את שירותי הדת לכל תושבי העיר.

9. שיימינג, ירושלים והשפעת הקורונה על המסעדות.
בתכניתי תכל'ס מודיעין' ברדיו מודיעין אירחתי החודש את חברתי נעמה צדקיהו בעלת המסעדות "קפית" ו"קסבה" ומובילת מחאת המסעדנים לשיחה על הקשר בין ירושלים למודיעין, תופעת השיימינג ברשתות ומעמד העצמאים בישראל.
מוזמנים לצפות. לצפייה לחץ כאן

10. ממשיכים להאבק להצלת הנפגע הבא!
זכיתי לשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים. בימים אלו אנו יוצאים למאבק וקמפיין להצלת חיים.

מוזמנים לקרוא על כמה מהפרויקטים שהקמנו:

ערוץ 13: הקמת פרוייקט הכר את הרופא- 

לכניסה לחץ כאן

ישראל היום: המאבק נגד הסכמי ההשתקה

https://www.israelhayom.co.il/health/article/11298393/

וכמובן לתרום להמשך הפעילות להרחבת הפעילות ולהצלת חיים בקישור המצורף

https://givechak.co.il/28537

#שותפיםלהצלתחיים

חיילי צה"ל חייבים להיות מעל לכל ויכוח פוליטי.

מוזמנים לצפות בדברים בערוץ 14 בנושא החוק "ממדים ללימודים".
לצפייה לחץ כאן

לצפייה בתכנית "תכל"ס מודיעין" ברדיו מודיעין לחץ כאן 

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה על הקישור כאן 

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן

לכניסה לטוויטר לחץ כאן 

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן 

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן

לכניסה לאתר לחץ כאן 

סיכום פעילות אפריל 2022

עמי עד-הבית סיכום אפריל 22 ניסן תשפ"ב

1. קולות שלובים ומרגשים.
לפעמים חלומות מתגשמים. להקת קולות שלובים הלהקה המשולבת שלנו המורכבת מנערים עם ובלי צרכים מיוחדים קיימה החודש מופע בכורה מקצועי ומרגש.את הלהקה מובילים מנהל הלהקה המוסיקאי לב לופטוס והאמן אבי גריינק בשת"פ של האגף לשירותים חברתיים ואגף חברה נוער וצעירים.

2.שבת "והדרת" לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל.
ביוזמת מיכל אורבך ובשיתוף המחלקה לתרבות יהודית והאגף לשירותים חברתיים קיימנו גם השנה את בשבת בה מזכירים את הפסוק "והדרת פני זקן" את המיזם שהגה השר לשעבר אורי אורבך ז"ל על מנת לכבד את האזרחים הותיקים בקהילה. בנוסף לחלוקת פרחים לאזרחים הותיקים באמצעות חניכי בנ"ע התקיימה הצגת היחיד של פנינה פרנקל ."געגועי לאימי" העוסקת במחלת הדמנציה.

3. זכויות יוצרים במודיעין.
לאור הנתונים המחרידים לפיהם כל אזרח ותיק חמישי בישראל סובל מהתעללות, ניצול כלכלי או הזנחה קיימנו אירוע למיצוי זכויות לאזרחים ותיקים וניצולי שואה. הצגנו את היחידה העירונית להבטחת שלום האזרח הותיק הפועלת להגנה על אזרחים ותיקים מאלימות והתעללות וקינחנו בהופעה של ננסי ברנדס המוכשר.

4. נפש בריאה בגוף בריא.
גמר טורניר הקהילות התקיים החודש בניצחונה של קבוצת מאיר הראל. ברכות לכל משתתפי הטורניר על הרוח הספורטיבית ולעדי דויטש מנהל אגף הספורט ודני זינגר מנהל הליגה על ארגון טורניר למופת.

5.מנגישים את שירותי הדת
לצד פעילות לביעור חמץ, הגעלת כלים ומכירת חמץ החודש גם זכינו לחנוך במחלקה לשירותי דת מקווה חדש בשכונת הכרמים.

6.ישראל-ברזיל-מודיעין
במהלך החג אירחנו מאות משפחות מיוחדות ממודיעין במופע מלכי הדריבל בכיכובם של שחקני נבחרת ברזיל ורונלדיניו. תודה לחברת Mtr7 ולמנכ"ל מאורו רוזנשיין על התרומה הנדיבה.

7.לזכור ולא לשכוח
במסגרת שלל אירועים שקיים האגף לשירותים חברתיים ביום השואה ריגש במיוחד טקס במרכז ירקון בו תלמידי בית הספר נוף הרים כיבדו את ניצולי העיר בחלוקת ורדים, שמעו את סיפורם והדליקו נרות נשמה בפרוייקט המיוחד של שם ונר – Our 6 Million.

8. התחדשות תעסוקה ואביב בנאות קדומים
יחד עם נציגי האגף לשירותים חברתיים ואלו"ט נשאתי דברים באירוע לקראת חג הפסח בשמורת נאות קדומים. במקום בו דרים בכפיפה טבע ומורשת יחלו בעוד כחודש וחצי הבוגרים עם הצרכים המיוחדים של הבית לחיים במודיעין לעבוד במסגרת פרוייקט תעסוקה משותף.

9. צו 8 מאת אסף ישי.
מלחמת לבנון השנייה הייתה טראומה לאומית. חברי אסף ישי תושב העיר שפיקד ולחם בלבנון מתאר בספר חדש שהוציא לאור תחת השם " צו 8" את החוויות של חטיבה שלמה שממוקמת בתוך קילומטר בודד שמטווח בקטיושות.
לקישור לרכישה לחץ כאן


10. תכירו את הרופא שהורשע ואתם לא יודעים עליו.
במסגרת פעילותי כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים הפועלת לשיפור בטיחות החולה חשפנו כי לא ניתן למצוא מידע על צוותים רפואיים שהורשעו ע"י משרד הבריאות ברשלנות רפואית, הטרדות מיניות וטעויות.מסתבר כי משרד הבריאות מסתיר (לא ברור אם בזדון או בשוגג) את ההרשעות בקובץ פי די אף שלא ניתן לקרוא ולאנדקס בגוגל.
בקיצור תכירו את האתר החדש "הכר את הרופא" (קישור בתגובה הראשונה) שהקימה עמותת אופק חזרה לחיים שזכיתי לעמוד בראשה על מנת שציבור החולים יידע להיזהר. באתר מפורסמות כל ההרשעות כפי שהתקבלו ע"י בית הדין של משרד הבריאות במסגרת השקיפות שאנחנו דורשים ממערכת הבריאות ועל מנת לאפשר לציבור החולים להגן על עצמם.

לכתבה בערוץ 13 לחצו כאן

מוזמנים לעקוב ולהאזין לתכניתי עמיעד 1 על 1 (תכנית חברתית מוניציפלית) ברדיו מודיעין בימי ראשון בין השעות 19:00-21:00.

בפייסבוק לחץ כאן

באתר לחץ כאן

ביו טיוב לחץ כאן

וגם:

לקרוא את המאמר שלי באתר וואלה בנושא : 'כיסאות העור שוב מנצחים את כיסאות הגלגלים. לקריאה לחץ כאן

לצפות בערוץ 14 בדיון בו השתתפתי על הרפורמה בחינוך לחץ כאן

ובראיון בתוכניתי עם רועי שומכר טניסאי בן 12 ממודיעין שזכה בטורניר וילסון . לצפייה לחץ כאן

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות
הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה כאן

מוזמנים לצפות בסרטון ביו טיוב. לצפייה לחץ כאן

מוזמנים לעקוב אחר הפעילות ברשתות

בפייסבוק לחץ כאן

באינסטגרם לחץ כאן

בטוויטר לחץ כאן

ביו טיוב לחץ כאן

בטיקטוק לחץ כאן

באתר לחץ כאן

סיכום פעילות מרץ 2022

עמי עד-הבית סיכום מרץ 21 אדר תשפ"ב

1.בוגרים עם צרכים מיוחדים-אנשי חינוך מן המניין.
במכללת דוד ילין השקנו פרוייקט חינוכי משותף עם 22 סטודנטים צעירים ונרגשים עם צרכים מיוחדים שישפיעו בשנים הקרובות על שדה החינוך בישראל וישתלבו בעבודה בעיריית מודיעין.האדם הוא המטרה.החינוך הוא הדרך (א.ד. גורדון). לכתבה על הצעת החוק שהעברתי במועצה והתחילה את התהליך לחצו כאן

2. בית לצעירים-הבטחנו וקיימנו.
מזל טוב ל-860 ילדי סניף רע"מ מודיעין על בית הקבע ולילדי סניף נופים על הבית החדש. באוקטובר 2018 כשביקרתי בסניף השבור דאז היה ברור לי שאחד הדברים החשובים ביותר הוא לדאוג למבנה, גדול, רחב ידיים ומכובד. הרבה פקפקו והטילו ספק בהבטחה. החודש זכינו לראות את החלום מתגשם! המשורר יהודה עמיחי אמר כי "האדם יוצא מבית והבית אינו יוצא מן האדם". בית אינו פרי אבניו ועמודיו אלא פרי השוכן בו. הבית הוא תבנית נוף מולדתנו והוא המבטא את אישיותנו.
לכניסה לכתבה בערוץ 7 לחצו כאן

3. יום העובדים הסוציאליים
לרגל יום העובד\ת הסוציאלי\ת קיימנו מפגשי תודה והערכה לפועלם החברתי בעיר של העו"סיות הנמצאות בליבת העשייה במודיעין ואמונות על החוליה החשובה ביותר בשרשרת העירונית. קראו מכתב ששלחתי לעובדות ועובדי האגף לשירותים חברתיים, עיריית מודיעין מכבים רעות. לכניסה לחץ כאן

4. מופע בכורה ללהקת קולות שלובים.
להקת "קולות שלובים" היא להקה המשולבת מורכבת מבני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים בהובלת תושב העיר המוסיקאי לב לופטוס ובהפעלה משותפת של האגף לשירותים חברתיים ואגף חברה צעירים ונוער. הערב יכלול הופעה של אבי גרייניק המלווה את הלהקה.
בואו להופעת הבכורה: יום שלישי 5.4.22 . שעה 20.00. אולם עינן, קניון עזריאלי. המופע ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש בלינק המצורף.מס' המקומות מוגבל. להרשמה לחץ כאן

.5בני 13 למצוות
חגגנו השבוע סיום של פרוייקט בר המצווה לנערים עם צרכים מיוחדים, אחד הפרויקטים המרגשים בעיר בהובלת עמותת כנפי רוח והאגף לשירותים חברתיים.תודה מיוחדת למשפחות שזיכו אותנו להיות חלק מחלק מרגש בחיי המשפחה.

צפו בסרטון מהדברים שאמרתי למשתתפים:
https://youtu.be/79MskRlMR7M

6. יום המעשים הטובים
יום המעשים הטובים במודיעין. כלל סדרה של מפגשים מרגשים: בין היתר בין חיילים וניצולי שואה, עובדי עירייה וקשישים, בוגרים עם צרכים מיוחדים ואזרחים ותיקים. יום אחד לצד עוד 364 ימים בשנה בהם אנו פועלים למען התושבים הטובים בעיר הכי קהילתית בישראל.
https://did.li/jeLNf

7. חוגגים בפאלאס מודיעין
יחד עם אגף לשירותים חברתיים, מתנדבי מד"א מודיעין ותלמידי תיכון אמי"ת הגענו לשמח ולחלק משלוחי מנות לניצולי השואה והאזרחים הותיקים.

8. להשתכר בפורים – זו לא מצווה
בישראל מתרחשות מדי שנה 500 תאונות דרכים בהשפעת שתיית אלכוהול. לפני החג קיימנו סדרה של מפגשי מניעה והסברה בתיכונים על סכנות השימוש באלכוהול בחג הפורים.

9. אוקראינה, ישראל ויום האשה.
במסגרת האירועים ליום האשה הבינלאומי התקיים קונצרט ליום האשה בו עסקנו בעיר מודיעין המאפשרת מרחב בטוח שוויון והעצמה. את לב הצופים שבה אלכסנדר אמן אופרה יהודי יליד קייב שבאוקראינה שדיבר ושר על הקשר האמיץ בין המדינות.

10. אחי מיוחד וקסם אישי בגן שושנים.
בהזמנת ידידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגעתי לסיור בגני ילדים בשומרון ולביקור בגן שושנים בישוב ברקן בו הקראתי לילדים את ספריי "אחי מיוחד" וקסם אישי".העוסקים באחים לילדים עם צרכים מיוחדים ובילדים המתמודדים עם אתגרים.
מוזמנים לקרוא כתבה על הביקור
http://www.dationline.co.il/?p=16711&preview=true

11. שבת מודעות לשכול האזרחי
השבת האחרונה הוקדשה לאוכלוסיות השקופות של השכול האזרחי ( 1300 צעירים נפטרים מידי שנה בישראל). במודיעין הקמנו סניף המסייע למשפחות שחוו שכול אזרחי בראשותם של אלי ומיכל כפיר לזכרה של נועה כפיר ז"ל שכבר גייס והכשיר מתנדבים ומלווה משפחות בעיר.
https://yakirli.org/

12. מתקדמים עם פרוייקט "תתקדמו"
בהובלת המרכז למשפחה קיימנו בבית אקדם ערב חשיפה לתכנית "תתקדמו". גיוס מלא ומותאם של חבר'ה על הרצף.

13. רדיו מודיעין יצא לדרך
לפני כחודש וחצי יזמתי הקמת תחנת מדיה עירונית חברתית שתעשה רק טוב לתושבי העיר הכי קהילתית בארץ. חבריי עדי וזאן ואביב נגר נכנסו כשותפים, חתמתי על הסכם ניגוד עניינים, הקמנו אולפן דיגיטלי חדיש, גייסנו שדרניות ושדרנים מעולים (כולם כאחד חדורי תחושת שליחות, תושבי העיר ובכל התכניות ישולבו תכנים חברתיים) ויצאנו לדרך.

תכנית חברתית עירונית שלי תשודר מידי יום ראשון בין השעות 14.00-16:00.

לכתבה על הרדיו החדש
https://did.li/QAF5q
מוזמנים לעקוב ולהאזין

https://www.facebook.com/radiomodiinבפייסבוק

https://www.radiomodiin.co.il/באתר

https://did.li/8L8Hwביו טיוב

וגם:
מוזמנים לקרוא מאמר שלי לקראת יום האשה בישראל היום.
https://did.li/dvWfT

לצפות בערוץ 14 בזיכרונות שלי מהכפר אנטווקה של טוביה החולב בפאתי קייב שבאוקראינה.
https://did.li/F92YH

ולגלות איך הפכה העיר מודיעין מכבים רעות למובילת המהפכה החברתית.
https://did.li/oXzlC

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה על הקישור
https://wa.link/cl7ogf

בפייסבוק: https://www.facebook.com/amiadt

באינסטגרם: https://www.instagram.com/amiadtaub777/

בטוויטר: https://twitter.com/amiadtaub

ביו טיוב: https://www.youtube.com/channel/UChcsS4mqGuh1OnGvDIbqx8w/videos

בטיק טוק: https://www.tiktok.com/@amiadtaub

באתר: www.amiadtaub.com

סיכום פעילות פברואר 2022

עמי עד-הבית סיכום פברואר אדר א' תשפ"ב

1.תכירו את להקת "קולות שלובים"
פרוייקט הלהקה המשולבת של נערים עם צרכים מיוחדים ונערים ללא צרכים מיוחדים ו "קולות שלובים" ממשיך להתנגן כל הדרך למופע הבכורה בחודש הבא. תודה ללב לופטוס התותח, אבי גריינק, מרינה שדה ראש האגף לשירותים חברתיים, לטם גל ראש אגף חברה צעירים ונוער וסיגל חדד מנהלת הפרויקטים על השותפות במיזם העירוני המקסים.
קישור לכתבה מרגשת:
https://did.li/iqiaa

2.יחד שבטי ישראל.
על רקע המתרחש באוקראינה שוב הוכח כי הבית של היהודים שוכן בישראל. תושבי מודיעין החדשים סיימו אולפן במחלקת הקליטה העירונית כולל שיר שחיברו למורה יעל. בין היתר היו חברים בכיתה עולים מ:ארגנטינה, ניגריה, צרפת, דרום אפריקה, ברזיל, אוסטרליה, רוסיה, לטביה וארה"ב
תודה לרוזיטה ברלין מנהלת המחלקה, רכזות הקליטה ומחזיקת התיק נגה כץ על הפעילות הציונית הברוכה.

3.הבריכה ההידרותרפית של מודיעין יצאה לדרך.
הנהלת העיר אישרה תקציב להקמת הבריכה ההידרותרפית הראשונה בעיר.בריכה שתיתן מענה טיפולי ושיקומי לתושבי העיר וכמובן למשפחות הצרכים המיוחדים ותיבנה בבריכה העירונית ( מגרש 603).צעד נוסף בכיוון הנכון של עיר חברתית

4.מצילים חיים
מזרקי אפיפן המיועדים לטיפול חירום באלרגיה מסכנת חיים חולקו למוסדות החינוך בעיר. בהמשך יעברו גם צוותי החינוך הדרכה חשובה באשר לאופן השימוש במזרק וזיהוי תסמיני אלרגיה מסכנת חיים, ע"י אגף ביטחון וחירום. הדבר מצטרף להצעה לסדר שהעברתי ולחוברת הסבר והעלאת מודעות המחולקת עם הארנונה מידי שנה לכל תושבי העיר. תודה לכל השותפים ולנעמה קציר יו"ר עמותת יה"ל שמשקיעה את זמנה ומרצה להצלת חיי הילדים על שיתוף הפעולה עם הרשות.

5.הטובים לתקשורת.
באולפנת אורות מודיעין התקיים טקס חגיגי במסגרתו הוענקו פרסים למגמות תקשורת שזכו בפסטיבל סרטי החמ"ד.מגמת התקשורת באולפנת מודיעין בהובלת נועה לאופר והדר גוטדינר זכתה באחד הפרסים על סרטם "אחים".גם רכזות המדעים באולפנת בני עקיבא במודיעין חגית לוי וורד אדלר זכו לתעודות הוקרה על זכייתם במקום הראשון בפרס ההוראה האיכותית של קרן טראמפ. את האירוע הנעימו תלמידות מגמת המוזיקה של האולפנה.

6.מבשלים מהלב
מוזמנים לקחת חלק בפרוייקט קהילתי וחברתי במודיעין שנותן סיוע מהלב ומהבית.משפחות מבשלות למשפחות עם אתגרים ארוחות חמות ללא התחייבות! ניתן לסייע גם פעם בחודש או פעם בכמה חודשים בהתאם ליכולת. לפרטים והצטרפות. שרי 0504025035

7.יפה בנופים
חנכנו החודש עם ראש העיר רבני העיר וחברי הקהילה את בית הכנסת "יפה נוף" בשכונת נופים. תתחדשו.

8.דור צעיר שלוקח אחריות
לקראת פורים המהווה אירוע בסיכון לשימוש באלכוהול ועישון לצעירים קיימנו שיח וסדנה בנושא ההתמודדות עם אלכוהול וסמים למדריכים ורכזים בתנועות הנוער במטרה לתת כלים להתמודדות חברתית והבנה של הסכנות הכרוכות בשימוש באמצעות שיח ישיר ופתרונות מקצועיים. פגשנו צעירים אחראים, בוגרים וחכמים שמהווים בפועל סוכני שינוי חברתיים.
תודה לשותפים הנהדרים לפעילות המניעתית החשובה: לטם גל ראש אגף חברה צעירים ונוער, חבר מועצת העיר שמעון גואטה מחזיק תיק הביטחון הקהילתי, מעין פולנט מנהלת מחלקת הצעירים, רינה רכזת תנועות וארגוני הנוער ומיטל אשור מנהלת הרשות לביטחון קהילתי.

9. זכויות יוצרים במודיעין
כחלק מהמשמעות שאנו מעניקים לנושא מיצוי הזכויות נקיים ב04.04.22 בשעה 17.00 באולם עינן בקניון עזריאלי יריד זכויות לאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם שיכלול גם יריד מידע והופעה של ננסי ברנדס. מהרו להרשם. 073-2326406

10.לא רוגלה ולא חוגלה
דווקא פרשת בני ציון, במסגרתה נחשפו למעלה מ-600 מקרים של התעללות ואלימות לכאורה במוסד לאנשים עם מוגבלויות, היא זו שהייתה אמורה לטלטל את המדינה ולהביא להקמת ועדת חקירה

לקריאת מאמר שלי בנושא
https://did.li/o07Hw
לדברים שאמרתי בתכנית משכן לילה בערוץ הכנסת
https://www.youtube.com/watch?v=abGEbKrbheU&t=2s

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות
הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה על הקישור
https://wa.link/cl7ogf
בפייסבוק: https://www.facebook.com/amiadt
באינסטגרם: https://www.instagram.com/amiadtaub777/
בטוויטר: https://twitter.com/amiadtaub
ביו טיוב: https://www.youtube.com/channel/UChcsS4mqGuh1OnGvDIbqx8w/videos
בטיק טוק: https://www.tiktok.com/@amiadtaub
באתר www.amiadtaub.com

סיכום פעילות ינואר 2022

עמי עד-הבית סיכום ינואר 22 שבט תשפ"ב

.1נאבקים במכת הרשלנות הרפואית
במסגרת תפקידי כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים העוסקת בשיפור מערכת הבריאות ומניעת רשלנות רפואית יזמתי כינוס של ועדת הבריאות בכנסת בנושא רשלנות וטעויות רפואיות בהשתתפות חברי הנהלת העמותה ומשפחות נפגעים וכן הובלנו להכפלת תקציב האגף לבטיחות ואיכות הטיפול במשרד הבריאות.
בדיון הצגתי את המספרים המזעזעים ודרשתי לקדם חקיקה ותקצוב לבטיחות הטיפול כמו גם לשים סוף להסכמי ההשתקה. בסיום הדיון סוכם על קיום דיון מעקב נוסף בחודשים הקרובים, מחקר מקצועי של המ.מ.מ וקידום חקיקה מהיר. מוזמנים לצפות בדבריי בועדה.
https://www.youtube.com/watch?v=HLUKwshMoLE

2. חנוכת הבית לחיים
בית ולא מבנה. זכינו לקבוע מזוזה ב"בית לחיים" המיועד לעשרות בוגרים על הרצף האוטיסטי. ראשוני התושבים הצעירים שלנו נכנסו לבית החדש תודות לעבודה מאומצת של עיריית מודיעין והאגף לשירותים חברתיים בראשות מרינה שדה, של צביקה טסלר יוסי שיינפלד ואנשיו שעמלו על הקמת הבית ושל אלו"ט שנבחרה לנהל את הבית ואת המענים לתעסוקה.
https://did.li/pznTY

.3הבריכה ההידרותרפית הראשונה במודיעין יצאה לדרך
השבוע אישרנו בהנהלת העיר את תקציב הקמת הבריכה ההידרותרפית הראשונה בעיר.הבריכה תיתן מענה טיפולי ושיקומי לתושבי העיר וכמובן למשפחות הצרכים המיוחדים ותיבנה בבריכה העירונית ( מגרש 603).צעד נוסף בכיוון הנכון של עיר חברתית

.4מבצע זהב לתושבי הזהב שלנו. בואו לעשות טוב.
בהובלת עו"ס תחיה שרף ראש צוות האזרחים הותיקים באגף לשירותים חברתיים השקנו פרוייקט עירוני לליווי אזרחים ותיקים הזקוקים לחברה ולהפגת הבדידות. לפרטים והתנדבות:054-5300938

.5יום השואה הבינלאומי
במסגרת ציון יום השואה הבינלאומי, הוביל האגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין אירוע מודעות במסגרתו הוצגו כרזות ׳נזכור ולא נשכח׳ בשפות שונות וכן התקיים מפגש וירטואלי של אנשי עדות שורדי שואה מהעיר, פרופ' בנימין קידר ופרופ' בדימוס שמעון רדליך עם קהילות יהודיות באיטליה. בעיר חיים היום כאלף ניצולי שואה שהעירייה מלווה ודואגת להם לאורך כל השנה, בין היתר, באמצעות האגף ומועדון קפה אירופה, בין אם במפגשים חברתיים, בהתנדבויות ובסיוע חשוב במיצוי זכויותיהם כי בזכותם אנחנו חיים כאן.

.6סניף חדש לחולי פרקינסון בעיר
גילה וירח גלטר ממודיעין עשו המון למען אחרים מאז ומעולם. לאחר שגילו כי חלו במחלקת הפרקינסון החליטו בהתנדבות להקים סניף במודיעין שיסייע לחולי העיר.לפרטים ורישום ניתן לפנות לגילה.0542192195. לקריאת כתבה על פועלם:
https://did.li/9nVfT

.7מתקני גניזה לקהילות.
במסגרת הפעילות בתחום שירותי הדת הצבנו היום מתקן גניזה בסמוך לבתי הכנסת בשכונת הציפורים.המתקן מצטרף ל12 מתקנים המוצבים ברחבי העיר לרווחת התושבים. במיכלים אלה ניתן לצד דברי קודש גם לגנוז את דגלי הלאום של מדינת ישראל. לפירוט המיקומים לחצו כאן. https://did.li/GKPw5

.8פרוייקט השמה לבוגרים עם מוגבלויות לתפקידים בתחום החינוך
"
החינוך הוא הדרך האדם הוא המטרה". א.ד גורדון. יחד עם מכללת דוד ילין לחינוך השקנו תכנית חדשנית שיזמה גורדנה שור וכוללת הכשרת והשמת בוגרים עם צרכים מיוחדים למגוון תפקידים במערכת החינוך בישראל. הפרוייקט כולל הן הכשרה והן ליווי בהשמה. לפרטים: שירה 0526530008

.9 מד"א והקהילה שילוב מנצח
קיימתי החודש סיור עם אנשי מד"א במסגרת פעילותם העירונית לסיוע בקורונה. אחת הסיבות למהירות הבדיקות בתחנת מד"א מתחם הדיגום בסקייט פארק ( לבדיקות PCR) הינה השילוב המצוין בין המקצועיות של מד"א למתנדבי קהילת שערי יונה מנחם בהובלת אורה בלנק וליסה בארון. המתחם פתוח בין השעות 10- 21.00 לחברי קופת חולים כללית.

.10חנוכת מרכז יום "ירקון" לאזרחים הותיקים
זכינו לחנוך החודש ולקבוע מזוזה למרכז החדש ל50 אזרחים ותיקים תשושים וסיעודיים בעיר. המרכז מעניק שירות בקהילה המיועד למקבלי גמלת סיעוד ומספק מענה טיפולי, תעסוקתי,חברתי, פארא רפואי-פיזיותרפיה ושירותי פדיקור, מספרה ומקלחות במידת הצורך. מטרת המרכז הינה לשמר את יכולותיהם התפקודיות של האזרחים הותיקים בעיר ולאפשר ככל הניתן המשך חיים ברווחה ובאופן מותאם לצרכיהם בחיק המשפחה והקהילה.

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות לחיצה על הקישור כאן

בפייסבוק: https://www.facebook.com/amiadt

באינסטגרם: https://www.instagram.com/amiadtaub777/

בטוויטר: https://twitter.com/amiadtaub

ביו טיוב: https://www.youtube.com/channel/UChcsS4mqGuh1OnGvDIbqx8w/videos

בטיק טוק: https://www.tiktok.com/@amiadtaub

באתר: www.amiadtaub.com

סיכום פעילות דצמבר 2021

עמי עד-הבית סיכום דצמבר 21 טבת תשפ"ב

1. כולנו תושווים ותושוות.
החודש חל יום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות. בעיר מודיעין ככלל ובאגף לשירותים חברתיים בפרט אנו עוסקים כל ימות השנה בבניית פתרונות לציבור עם הצרכים המיוחדים בעיר וגם החודש לצד קמפיין חדש של "תושווים" התקיימו שלל פעילויות להעלאת מודעות. (הרצאות, שוויון בסלון, מופעים, פרויקטים של בר ובת מצווה ועוד ) הפעילות אותה מוביל המרכז למשפחה מתבצעת בשיתוף עם הנהגת ההורים המיוחדים במודיעין, למעננו.

2.זכויות יוצרים במודיעין – למשפחות יחידניות
קיימנו ערב מיצוי זכויות למשפחות שבראשן הורה עצמאי במודיעין בהשתתפות נציגי האגף לשירותים חברתיים, משרד השיכון, הביטוח הלאומי ורשות האכיפה והגבייה+הופעה סטנדאפ של הדר לוי.

3. ספיישל ערב למשפחות המיוחדות
באירוע חגיגי התקיימה ההופעה הראשונה של הלהקה המשולבת "קולות שלובים" שהקמנו השנה במודיעין בניהולו של לב לופטס ובליווי של אבי גרייניק.הלהקה משלבת נערים עם ובלי צרכים מיוחדים.עיקר הערב הייתה הסאטירה המאלפת "ספיישל" שיצרו תושבת העיר יעל גרוס אנגלנדר ותושבת העיר לשעבר חגית בר ועוסקת באופן הומוריסטי וגאוני בהתמודדות היום יומית של המשפחות המיוחדות.
לצפייה בדברים מהכינוס לחץ כאן

4. פרוייקט תיעוד עירוני לניצולי ושורדי השואה.
בהובלת עו"ס תחיה שרף ראש צוות האזרחים הותיקים באגף לשירותים חברתיים השקנו פרוייקט עירוני לתיעוד סיפוריהם של ניצולי השואה המתגוררים בעיר. את הרעיון הגה שי שמיר, ניצול שואה החבר בפרוייקט העירוני של "קפה אירופה".

5.מסכמים שנה בשירותים החברתיים
כינסתי את את הועדה העירונית לשירותים חברתיים במודיעין להצגה (יחד עם מרינה שדה ראש האגף) של תכניות העבודה ל2022, תכנית החומש שלנו וההישגים בשנת 2021.

6.על קורונה ושירותים חברתיים
במסגרת כנס סגני ראשי הערים שהתקיים החודש השתתפתי בפאנל בנושא אתגרי הקורונה ומה אפשר ללמוד מהתקופה שהציפה את ההזנחה רבת השנים של תחומי הבריאות הרווחה והחינוך המיוחד. מוזמנים לצפות בדבריי בפאנל ע"י לחיצה על הקישור כאן

7.פרחים זה סיגלריה.
חברתי הטובה סא"ל במיל סיגל שוורץ שמתנדבת את ניצולי השואה בעיר פתחה יחד עם בנה ניצן במודיעין חנות קטנה ומטריפה בשם "סיגלריה" בית לאוהבי פרחים, נוי וסדנאות שזירה.זכיתי לקחת חלק בהשקה ובהפרחת שדרת המע"ר.דם המכבים 38 מודיעין -0509714114

8. טוב לאנשים שעושים טוב
מכירים אנשים שעושים דברים טובים? הפנו אותם אליי. בפינה חדשה שלי בתכנית בערוץ 14 אנחנו נותנים במה לאנשים פרטיים שעושים טוב לעולם. החודש ארחתי את אלי רוזנברג יו"ר יד שרה במודיעין שמתנדב בהוספיס, את גולדי טורק שהקימה את הפרוייקט המדהים של "ידיד נפש" ואת עדי בן אברהם שמקדמת מודעות לפיברומיאלגיה.
צפו בתכנית בה התארחו גולדי טור ורחלי שני ע"י לחיצה כאן על הקישור 

9. בית הספר העל יסודי הדתי המעורב במורשת יוצא לדרך
בימים אלו החלה ההרשמה בית הספר העל יסודי הדתי העירוני המעורב החדש (על יסודי ממ"ד מורשת) המוקם במודיעין.בית הספר יחל לפעול בשנת הלימודים הבאה, יופעל ע"י העירייה ויפוקח ע"י הפיקוח הממלכתי דתי. התיכון הדתי המעורב יאפשר לדייק את המענים לכל גוונים האוכלוסייה הדתית בעיר (ישיבה ואולפנה, אמי"ת בנות ואמי"ת בנים ותיכון דתי עירוני מעורב).
להצטרפות לצוות הורים שיסייע בהקמה פנו אליי בפרטי.

10. אם תרצו אין זו אגדה
חנכנו החודש את הדירה ה21 במודיעין בהפעלת עמותת שק"ל לדיור עצמאי של (עומרי, אמיר, אוהד ואוריה) בוגרים מוכשרים עם צרכים מיוחדים.החודש גם הספקנו להפעיל תכנית העצמה לבת מצווה לנערות עם צרכים מיוחדים ואמותיהם ולחנוך מרכז חדש לאיסוף בגדים בקניון עזריאלי המעסיק ארבעה בוגרים עם מוגבלויות. זכות גדולה לעסוק בפיתוח שירותים ומענים חברתיים בעיר ההווה והעתיד.

למאמר שכתבתי בנושא ההתעלמות של הממסד מפוגעי נפש באתר ynet לחצו כאן

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

הזמינו את חבריכם לקבל עדכונים מהפעילות באמצעות

לחיצה על הקישור כאן

לכניסה לפייסבוק לחץ כאן 

לכניסה לאינסטגרם לחץ כאן

לכניסה לטוויטר לחץ כאן 

לכניסה ליו טיוב לחץ כאן

לכניסה לטיק טוק לחץ כאן

לכניסה לאתר לחץ כאן 

מוזמנים לצפות
https://www.youtube.com/watch?v=5d6bZxELrHE

 

באתר לחץ כאן

סיכום פעילות נובמבר 2021

עמי עד-הבית סיכום נובמבר 21 כסליו תשפ"ב

1. לראשונה בהיסטוריה בית ובית כנסת לקהילה הברזילאית בישראל.
בהתרגשות רבה זכינו להניח אבן פינה לבית מערבא מנשה. בית לקהילה הברזילאית ולעולים ממדינות דרום אמריקה.בהובלת הרב דניאל סגל וחברי הקהילה המדהימים שעלו לארץ מוקם במודיעין בימים אלו בית כנסת ומרכז קהילתי ראשון מסוגו.
לא בכדי נבחרה העיר מודיעין לשמש כבית לעולים.עיר המובלת ע"י ראייה חברתית של ערבות הדדית, מקדמת קליטה ובה העבר ההווה והעתיד של העם היהודי דרים בכפיפה אחת. השילוב בין יהדות לציונות בשיא תפארתו.
לצפייה בסרטון מהאירוע:
https://youtu.be/G9TqySwARSM

2. אשרי העיר שאלו מתנדביה
"תמיד תיתן מעצמך למען האחר מבלי לזכור ותלמד לקבל מאחרים מבלי לשכוח זאת לעולם".העילית של מודיעין הינם מתנדבי העיר. אלו הפועלים בשקט ובסיזיפיות למען האחר שלא על מנת לקבל. עשרות הארגונים התכנסו ליריד לגיוס מתנדבים שהובילה רונית שטייגמן-בניאן רכזת המתנדבים העירונית באגף לשירותים חברתיים.

3. אפס סובלנות לאלימות
את האלימות יש לקטוע מהשורש במשך 365 ימים בשנה.לצד שלל אירועים להעלאת מודעות לסכנות האלימות קיימנו באגף לשירותים חברתיים יום עיון של המרכז למניעת אלימות במשפחה בעיר מודיעין."הרצח הוא רק האירוע האחרון בשרשרת של האלימות העיסוק במניעה חייב להתבצע 365 ימים בשנה".
לצפייה בדברים מהכינוס
https://www.youtube.com/watch?v=mMnERA40rUM
לצפייה בראיון שקיימנו עם ניר אלימלך אחיה של ענת אלימלך ז"ל שנרצחה ע"י בן זוגה
https://www.youtube.com/watch?v=5d6bZxELrHE

4. קחו משהו מאליהו ז"ל מלח הארץ ולוחם כחול לבן.
שעות בודדות לאחר מסע ההלוויה המצמרר של הלוחם היהודי ציוני אליהו קיי ז"ל שעלה ארצה להגן על מדינתו ועל עמו הגענו אל ביתו הונפו בגאון דגלי ישראל וחטיבת הצנחנים ממרפסת ביתו המשקיפה על גבולה הדרומי של עיר החשמונאים בה המורשת ההווה והעתיד של לוחמים יהודים דרים ונאבקים בה בכפיפה אחת עוד מימי מתיתיהו הכהן ויהודה המכבי.
האחים הלוחמים כתריאל מסיירת גבעתי, חנן לוחם הנח"ל ונעמה ממדרשת הרובע הבהירו שהם כולם עדיין מוכנים למסור את נפשם למען המדינה ורק ביקשו שהרצח הנורא לא יהיה לשווא ושכל אדם ייקח על עצמו לעשות משהו חיובי לזכרו של אלי בהתאם לדרך בה בחר לחיות לגדול ולתרום.
קחו משהו מאליהו, עשו מעשה טוב לזכרו ושנהיה ראויים להקרבה.

5.קונצרט מדליק לעולים החדשים
במסגרת אירועי החנוכה הדלקנו בעיר החשמונאים נרות יחד עם עולים חדשים באירוע שארגנו המחלקה לקליטה בראשות רוזיטה ברלין ומחזיקת התיק חברתי לסיעה חברת המועצה נגה כץ שיחדיו קיבצו עולים מרחבי התפוצות דוברי אנגלית, רוסית, פורטוגזית וספרדית שבחרו במדינה היהודית היחידה בעולם.

6.השחר ייקרא שמכם
בתחילת החודש זכיתי לברך את חניכי תנועת בני עקיבא במודיעין בסניפים:מק"ש, רע"מ, יש"י נופים וכרמים לרגל סיום חודש הארגון.קדימה בני עקיבא הידד במעלה. חברתי לסיעה נגה כץ זכתה לברך את חניכי עזרא.

דברים שאמרתי לחניכי סניף רע"מ
https://www.youtube.com/watch?v=ZirEGwqWPIo

7.המספרים מדברים-759 מיליון ש"ח בתקציב 2022.
אישרנו בתחילת החודש את תקציב העירייה לשנת 2022. הבשורה המרכזית הינה גידול אקספונציונלי בהכנסות מארנונה לעסקים עד למספר מצוין של 45% והמשמעות הינה גידול ביכולת לתת מענים לצרכים של התושבים בכלל התחומים.
בתחומים עליהם אנו אמונים (שירותים חברתיים, שירותי דת, חינוך ונוער דתי, קליטה, תרבות יהודית ומלגות) הצלחנו להביא תוספות של מיליוני שקלים המתכתבות עם תוכניות עבודה לעשור הקרוב כמו גם תקנים ותקציבי פעולה חיוניים. כאלו שישנו מציאות עבור קהלי היעד השונים.

8. סדנת שטח לאבות מיוחדים במודיעין
במסגרת פעילות המרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים השקנו החודש סדנת שטח ראשונית וייחודית לאבות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים. יחד עם אנשי מקצוע בנינו להם בשטח מקום בטוח לדבר.

9. כשחלומות נהפכים לפארק חבלים
בחנוכה נחנך בבית אקדם מרכז השילוב הקהילתי למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי מרכז אתגרי. הפארק הינו פרי עמלם של אנשי אקדם בראשות ינקי צור ומרים כלי לצד ד"ר אביגדור פישמן רעייתו שרון, חברי קהילתם משפחת נחמיאס ואנשים טובים נוספים.

10. נאבקים נגד נטישת העובדים הזרים
במסגרת פעילותי כיו"ר עמותת אופק למען הורים לילדים מיוחדים יצאנו למאבק כנגד נטישת העובדים הזרים.עובדים שהובאו מחו"ל לטפל בילדים עם צרכים מיוחדים או בעיות רפואיות מגלים ש"קל" יותר לעבוד אצל מבוגרים – ועוזבים. עמותת אופק חזרה לחיים דורשת לשנות את החקיקה כדי להילחם בתופעה.
מוזמנים לקרוא כתבה בנושא במעריב
https://m.maariv.co.il/news/israel/Article-877908

למאמר בנושא התמותה מרשלנות רפואית באתר מאקו לחצו כאן

מוזמנים לעקוב אחר עדכוני הפעילות ברשתות

בפייסבוק: https://www.facebook.com/amiadt

באינסטגרם: https://www.instagram.com/amiadtaub777/

בטוויטר: https://twitter.com/amiadtaub

ביו טיוב: https://www.youtube.com/channel/UChcsS4mqGuh1OnGvDIbqx8w/videos

באתר: www.amiadtaub.com

סיכום פעילות אוקטובר 2021

עמי עד-הבית סיכום אוקטובר 21 חשון תשפ"ב

1.נעים קדימה בחוגי ספורט לילדים עם צרכים מיוחדים
במסגרת חוגי הספורט שאנו מקדמים במודיעין עבור תושבים עם מוגבלויות קיימנו מפגשים רכובים של הפרוייקט שנעשה בשיתוף סחלבים ועמותת פעול"ה הן של רוכבי אופני הטנדם והן של חוג אופניים חדש לצעירים וילדים.

2. מודיעין קולטת עלייה
בשנה האחרונה עולה כמות העולים החדשים למודיעין כחלק ממגמה משמחת של חזרה הביתה.קליטה חלקה בישראל מהווה בסיס להישארותם של העולים בארץ. העברתי לעולים החדשים הרצאה על מודיעין וקיימתי איתם מפגש לאפיון צרכים של העולים החדשים במטרה לקצר בירוקרטיות מיותרות ולחבר בין התושבים החדשים לתושבים הותיקים בעיר.

3. מכשירים בוגרים עם צרכים מיוחדים לתפקידים בעולם החינוך
על רקע המחסור בסייעות הפרוייקט החדש שלנו רלוונטי מתמיד. לאחר חודשים רבים של תכנון ובנייה יצאנו לדרך עם פרוייקט משותף שיזמה גורדנה שור ומתבצע עם מכללת דוד ילין ועמותת גוונים במסגרתו נכשיר ונלווה בוגרים עם צרכים מיוחדים לתפקידים בתחומי החינוך כולל לימוד הכשרה השמה וליווי לבוגרים.

4.משגיחות כשרות במודיעין
בהמשך להצעה שהעברתי במועצת העיר המאבק שלי לשילוב נשים בשירותי הדת במודיעין נמשך. השבוע יצאנו בקול קורא לגיוס משגיחות ומשגיחים להשגחה בבתי עסק בעיר. על המועמדים להגיש מועמדות לאגף לשירותי דת בדוא"ל merav_p@modiin.muni.il לא יאוחר מיום 21.11.2021 בשעה 12:00.טלפון לברורים 08-9726170.

5.גם בר מצווה מיוחדת וגם בת מצווה מיוחדת
בהמשך לפרוייקט בר המצווה העירוני שיזמתי עבור נערים עם צרכים מיוחדים בשיתוף עמותת כנפי רוח (חגגנו השבוע את האירוע השביעי) אנחנו יוצאים לדרך גם בפרוייקט בת מצווה לנערות עם צרכים מיוחדים (לכל הלקויות ורמות התפקוד).
לפרטים ולרישום כנסו לקישור המצורף.
https://lp.vp4.me/gxys?fbclid=IwAR0F-Lu2_LitUPZTSBX8qBElisX8Wqn6FFINmJMWk_nhszTjH1lrdy6iYo8

6. מפריחים את המע"ר
במסגרת התפתחות המע"ר הגעתי לפרגן לחברתי התותחית הפעילה החברתית והקצינה במיל סיגל שוורץ ובנה המוכשר ניצן שוורץ השניים השיקו את החלום שלהם במע"ר. המקום נקרא "סיגלריה" ומציע סידורי פרחים, פרטי נוי, מתנות שוות וסדנאות שזירה. הכתובת: דם המכבים 38 מודיעין

7.אמנות בחלל הפתוח
חנכנו החודש בכיכר התחבורה 1600 מטרים של משרדי חלל עבודה שיתופי ליזמים ועצמאיים תחת השם המבטיח SPACEMOD. הפתיחה הייתה מרשימה במיוחד עם תערוכת ציורים של חברתי האמנית המוכשרת מרים ברזון שהכניסה המון צבע להשקה.

8. מאבק המתמחים ברפואה הוא מאבק ואינטרס של כולנו.
התגייסנו למאבק המתמחים בחודשים האחרונים ולמזלנו הרב המאבק צלח.מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי בנושא בישראל היום
https://www.israelhayom.co.il/opinions/article/4882662

9. לימודים בטוחים לילדים אלרגיים.
כיו"ר עמותת אופק יצאנו לדרך עם פיילוט חברתי בשוהם. בשיתוף ראש מועצת שוהם איתן פטיגרו ,נעמה קציר, יו"ר עמותת יה"ל לאלרגיות למזון וההורים.יחד נקדם פיילוט לגן בטוח ולבית ספר בטוח לילדים אלרגיים.


10: 10-12=20
לאחרונה התחלתי לשמש כפרשן בתכנית המגזין של ימי שלישי בין השעות 10-12 בערוץ 20 לצידה של טל מאיר המקסימה. השבוע בפינה החברתית שלי עסקנו בתופעה המגונה של אלימות נגד נשים.

מוזמנים לצפות
https://www.youtube.com/watch?v=5d6bZxELrHE

מוזמנים לעקוב אחר הפעילות ברשתות

בפייסבוק לחץ כאן

באינסטגרם לחץ כאן

בטוויטר לחץ כאן

ביו טיוב לחץ כאן

באתר לחץ כאן

סיכום פעילות ספטמבר 2021

סיכום עמיעד הבית. ספטמבר 21.

1."שישו ושמחו בשמחת תורה".
בהובלת המחלקה לתרבות יהודית קיימנו הקפות שניות עירוניות עם נציגי הקהילות בעיר ובניצוחם המוסיקלי של שי ברק (במודיעין) והלל אלטשולר (ברעות). במהלך החגים סייענו לקהילות בעיר בקיום מניינים בהתאם לתו הירוק, בהצללה ובציוד וכן בהעלת מוקדי תקיעה בשופר בפארקים ברחבי העיר.

2.דואגים להתמודדויות הנפשיות של בני הנוער
לאור הגידול בהתמודדויות הנפשיות של בני הנוער בתקופות הקורונה קיימנו אירוע בשיתוף עמותת ער"ן בנושא האתגרים הנפשיים והאישיים של צעירים שכלל הרצאה נוגעת של השחקנית דניאל גל על ההתמודדות האישית שלה עם טראומה שעברה כנערה. 
תודה למעין פולנט התותחית מאגף חברה צעירים ונוער בראשות לטם גל, לכל הצוות הנהדר שמפעיל את מתחם הנוער בפארק ענבה ולענבל אמסלם מעמותת ער"ן על המפגש החשוב.
הקו החם של ער"ן פעיל 24 שנות וניתן לפנות אנונימית למספר ‎1201

3. קָדִימָה בְּנֵי-עֲקִיבָא נופים, הֵידָד בַּמַּעֲלֶה
סניף בני עקיבא נופים יצא לדרך במפקד מרגש ובשירת המנון התנועה. זכיתי להשתתף במפקד ולברך את המדריכים והחניכים היוצאים לדרך חדשה. 

4. מבצע "ביטחון אישי לגיל השלישי" למען ניצולי השואה במודיעין יצא לדרך
יצאנו החודש במבצע משותף של עיריית מודיעין באמצעות האגף לשירותים חברתיים עם המתנדבים המדהימים של מד"א מודיעין בראשות חיליק עזרזר ו ישי ראוכברגר לסיוע לניצולי השואה.
הצעירים מגיעים בצוותים בתיאום עם העובדות הסוציאליות  של צוות האזרחים הותיקים בראשות עו"ס תחיה שרף לבתי הניצולים, מסמנים בפסים זוהרים מקומות המועדים לנפילה, מעבירים הדרכה קצרה, מעניקים מגנט משותף עם מספרי החירום ומעניקים שי צנוע לניצולים.

5. תפוח בדבש עם גיל הזהב לשנה החדשה.
פתחנו את החודש ואת השנה החדשה בביקורים אצל האזרחים הותיקים שלנו בקפה אירופה לניצולי השואה, ובמועדוני מופ"ת ומועשר.איחלנו להם שנה של שגרה, בריאות וחברות.

6. "תחל שנה וברכותיה".
עם פתיחת השנה החדשה קיימנו הרמת כוסית מטעם סיעת מחוברים למודיעין-הסיעה החברתית .ביקשנו להודות לכל החברים והשותפים המחוברים וצועדים לצידנו לאורך כל חודשי השנה אלו המניחים יחד איתנו מילה אחר מילה של מעשים בבתים של השיר אותו אנו מחברים בעיר שלנו.
תודה לחברת המועצה נגה כץ רפפורט, יו"ר הסיעה יעל בן שלמה, פרופסור אשר כהן, נעמה צדקיהו, אסף ישי, יונתן רומני, גלעד ישראלי, אמנון פיגלסון וד"ר מנשה זכריה על הדברים וההפקה.ולגלעד ומאירה ישראלי על האירוח.

7. סיור למשפחות המיוחדות בנאות קדומים
משפחות מיוחדות הפועלות במרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים הגיעו לסיור מורשת וטבע בנאות קדומים וקיבלו טעימה מהחיים הקדומים וגם מפיתות ותה מעשי ידיהם.

8.תודה ליעל גולדשטיין
נפרדנו החודש מרכזת המחוז של בני עקיבא יעל גולדשטיין שליוותה עאת העיר מודיעין בשנים האחרונות וממשיכה לפעילות ציונית בבני עקיבא העולמית. ניצלנו את הפרידה הזמנית להעניק לה תעודת הוקרה ולקיים פגישת עבודה ראשונה עם אפי ברטפלדרכז המחוז החדש.

9."תכירו את מועדון 'הסיפור שלנו"
במרכז למשפחה בהובלת עו"ס יעל שטיינמץ הוקם פרוייקט חדש העוסק במילה הטובה. במסגרת הפרוייקט מגיעים סופרים להיפגש עם הורים לילדים מיוחדים. ב6.10 ב20.30 תגיע לספריה המרכזית הסופרת מאירה ברנע גולדברג. היא תספר ותשתף בצורה הומוריסטית ונוגעת על חייה כאמא לילד על הרצף. 

10 . "מערכת בריאות חולה".
אני ממשיך במאבקי לשיפור מערכת הבריאות ומניעת רשלנות רפואית. אלפי ישראלים נפגעים בשנה כתוצאה מרשלנות רפואית וטעויות רפואיות ומערכת הבריאות לא עושה מספיק כדי למנוע את הפעמים הבאות. טור שלי כיו"ר עמותת "אופק-חזרה לחיים" למניעת רשלנות רפואית, על אחד הנושאים החשובים שלא מדברים עליו מספיק. במהדורה בהנחיית אמילי עמרוסי.

מוזמנים לעקוב אחר הפעילות

בפייסבוק לחץ כאן

באינסטגרם לחץ כאן

בטוויטר לחץ כאן

באתר לחץ כאן

סיכום פעילות אוגוסט 2021

עמיעד עד הבית- סיכום יולי אוגוסט2021

1. פתיחת שנת הלימודים עם נשיא המדינה ורעייתו
פתחנו את השנה לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ובנוכחות ראש העיר חיים ביבס בבית הספר משואות נריה עם ילדי כיתה א' הנרגשים ומפע דגלנות מרהיב.

2. "מסיבת סיום קיץ למשפחות המיוחדות"
מאות משתתפים נהנו מהמים הקרים והאווירה החמה באירוע סוף הקיץ של האגף לשירותים חברתיים והמרכז למשפחה בעיריית מודיעין עבור המשפחות המיוחדות בעיר בפארק המים העירוני.

3. "חולמים בספרדית באנגלית ובעברית"
אסא ויאיר הגיעו מארגנטינה, יעל ודניאל עלו ממקסיקו ואיתן ואריאל עלו מארה"ב.פגשנו החודש את ילדי מודיעין החדשים. צעירים חכמים ומקסימים שעלו מרחבי העולם, לומדים באולפן העירוני ומבלים בקייטנה שמובילה מחלקת הקליטה בראשות המנהלת רוזיטה ברלין וחברתי לסיעה חברת המועצה נגה כץ.

4. כישרון מנצח משחקים, עבודת צוות ואינטליגנציה לוקחות אליפות (מייקל ג'ורדן).
קהילת מאיר מיתר זכתה בטורניר בתי הכנסת של מודיעין.תודה לדני זינגר התותח שמנהל את הטורניר בהתנדבות ובמקצועיות וכמובן לכל השותפים מאגף הספורט בראשות עדי דויטש, עמותת סחלבים ועיריית מודיעין.

5. * "היינו ילדים וזה היה מזמן. אני וסימון ומואיז הקטן".(יוסי בנאי ז"ל) *
זכיתי לפגוש את מואיז הקטן ( מסתבר שהוא קטן מאחיו סימון בכשנה וחצי ומתגורר במודיעין) במסגרת ערב מחווה מוזיקלי של השחקן והחקיין יוסי חן שהביא מבט ירושלמי קרוב ומסע ישראלי ארוך משיריו סיפוריו ומהלך חייו של יוסי בנאי ז"ל שארגנה המחלקה לתרבות יהודית.

6. הנשים החד הוריות שהפכו למובילות חברתיות
סיימנו החודש קורס ראשון מסוגו של האגף לשירותים חברתיים שהובילה תמר ציונוב וכלל מיתוג אישי והעצמת נשים מדהימות וחד הוריות שהתמודדו עם אתגרי חיים משמעותיים. הלביאות הלוחמות יבנו את עצמן כמנהיגות וילוו בהמשך נשים פחות מנוסות המתמודדות עם אותן האתגרים.

7. משפחות בהליכי פרידה -לא צועדות לבד
באגף לשירותים חברתיים הוצאנו לדרך סדרת קורסים להורים וילדים בהליכי פרידה וגם להורים גרושים (לאבות ואמהות בנפרד) יצאו לדרך. זאת לצד אירועים רבים ייעודיים להורים הפרודים.

8. דיור ותעסוקה לצעירים עם מוגבלויות
החזון שלנו הינו לספק תעסוקה ודיור לכל תושב עם מוגבלות מגיל 0 ועד 120 במודיעין לשם כך קיימנו סיור לימודי בחברת נובולוג במודיעין המעסיקה קבוצת בוגרים עם מוגבלויות, במרכז האיסוף והמציאון שהוקם ויקלוט בקרוב עובדים עם מוגבלויות ובדירה לדיור עצמאי (כיום קיימות 16 דירות בעיר ובקרוב יפתחו נוספות ) הציגו לנו הצעירים סרטון מרגש של ההתקדמות העצמאית שלהם בחודשים האחרונים.

9. "הספורט היא השפה הבינלאומית של המין האנושי".
מרום התותח שהופיעה גם בסעיף הקודם ומתגורר בדיור עצמאי סיפר לנו שהוא חובב כדורגל הוא חובב כדורגל ואוהד של עירוני מודיעין. יחד עם אלי סבח יו"ר עירוני מודיעין הגשמנו לו חלום קטן.מאור הגיע לאימון של הקבוצה והשתתף וגם זכה לכדור וחולצה החתומים ע"י כל שחקני האגודה העירונית המפעילה קבוצה של צעירים עם צרכים מיוחדים שזוכים להעצמה אישית באמצעות הספורט.

10. קיץ של ערכים לצעירים
יחד עם אגף חברה צעירים ונוער ועמותת 'כנפי רוח" הפעלנו במהלך הקיץ מתחם בפארק השכנות עם תכנית ענפה בסיומה השתתפו 150 צעירים בערב המופע "הקרב של חיי" ערב על הכרת הטוב, עמידה ביעדים והגשמת חלומות עם ניר רובין החובש מבינת ג'בל.

11.עובדים על תכניות ל2030
המגביה עוף, הוא זה המרחיק ראות. (מתוך הספר "השחף").
התכנסנו לחלום. צוות הצרכים המיוחדים באגף לשירותים חברתיים הורים מיוחדים מהעיר, הנהגת ההורים המיוחדים ונציגי ארגונים התכנסו על מנת לדמיין את העיר מודיעין מכבים רעות בשנים 2020 2030 ו2040 כפורצת דרך בתחום השילוב, ההכלה, המודעות והמענים לכל ילד ובוגר עם מוגבלויות. יצאנו לדרך.

12.תושבי הזהב שלנו שפגשו את קסטרו וחרושצוב
במסגרת ההערכות לשיפור המענים לניצולי השואה והאזרחים שלנו קיימנו סיורים במועדוני האזרחים הוותיקים של האגף לשירותים חברתיים, קפה אירופה ומועדוני מט"ב.
בין היתר פגשתי את מאיר צעיר בן 82 שבכושר יותר טוב ממני ומבצע שפגטים כמו לינור אשרם, את המתנדבים של נכי צה"ל את שי שהיה מזכיר הסיעה הקומוניסטית בפולין שרד את השואה ואפילו זכה להזמנה לייעץ בתחומים האורבנים בקובה לראות קסטרו.

13. "נאבקים ברפואה השחורה"
אלפי ישראלים נפגעים ונפטרים מידי שנה כתוצאה מרשלנות רפואית וטעויות של רופאים כיו"ר עמותת אופק אני מוביל מאבק לשיפור מערכי הבטיחות האיכות והטיפול במערכת הבריאות.
מוזמנים לקרוא מאמר שלי בנושא שפורסם בישראל היום.
לכניסה למאמר המלא לחץ כאן 

14. קידום נשים בשירותי הדת

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה את הצעתי לקידום ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בעיר.
לכתבה בנושא בעיתון "ישראל היום" לחץ כאן


15.נאבקים נגד החושך בשירותי הדת במדינה
מי שהחשיכו במשך שנים את המסך על הופעת נשים בציבוריות ובשירותי הדת, ממשיכים לייצר דה-לגיטימציה לשילוב נשים, ומדירים לחלוטין את מקומה של האישה הדתית מהכנסת
מוזמנים לקרוא מאמר שלי בנושא בעיתון "גלובס"
למאמר המלא לחץ כאן

16."תחל שנה וברכותיה"
הספקנו החודש לקיים הרמת כוסית (במגבלות התו הירוק) לראש השנה מטעם סיעת מחוברים למודיעין-הסיעה החברתית
בהזדמנות זו אאחל לכם ולבני משפחותיכם שנת בריאות, אושר, הצלחה, ריגושים, חידושים והגשמת חלומות. ובקיצור… שנה דב

סיכום פעילות יוני 2021

עמיעד עד הבית- סיכום יוני 2021

1."ממודיעין תצא הבשורה". לשילוב נשים בשירותי הדת.
מועצת העיר מודיעין אישרה את הצעתי להכשרה עידוד ושילוב נשים כמשגיחות כשרות בשירותי הדת במודיעין. ממודיעין תצא המהפכה!
תודה לחבריי שר הדתות מתן כהנא ולראש העיר ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס על התמיכה והסיוע בקידום ההצעה.
מוזמנים לקרוא כתבה בישראל היום על פרטי ההצעה שתשנה את האפליה המגדרית ארוכת השנים בשירותי הדת. 
לכניסה לאתר לחץ כאן

2. "קונצרט סיום שנה במחלקת הקליטה"
בהובלת חברתי לסיעה, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הקליטה נגה כץ, מנהלת מחלקת הקליטה רוזיטה ברלין והרכזות הנהדרות של המחלקה קארין לימברג ושולי רזניק נערך קונצרט חגיגי של מקהלת משטרת ישראל לעולים דוברית אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית. המוזיקה שוב הוכיחה את מקומה כשפה אוניברסלית.


3."כיפת ברזל נגד סמים ואלכוהול"
כיפת ברזל נגד אלכוהול וסמים במגזר הדתי.
קיימנו החודש את הכינוס השנתי של "כיפת ברזל" בנושא ההתמודדות של ההורים במגזר הדתי עם אלכוהול וסמים וכינוס נוסף עבור ראשי הקהילות.הכינוסים התקיימו בשותפות עם חברי, חבר המועצה ומחזיק תיק ביטחון קהילתי, שמעון גואטה, ראש אגף חברה צעירים ונוער לטם גל ומנהלת מחלקת הנוער מעין פולנט ומנהלת הרשות לביטחון קהילתי מיטל אשור .שמרו על הילדים.

4."הבנקאית מנאפולי והסופרת ממודיעין"
במרכז למורשת יהדות שאלוניקי ויוון התקיים ערב לדינו חוויתי של השקה לספרה החדש של הסופרת המודיעינית זהבה חן-טוריאל. זהבה יצאה למסע ולמחקר היסטורי שהסתיים בהנגשת של המורשת והיסטוריה היהודית באמצעות רומנים מרתקים המעצימים את הנשים היהודיות.הייתה זו עבורי זכות גדולה לברך ולהשתתף בחלק קטן מהמסע.

5. "חצי יובל של חינוך לערכים"
בית הספר נתיב זבולון על שם שר החינוך זבולון המר ז"ל חגג 25 שנים של חינוך לערכים.
הצלחתו להוציא לאוויר העולם היהודי ישראלי בוגרים ערכיים מערוגת החינוך המודיעינית נובעת בין היתר משילוב מוצלח של הצוות החינוכי בראשות דוד אפטר עם הקהילה והנהגת ההורים בראשות אווה כהן.יפגש בחגיגות היובל (תשמרו חנייה לקלנועית שלי)

6. "עופי גוזלית"
הבוגרות של מחזור י"ט והראו איך צריכה להראות גאווה ישראלית.בצבעי כחול ולבן סיימו הבנות המרשימות (כולל שרון שלי) את לימודיהן.מספיק היה לצפות במצגת בה צוין לאן ממשיכה כל אחת ( כולן כולל כולן ממשיכות לשירות משמעותי וללימודים במכינות ומדרשות) כדי להבין את הצידה היהודית והציונית איתה הן יוצאות לדרך ואיך יראה העתיד האמיתי של מדינת ישראל.עוף גוזל. תחלמו רחוק ועופו הכי גבוה שאפשר.
מוזמנים להאזין לברכה שלי לבוגרות. להאזנה לחץ כאן

7.החידון הארצי של מד"א במודיעין.
לכבוד יום הולדתו ה91 של ארגון ההצלה הלאומי התקיים היום במודיעין חידון מרתק על מורשת מד"א בהשתתפות מאות מתנדבים (שניים מהם שלי).
ערך הצלת החיים והנחלת ערכי ההתנדבות לבני הנוער מדור לדור (במודיעין מתנדבים למעלה מ500 בני נוער) מהווים אבן דרך בחינוך דור העתיד שלנו.

8. "מקהלת אור דוד ונדידת הציפוים"
"ארצות רחוקות באות אליך, כמו ציפורי נדוד." כתב יהודה עמיחי.
מחלקת הקליטה ניצחה על קונצרט נהדר של מקהלת אור דוד העירונית המורכבת מעולים מרוסיה שנדדו והפכו לתושבי מודיעין בהובלת המנצח פרופסור פליקס סולומוניק.
9. "מחויבים לניצולי השואה"
מחויבים לניצולי ושורדי השואה שלנו. השת"פ והמודל הייחודי שבנינו בין עיריית מודיעין לבין הרשות לניצולי שואה ישדרג וישפר את המענים ללמעלה מאלף ניצולי שואה המתגוררים בעיר ויסייע לנו למלא את חובתנו המוסרית.
לכתבה על המודל לחץ כאן

10. "סקר מחצית"
מזה כשנתיים וחצי אני משמש כמשנה לראש העיר בהתנדבות ובימים אלו נערך יחד עם חבריי לתכניות להמשך. אודה מאוד על מילוי הסקר המצורף ( 3 דקות בלבד) לצורך ייעול המענים בהמשך הקדנציה. לצפייה בסקר לחץ כאן
מוזמנים לעקוב אחר הפעילות ברשתות החברתיות: 
פייסבוק – לכניסה לחץ כאן 
אינסטגרם – לכניסה לחץ כאן
טוויטר – לכניסה לחץ כאן 

סיכום פעילות מאי 2021

עמיעד הבית – מאי 21- סיוון תשפ'א

1. שת"פ לטובת ניצולי השואה
הועדה לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין מכבים רעות התכנסה לדון במודל ייחודי של שיתוף פעולה שנבנה בין הרשות לניצולי שואה לאגף לשירותים חברתיים בעירייה במטרה לספק מענים ושירותים לכל 1020 ניצולי ושורדי השואה בעיר.

לכתבה לחצו כאן

2. הלהקה המשולבת יוצאת לדרך.
יש לנו חלום להקים להקה מיוחדת במינה של נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, שתעלה על הבמות הגדולות באירועים עירוניים ותייצג את העיר בגאווה ענקית!
הלהקה תזכה לליווי מקצועי של צמד מדהים – אבי גרייניק ולב לופטוס. לשליחת סרטון לאודישן, ניתן דרך מספר הטלפון בתמונה או בלינק 
לכתבה על הלהקה לחצו כאן

3. מחזקים את כוחות הביטחון
במבצע "שומר חומות" חשבנו על כוחות הביטחון. תושבי מודיעין נרתמו ותרמו רונית שטייגמן ומירב הרשקו ארגנו, מתנדבות צעירות ארזו, הרכבים הועמסו ויצאו.והמון המון חבילות מפנקות של מוצרי מזון ממתקים והיגיינה חולקו לכוחות מג"ב שמשרתים בחזית בלוד בגוש דן ובעוטף עזה.
לכתבה המלאה לחץ כאן

4. כיפת ברזל לאלכוהול
כיו"ר הועדה לנוער דתי יזמתי כנס להורים בשם "כיפת ברזל " בשיתוף הרשות לביטחון קהילתי. הכנס יעסוק בנושא הכאוב של תמודדות עם שתיית האלכוהול בקרב בני נוער במגזר הדתי ויתקיים ביום שני ה- 14.6.21 בשעה 20:00 בבה"ס אמית בנים ,
רישום לכנס לחץ כאן

5.חזרה לשגרה עם שבט רפאל
שבט רפאל של בני עקיבא מודיעין חזרו לפעילות של אחרי קורונה במופע דגלנות מרהיב וזכינו לחגוג ולהתרגש לצדם .

6. ככה יוצרים חברה בריאה
מועצת העיר מודיעין אישרה פה אחד הצעה לסדר שלי כמחזיק תיק השירותים החברתיים יחד עם מחזיק תיק הבריאות ברוך בוכניק.
את ההצעה בנינו יחד עם חברתי הלביאה ויו"ר ארגון יה"ל על מנת לייצר שינוי מחוייב המציאות בכל תחום המודעות ההסברה והחינוך בעיר מודיעין

לכתבה על ההצעה לחץ כאן

7. חגיגות יום ירושלים במודיעין
הספקנו לשכוח אבל בתחילת החודש הרימה המחלקה לתרבות יהודית מופע מרהיב ליום ירושלים עם שולי רנד, אמיר דדון, עמית סופר צביה מרגליות ובנות כיתה ט באולפנת מודיעין שסיימו אימון דגלנות.


8. אימפריית מד"א במודיעין
קיימתי סיור מקצועי יחד עם הנהלת סניף מד"א במודיעין לבניית שת"פ קהילתי עם האגף לשירותים חברתיים. בכוונתנו לצאת בקרוב לפרוייקט משותף למען ניצולי השואה בעיר
מד"א מודיעין הוא ארגון ההצלה המוביל בישראל ככלל ובמודיעין בפרט. המדובר גם בארגון התנדבות עירוני מוביל עם למעלה מ500 בני נוער (ביניהן שרון ועידן הגדולים שלי) , בוגרים, נהגים, פראמדיקים ורופאים מתנדבים הנותנים מענה וסיוע רפואי מקצועי לתושבי העיר והסביבה וגם מייצרים המון ערך מוסף כדוגמת האמבולנס הקהילתי שנרכש לתחנה מתרומות של תושבי העיר.

9.הטובים מתנדבים
זכיתי להעניק תעודות הוקרה זיוה אסא ראש אגף הקהילה לשרון שלומי חנוך כהן ומוטי קאטשוילי אשר הובילו בהתנדבות מלאה את מבצע מרימים לחיסון בשיא הקורונה.במסגרת המבצע התנדבו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בעלי רכבי נכה עם מעלונים להסיע מבוגרים המרותקים לביתם ונמצאים בסיכון לחיסונים ולהציל את חייהם.אשרי העיר שאלו תושביה.

10. וגם הספקתי החודש לבקש סליחה ממוחמד דף.
למאמר המלא לחצו כאן

סיכום פעילות אפריל 2021

עמיעד עד הבית. אפריל 21 אייר תשפ"א

1.ערב הוקרה למשפחות המיוחדות.
קיימנו ערב הוקרה לקהילת המשפחות וההורים המיוחדים בעיר שכלל הופעה של הסטנדאפיסטית ליטל שוורץ. בדבריי ציינתי כי אנחנו בעיצומה של מהפכה חברתית בעיר מודיעין. מסע במסגרתו העיר שלנו הופכת לספינת הדגל המובילה בארץ של ראייה עשייה חברתית ושינוי טרמינולוגיה ומציאות תוך שילוב של חזון יזמות וחדשנות בכל תחומי החיים של לקוחות האגף.
מוזמנים להאזין לדברים שאמרתי למשפחות כאן

2.דואגים לותיקים בדרכו של אורי אורבך ז"ל
יחד עם מיכל אורבך ומתנדבים מופלאים יצאנו למבצע "והדרת" שהגה אורי אורבך ז"ל במסגרתו שמים את האזרחים התיקים במרכז ככלל ובפרט בשבת בה קוראים "ומפני שיבה תקום והדרת פני זקן".חילקנו ורדים ואיגרות ברכה לאזרחים הוותיקים במרכזים מסחריים והפצנו חומרים עיוני ורעיונות לפעילות.
לכתבה על הפרויקט לחצו כאן

3. הסברה ומודעות לאלרגיות מסכנות חיים.
הנהלת העיר אישרה הצעה לסדר שהגשתי יחד עם מחזיק תיק הבריאות ברוך בוכניק. בניגוד להצעות הפופוליסטיות של רכישת מזרק לכל מסעדה (תוקף המזרק הינו קצר ולא ניתן ליישם פיקוח ואכיפה של העניין) הסברה מודעות וחינוך הינם הכלים אשר ברשות הרשות העירונית, יכולים להציל חיים ואותם נקדם.

4.ספיישל מודיעין יוצא לדרך.
ספיישל ספורטיבי – חוגי ספורט לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים במודיעין מכבים רעות
תכנית חדשה שיזמתי יוצאת לפועל בשת"פ של האגף לשירותים חברתיים, אגף הספורט ועמותת סחלבים. מגוון חוגי ספורט חדשים המותאמים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ובמחיר מוזל!
מוזמנים ליהנות מחוגי ג׳ודו, אופני טנדם, סייף, כדורשער וחוגים מותאמים נוספים
לפרטים והרשמה לחצו כאן

5. ערב הכשרה למתנדבי 'יקיר לי מודיעין לזכרה של נועה כפיר ז"ל.
קיימנו החודש ערב הכשרה ראשון למתנדבי עמותת יקיר לי במודיעין בראשות אלי ומיכל כפיר לעזרה וסיוע למשפחות ששכלו ילד בשכול האזרחי.

6. "עדן" מאת רמי טבריה
במרכז הרב תחומי העלה רמי טבריה אביה של עדן ז"ל שנפטרה מרשלנות רפואית את המונודרמה המרטיטה ״עדן״ אותה יצרה עם הבימאי לירון נח על מנת להעלות מודעות לסכנת הרשלנות הרפואית. נמשיך ללוות את משפחת טבריה.
7. "כי כולנו רקמה אנושית אחת" .
אירוע מרגש במיוחד לזכרם של הנופלים קיימנו בהובלת המחלקה לתרבות יהודית בערב יום הזכרון תשפ"א בהיכל התרבות מודיעין מכבים רעות

8. חנוכת בית לנכי צה"ל
זכיתי להשתתף בחנוכת בית קבע לסניף המקומי של נכי צה"ל על שם מרק פורן ז"ל אותו מוביל שמחה שידלובסקי. חובה מוסרית ראשונה במעלה.

9.קסם בהפתעה.
בידיעות מודיעין הופתעו מזה שאני יודע לכתוב והפתיעו אותי בכתבה על ספרי החדש "קסם אישי" מוזמנים לקרוא ולשתף כאן 
הספר זמין לקנייה (גם במארז חברתי עם ספרי הקודם "אחי מיוחד") באתר www.mves.co.il

10. חוגגים את יום ירושלים.
בהובלת המחלקה לת.יהודית נחגוג את יום ירושלים עם אמיר דדון, שולי רנד וצביה מרגליות. לפרטים והזמנות לחצו כאן

סיכום פעילות מרץ 2021

עמיעד עד הבית- סיכום פעילויות מרכזיות מרץ 2021

1."עולם ספורט מונגש נבנה במודיעין".
מזה למעלה משנה שאנו פועלים (האגף לשירותים חברתיים, סחלבים, עירוני מודיעין ואגף הספורט) להקמת מסגרות ספורט מונגשות וחוגי ספורט לאנשים עם מוגבלויות כמו גם חוגי ספורט משולבים מתוך אמונה בכוחו של הספורט לייצר טוב. במסגרת יום המעשים הטובים קיימנו הפנינג לספורט לאנשים עם מוגבלויות בפארק ענבה ובו חשפנו את מגוון הקבוצות בתחומי הריצה, כדורשער, רכיבה על אופני טנדם, ג'ודו ועוד.

2. "הוקרה לעובדים הסוציאליים"
ציינו החודש את יום העובד הסוציאלי בשלל פעילויות המביעות הכרת והוקרת תודה לעובדים הסוציאליים המדהימים שלנו הניצבים בחזית המאבק החברתי העירוני בימים שבשגרה ככלל ובתקופת הקורונה בפרט.

3."נאבקים באלימות במשפחה"
מועצת העיר אישרה את הצעתנו למאבק באלימות במשפחה ולהכשרת גורמי סף בעירייה ובקהילה לזיהוי מצוקות למניעת התופעה החברתית המגונה.
מוזמנים לקרוא כתבה על התכנית והצעתי לסדר ב-mynet

https://modiin.mynet.co.il/local_news/article/SyVkfm8X00

4."ילדי מודיעין תורמים לניצולי השואה"
לקראת חג הפסח הגיעו ילדים מבית הספר נוף הרים ( אריאל ויפתח עירון, נגה רווה, שיראל ואורי פייגלסון) לחלק פרחים ותשורות שהכינו במסיבה על טהרת המתנדבים שערך האגף לשירותים חברתיים בשיתוף הרשות לניצולי שואה וקפה אירופה לניצולים. לחגוג חג חירות במדינה ריבונית עם ילדים שנולדו בעיר החשמונאים לצד מי שנולדו וסבלו תחת המשטר הנאצי אינו דבר מובן מאליו.

5. "מועדון קפה אירופה נפתח מחדש"
מועדון "קפה אירופה" של ניצולי השואה במודיעין בניהולה של חמי פדהצור חזר לפעילות של אחרי הקורונה במפגש חגיגי שכלל המון שמחה אצל השורדים שסבלו מבדידות רבה בקורונה לצד הופעה מרגשת בהתנדבות של הזמרת נירי והנגן נמרוד.

6. אבן פינה לעתיד של שכונת נופים
זכיתי לקחת חלק לצד ראש העיר ולטם גל ראש אגף הנוער בטקסי הנחת אבן פינה להקמתן של שתי תנועות נוער שעתידות לפעול בשכונת נופים החדשה אחת לנוער החילוני והשנייה לנוער הדתי.
לכתבה על האירוע לחצו כאן

7.התיכון הדתי המעורב בשכונת מורשת יוצא לדרך.
עוד הבטחת בחירות שקיימנו. תיכון דתי איכותי מעורב וחזק יוקם בשכונת מורשת במודיעין.כיו"ר ועדת החינוך והנוער הדתי זכיתי לתמיכת ושיתוף ראש העיר ואגף החינוך להקמת תיכון דתי עירוני חזק ומעורב לבנים ובנות שייתן מענה כולל לכל גווני הציונות הדתית לצד האולפנה, הישיבה, אמי"ת בנות ואמי"ת בנים.

8. "סיירת ערניים בפעולה"
חברי סיירת ערניים לזכרו של ערן מוטהדה ז"ל בראשות חגית ויובל שחר יצאו ביום המעשים הטובים לפרגן לעסקים מונגשים במע"ר. לצד זאת הוביל האגף לשירותים חברתיים באמצעות רכזת המתנדבים רונית שטייגמן בניאן שלל פעילויות עירוניות לכל לקוחות האגף.

9. "שת"פ חברתי עם לשכת המתווכים במודיעין"
בעקבות פניות של תושבים עם מוגבלויות ועמותות המפעילות דיור לצעירים על התייחסות לא נאותה של שכנים ומתווכחים יזמתי מפגש וכינוס עירוני עם לשכת המתווכחים העירונית בראשות לימור כרמלי יו"ר הלשכה, שי מינה חבר הנהלה ושירה מאור גרנות מעמותת גוונים לקידום שת"פ עירוני להנגשת שירותי התיווך בעיר לאנשים עם מוגבלויות

10. "פסח כהלכתו במודיעין"
כמחזיק תיק שירותי הדת ועל מנת לשלב בין המענים לצרכים היהודיים לצד חשיבה סביבתית נרכשו מתקנים בטיחותיים חדשים וגדולים לצורך ביעור חמץ, הוגדלה כמות העמדות, הורחבה הגעלת הכלים והונפקה לחג הפסח חוברת לפסח לקהילות.

11. "שווים גם בספורט".
בחג הפסח אירחה העיר מודיעין אירחה טורניר כדורגל ארצי לילדים ונערים עם צרכים מיוחדים. זכיתי לקחת חלק קטן בפרויקט ספורטיבי חברתי שמובילה העמותה העירונית 'עירוני מודיעין' עם חברי היו"ר אלי סבח המנכ"לית מאיה ויסברג, אגף הספורט בראשות עדי דויטש ועמותת 'עילי', המקיימת פעילויות ספורט לצעירים עם צרכים מיוחדים.

12."הלב של יריב"
יש לו באמת לב של אריה. סא"ל במיל, יריב בן ארי שמיניתי לאחרונה למנהל עמותת אופק חזרה לחיים שזכיתי לייסד והפך לחבר קרוב נחשף בכתבה מעוררת השראה שחייבים לקרוא.מצ"ב הקישור כאן

לכניסה לאתר העמותה- www.ofekor.co.il

13. "הקסם האישי שלי.
ספרי השלישי "קסם אישי" ספר ילדים חברתי יצא החודש לאור. ניתן להזמינו במבצע השקה וכן במארז חברתי יחד עם ספרי הקודם "אחי מיוחד" בכתובת: www.mves.co.il

לכתבה על הספר לחצו כאן

סיכום פעילות פברואר 2021

*1.הבטחות צריך לקיים.*
זכיתי החודש לקיים הבטחת טרום בחירות עם הנחת אבן פינה לבית החדש והמחודש של סניף בני עקיבא רע"מ בשכונת משואה. יחד עם השותפים להקמה: ראש העיר, חיים ביבס, מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל רכז המחוז אבשלום סלוק, ראש אגף חברה צעירים ונוער בעיר לטם גל דואני וכמובן חניכי ומדריכי בני עקיבא. זכות גדולה לקחת חלק ביציקת יסודות הבית הפיזי והערכי של דור העתיד וההווה שלנו. לכתבה על האירוע לחצו כאן 

*2. יום בחיי הקהילה במודיעין.*
אין דברים כאלו בשום עיר בארץ! אלפי משלוחי מנות חולקו במבצע עירוני לכל לקוחות האגף לשירותים חברתיים. ריגשו במיוחד חגית ויובל שחר וסיירת ערניים לזכר ערן מוטהדה ז"ל שהכינו משלוחים חילקו ורקדו בבתים של הבוגרים עם הצרכים המיוחדים שמפעילות עמותות שק"ל וניצן בעיר.
שירה והדס מעמותת גוונים וכל הבוגרים המתגוררים בדירות העצמאיות עברו בין בתי הקשישים להגיע חג שמח ולתת תשורה.אליי הצטרף עומר ליצ'ק התותח!
עדי ומור ברנר ובנות הכיתה של מור ארגנו עשרות משלוחים שווים לניצולי שואה.
דובלה שחור הרים פרוייקט של מאות משלוחים שארגנו תלמידי אמי"ת בנים.בנות אולפנת אמי"ת, סיגל שוורץ ובית חב"ד בכרמים שחילקו לניצולי השואה וכמובן לעוד אלפי מתנדבים ופעילויות בקהילה העירונית שלנו

*3. בית לחיים.*
חנכנו החודש את הדירה ה16 במודיעין והראשונה של עמותת שק"ל לדיור עצמאי. הדירה מיועדת לחמישה צעירים מקסימים בגילאי 23 עד 31 עם צרכים מיוחדים היוצאים לדרך עצמאית משלהם. לקריאת לכתבה על חנוכת הבית לחצו כאן
 
*4. דואגים לניצולי השואה.*
אורי לוי וליאל חבשוש המהממות בחרו לכבוד שנת הבת מצווה שלהם להכין מתנות לניצולי השואה בעיר.במסגרת יום מיצוי זכויות לניצולי השואה בעיר שאנו מקיימים מידי חודש בשיתוף הרשות לניצולי שואה.

*5.נאבקים באלימות במשפחה*
עלייה מדאיגה בגילויי אלימות במשפחה, אלימות בקרב קשישים ותקיפות מיניות גם במודיעין! על רקע העלייה במקרי האלימות בישראל בלמעלה מ300% בשנה האחרונה. כזו הבאה לידי ביטוי גם במודיעין כינסתי את הועדה לשירותים חברתיים לדיון בנושא התופעה החברתית המדאיגה. למעלה מ60 מחברי הועדה, חברי הנהלת העיר, נציגי המשטרה ותושבים אכפתיים שמעו על המדיניות העירונית שעיקרה אפס סובלנות לגילויי אלימות ועל הפעילות העירונית הכוללת בין היתר: מניעה, איתור, איגום משאבים, פיתוח כלים ומענים, הכשרת גורמים עירוניים היכולים לזהות מקרים וכן הפעלה של מרכז לשלום המשפחה ומרכז למניעת התעללות והזנחה בקשישים. השלטון המקומי שוב ייקח אחריות במקום בו השלטון המרכזי כושל.
*בכל מקרה של חשד לאלימות ניתן לפנות ל:*
האגף לשירותים חברתיים-073-2326445.
המוקד העירוני-106
הקו הארצי-118
פניות שקטות (מסרון) -055-7000128
קו תמיכה לגברים במצוקה-121

*6.דרייב אין מגילה.*
לקראת חג הפורים ובשל מגבלות הקורונה יזמנו במחלקה לתרבות יהודית "דרייב אין מגילה" עשרות רכבים הגיעו עם רכבים ותחפושות לקריאה שאגנה המחלקה בשיתוף עמותת כנפי רוח.

*7. תעסוקה זוגיות ומשפחה.*
פרויקט חדש בסבסוד מלא המותאם לימי הקורונה מבית היוצר של האגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין. משפחות שנפגעו בקורונה וימצאו מתאימות יקבלו מענה מותאם אישית בתחומי התעסוקה, הכלכלה, הזוגיות ומהשפחה הכולל ליווי מקצועי , הדרכת הורים וייעוץ זוגי. להרשמה לחצו כאן 

*8.הכשרת גורמים בקבילה לזיהוי סימני מצוקה*
של אלימות במשפחה הנהלת העיר אישרה את הצעתי לסדר להכשיר את הגורמים העירוניים לזיהוי סימני מצוקה של אלימות. על רקע העלייה במספר אירועי האלימות במשפחה המגיעה לידי ביטוי בשלל אופנים: פגיעות, פיזיות, התעללויות נפשיות, פגיעות מיניות, פגיעות פסיכולוגיות, פגיעות מילוליות, פגיעות כלכליות, עגונות אלימות ברשת החברתית ועוד. בכל המחקרים מוזכרים מספר גורמים בקהילה כבעלי פוטנציאל גבוה לממשקים עם הנפגעים ולזיהוי סימני מצוקה של אלימות במשפחה אך הדבר כאמור לא בא לידי ביטוי בפועל. המדובר בשוטרים, רופאים בקהילה, מורות, גננות, בלניות, מטפלים אלטרנטיביים, מדריכים בתנועות הנוער, מדריכי מוגנות ועוד אשר נמצאים לצידם של הנפגעים הפוטנציאליים.
*במסגרת ההצעה עיריית מודיעין מכבים רעות באמצעות האגף לשירותים חברתיים ומשטרת ישראל תבצע הכשרות קבועות מידי שנה לכל גורמי הקהילה והחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי הרלוונטיים בנושא זיהוי סימני מצוקה לאלימות במשפחה.*

*9.מנדלת הלב.*
הבית הוא המקום שבו הלב נמצא. נפגשתי לישיבת עבודה ושת"פ עירוני עם חברי הנהלת ארגון מנדלת הלב במודיעין המסייע לחולי סרטן ובני משפחותיהם בהתנדבות מלאה. הכרתי ארגון של אנשים למען אנשים. תושבים הפועלים מכל הלב על מנת שלמשפחות (לכל המעגל המשפחתי) שחוו סרטן יהיה בית מקצועי אנושי ואישי שיסייע להם מכל הלב.

*10. הספר 'קסם אישי' יוצא לאור*
זכיתי להשיק השבוע את ספרי השלישי "קסם אישי" ספר ילדים חברתי נוסף (המצטרף לספר "אחי מיוחד" שיצא ב3 מהדורות והומלץ ע"י נשיא המדינה). הספר את עולמם של ילדים המתמודדים אם אתגרים (גובה, משקל, ראייה, אלרגיות ועוד) ומזמין את הקוראים להביט על החיים מזוית אחרת.
הספר ניתן לרכישה במחיר השקה באתר.

סיכום פעילות ינואר 2021

1. שילוב בני ובנות שירות לאומי עם מוגבלויות
מועצת העיר מודיעין אישרה ה פה אחד את הצעתי לסדר לשילוב בני ובנות שירותי לאומי אזרחי עם מוגבלויות בעירייה כבר בשנת 2021.
המדובר בצעירים בגילאי 18-24, שאינם יכולים לשרת בשירות רגיל בשל מגבלה פיזית, קוגניטיבית או מוגבלות שכלית התפתחותית אבל מלאים במוטיבציה יכולות ורצון לתרום ואנו נצעד לצידם.

2.מהפכת התעסוקה של אנשים עם מוגבלויות במודיעין
במקביל, אישרה מועצת העיר תכנית עבודה עירונית חדשנית לשילוב עובדים עם מוגבלויות בעירייה שהוגשה לנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ומתן תעדוף במכרזים נבחרים, זאת לצד מינוי טלי נתנאל כממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בעיריית מודיעין וכן תכנית עבודה מקיפה. בדבריי במועצה הבהרתי כי החזון והמטרה הינם שמודיעין תהיה נושאת הדגל של השלטון המקומי בשילוב אנשים עם מוגבלויות ומתן אופק תעסוקתי. מוזמנים לקרוא כתבה בנושא כאן

3.מרימים לחיסון
בעקבות פניות של הורים של בוגרים עם צרכים מיוחדים הרתוקים לביתם בטענה כי קופות החולים לא מוכנות לחסן בבתים. גיליתי כי אכן החיסונים הקיימים אינם ערוכים לשינוע וכי עשרות נכים ומבוגרים הרתוקים לביתם נותרים ללא מענה.
יזמתי מבצע עירוני בברכת ראש העיר חיים ביבס ובשיתוף מנהלת אגף קהילה זיוה אסא ומנהלת האגף לשירותים חברתיים מרינה שדה שבמסגרתו יתגייסו הורים ואחים ממשפחת הצרכים המיוחדים שיש להם רכבים עם מעלון ואם נצליח להציל ולו אדם אחד הרי שזה עולם ומלואו. בתמונה המצורפת שרון שלומי התותח שהיה הראשון להתנדב.אם אתם רתוקים לביתכם ומסתייעים בכסא גלגלים או בעלי רכב עם מעלון ומוכנים להתנדב טלפנו עכשיו ל0532204972. לקריאת ידיעה על הפרויקט לחצו כאן

4.שדרוג המקוואות 
במסגרת תפקידי כמחזיק תיק שירותי הדת ולצד השקת האפליקציה למקוואות בעיר והקמת מערך טכנולוגי לשיפור שירותי הדת סיימנו לאחרונה שיפוצים במקווה הנשים ומקווה הגברים בעמק דותן. בקרוב, צפוי להגיע ריהוט חדש למבואת מקווה הנשים. בהמשך, מתוכנן שיפוץ יסודי של כל המקוואות הישנים ברחבי העיר.

5.דואגים לקשישים ושורדי השואה
גם בסגר אנו ממשיכים לשמור על קשר ולסייע לתושבי הזהב שלנו להתמודד עם הסגר, הבדידות והקשיים הכלכליים. מוזמנים לקרוא ידיעה בנושא כאן

6.פותחים את ארון הספרים היהודי
המחלקה לתרבות יהודית שמובילה חברתי לסיעה נגה כץ ומנהלת חיה לדרברג מפעיל את פרוייקט "בית מדרשת"י- מאגר שיעורים ומופעים מגוונים מארון הספרים היהודי .למגוון גילאים וללא עלות. והכל בלחיצת כפתור. 

http://tic.li/c/14051/wlzlRromaY

7.אתגר 21
יצאנו החודש לדרך עם אתגר 21 של האגף לשירותים חברתיים במודיעין. האתגר מתמקד בתעסוקה בכבוד ומעניק סיוע צמוד ל20 תושבות בעיר שנפלטו ממעגל העבודה בקורונה.הם יזכו לליווי מקצועי במשך 21 ימים, באופן צמוד ומקצועי, בניית תכנית תעסוקתית לכל משתתפת, הקניית מיומנויות לעולם התעסוקה החדש ויצירת קהילה תומכת ומעצימה.

8.אחי מיוחד עולה לרשת 
ספרי "אחי מיוחד" העוסק בעולמם של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים עלה גם במהדורה דיגיטלית במחיר מבצע של 29 ש"ח בלבד. מוזמנים להזמין. למעוניינים בעותק פיזי בכריכה קשה אנא פנו בפרטי..

9. פתרון לסדר טו בשבט משפחת בסגר ושבוע מודיעין
לאור העובדה שלא ניתן להתכנס יזמה המחלקה לתרבות יהודית אפשרויות לחגוג את החג באופן וירטואלי באמצעות : קטעי קריאה, אתגרים משפחתיים, חידות מידע חקלאי, סרטוני העשרה ופעילויות לכל המשפחה דרך מסכי המחשב. כמו כן מקיימת המחלקה השבוע את שבוע מודיעין. סיור וירטואלי עם ד"ר אייל דוידסון ומגוון הרצאות על העיר מודיעין וסביבותיה.

10. שווה לגלוש באתר שווים!
העיתונאי המוכשר אביחי חיים שנולד עם שיתוק מוחין וכותב בין היתר באתר "שווים" בחר לראיין אותי אל התכניות החברתיות של העיר מודיעין. מוזמנים לקרוא כאן

סיכום פעילות נובמבר 2020

1. מענה למשפחות שחוו שכול אזרחי
חנכנו החודש את ארגון יקיר לי במודיעין לזכרה של נועה כפיר ז"ל שהוקם בעיר וילווה משפחות שחוו שכול אזרחי. המון הערכה לפיני רבינוביץ ואלי ומיכל כפיר על הנכונות להוביל בהתנדבות את המיזם החשוב. מוזמנים לקרוא כתבה על הפרויקט במודעין ניוז לחצו כאן

2. עידוד העסקת אנשים עם מוגבלויות
לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. ארגננו שורה של פעילויות להעלאת המודעות וכן הנהלת העיר אישרה את הצעתי לסדר "קידום תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות בעיר מודיעין".מצ"ב קישור להצעה המלאה שהוגשה יחד עם חברתי לסיעה חברת מועצת העיר נגה כץ רפפורט. קישור

3. מיצוי זכויות לניצולי שואה
פרויקט חדש ומשותף שקידמתי בהפעלת האגף לשירותים חברתיים במודיעין ובשיתוף עם עו"ד גליה אריכא יו"ר הרשות לניצולי שואה ייתן מענה באופן שוטף לחובה של המדינה לאפשר לניצולי השואה לממש את הזכויות המגיעות להם. החודש כבר קיימנו יום ראשון של מיצוי זכויות.

4. ככה חוגגים בת מצווה
טלאל רפפורט המקסימה חוגגת השנה בת מצווה. את הדרך שלה לבגרות היא בחרה להתחיל בנתינה לקשישים בעיר ויחד עם חברותיה הוכנו עשרות כוסות מעוצבות ומלאות בטוב שחולקו לניצולי השואה בעיר.מזל טוב טלאל

5. בר מצווה מיוחדת
פרויקט חדש שהקמתי ומוביל האגף לשירותים חברתיים בהנהלת מרינה שדה בשיתוף המרכז למשפחה ועמותת כנפי רוח מאפשר למשפחות של נערים עם צרכים מיוחדים לחוות את כל חווית בר המצווה. הפרוייקט מותאם לאורח החיים של כל משפחה ויכלול מפגשים חוויתיים של הנער+האחים+ההורים וגם הסבים והסבתות.
לקריאת כתבה בנושא בידיעות מודיעין לחצו כאן

6. "בכל שמחה יש חוט של עצב ובכל עצב יש שמחה" (סמדר שיר)
אישרנו החודש את תקציב עיריית מודיעין מכבים רעות לשנת 2021 המשקף את מדיניות העירייה בצל הקורונה ובתחושה מעורבת.מחד תקציב האגף לשירותים חברתיים עלה מכ 42 מיליון ש"ח לקרוב ל47 מיליון ש"ח מה שיאפשר תמיכה בלקוחות האגף ומענה לגידול בכמות הלקוחות.ומאידך הדבר מעיד על עלייה בכמות הצרכים של משפחות האגף ובכמות המשפחות והתושבים שמגפת הקורונה הובילה אותם למשבר. התקציב שאושר הינו תקציב צופה פני עתיד המבקש לייצר איזונים ובלמים על רקע האי ודאות הצפויה בעקבות משבר הקורונה והעדר תקציב מדינה ועדין שומר על רמת פעילות ושירות גבוהה עבור תושבי העיר לצד אחריות.

7. "כדורסל זה ה-MTV של הספורט"
לקראת חזרת הספורט למגרשים אנו נערכים להחזרת ליגת הקהילות למגרשים ולהקמת ליגת קהילות צעירה בכפוף למגבלות הקורונה.תודה מיוחדת למנהל התותח של ליגת הקהילות בהתנדבות ובמקצועיות דני זינגר.למנהל אגף הספורט עדי דויטש וליו"ר סחלבים, אלעד שמעונוביץ.

8. טבע מיוחד בעיר החשמונאים
 בהפקה של המרכז למשפחה בהובלת יעל שטיינמץ באגף לשירותים חברתיים בראשות מרינה שדה ויחד עם חבר המועצה שמעון גואטה נקיים יום טבע ומורשת למשפחות המיוחדות לקראת חג החנוכה ובמסגרת השבוע להעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות.

9. אירוע חנוכה במחלקה לתרבות יהודית נערכים עם מגוון אירועים וסיורים לחג החנוכה
החל מסיורי ניווט, דרך מופעים ומופעי זום בכפוף למגבלות וכלה בתכנית מיוחדת שתשודר בערוץ 11 מבית הכנסת החשמונאי.

10. רפאל בבני עקיבא נבחר השבוע שמו של השבט השבט החדש
"רפאל" המסמל את הצורך שלנו כעם לעבור תהליך ריפוי חברתי מאוחד.הלוואי שבעזרת הערכים המוקנים בתנועות הנוער יתחולל הריפוי הנדרש בישראל.
 וזו ההזדמנות לאחל חג חנוכה שמח!

סיכום פעילות אוקטובר 2020

סיכום פעילויות מרכזיות אוקטובר 2020 … עד הבית


1.דואגים לניצולי השואה
"תודה על מיזם כל כך מבורך ומרגש. החיוך שהעליתם על פניהם של אמא ואבא".
זו אחת התגובות המרגשות למיזם חדש של שירה לניצולי שואה בפארקים ובחדרי המדרגות שיזמתי יחד עם אל"מ סיגל שוורץ והוביל האגף לשירותים חברתיים בהנהלת מרינה שדה.תודה לכל הנגנים והזמרים המדהימים שהתנדבו לעשות טוב על הלב, לחמי פדהצור רכזת "קפה אירופה" ולתלמידי ביה"ס ברנקו וייס שלקחו חלק בפעילות, אפו עוגות ופשטידות.

2. פרויקט בר מצווה לנערים עם צרכים מיוחדים
יצאנו השבוע לדרך עם פרויקט חדש של האגף לשירותים חברתיים בשיתוף המרכז למשפחה ועמותת כנפי רוח במסגרתו יחוו משפחות של נערים עם צרכים מיוחדים את כל חווית בר המצווה.הפרוייקט מותאם לאורח החיים של כל משפחה ויכלול מפגשים חוויתיים של הנער+האחים+ההורים וגם הסבים והסבתות.
מוזמנים להרשם בקישור המצורף כאן 

3.אפליקציות למקוואות
השקנו החודש את מערכת "מקווה אונליין" לזימון תורים לטבילה במהירות ובקלות למקוואות בעיר מודיעין מכבים רעות. המדובר בחלק ממהלך חדשנות ושימוש באמצעים דיגיטליים, שהוכנס למחלקה לשירותי דת בשנה האחרונה לצד מערכת ניהול כשרות, אפליקציה לבית העלמין ומודלים לניהול טכנולוגי של שירותי הדת. על מנת לתאם מועדים לטבילה יש להוריד את האפליקציה דרך הקישור – https://mikve-online.com/ למחשב או לנייד.

4.עין טובה
כחלק ממספר מהלכים לקידום תעסוקה נתמכת לאנשים עם צרכים מיוחדים במודיעין נפגשתי עם מאיה לבקוביץ' וליאור וינברגר שתי צעירות מוכשרות מהדרום שהקימו סטארט אפ חברתי בשם "סנאפ" ואנו פועלים להכשרת אנשים עם מוגבלויות לתחום הצילום כולל התמחות והשמה מקצועית. תוצאות בחודשים הקרובים.

5. איך הפכה מודיעין אשר מכילה מספר רב של מתפללים ומפגינים לעיר ירוקה?
מוזמנים לקרוא מאמר בנושא כאן 

6. נאבקים למנוע פגיעה באוכלוסיות המוחלשות
במסגרת תפקידי כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים אנחנו נאבקים כנגד הרפורמה הרעה בסדר הדין האזרחי אותה מנסים להכניס מתחת לראדר בתקנות במקום בחקיקה דבר שיפגע באוכלוסיות החולים הנפגעים ממילא בתקופת הקורונה. מוזמנים לקרוא כתבה בנושא כאן 

7. הערכות קהילות בתי הכנסת
על מנת לסייע לציבור המתפללים בתקופה בה הנחיות הקורונה אינם מאפשרות תפילה במבנים יזמתי במחלקה לשירותי דת מיפוי מענים וזמנים בכל הקהילות בעיר, העלאתם לפורמט דיגיטלי והפצתם לציבור.

8. ממשיכים בתרבות היהודית גם בקורונה
יחד עם חברתי לסיעה ומחזיקת התיק לתרבות יהודית, נגה כץ רפפורט בנינו תכנית מותאמת קורונה למחלקה ובחודשיים הקרובים יימשכו האירועים בהתאם למגבלות משרד הבריאות ובין היתר תוכלו להיפגש עם עמית סגל ואמילי אמרוסי.

9. מחשב לכל ילד
יחד עם חברי למועצה אלעד שמעונוביץ וקבוצה נפלאה של מתנדבים אספנו עשרות מחשבים מתושבי העיר, באדיבות שחר לביא ואורי מקס שהתנדבו לתקן את המחשבים חילקנו לעשרות משפחות מחשבים נייחים וניידים חדשים.בשבוע שעבר התחלנו בפרוייקט דומה של איסוף מכשירים ניידים בשיתוף רועי מאיי פרו ואילנית בן ימין.

10. תקציב 2021
בחודש האחרון נערכנו לאישור תקציב 2021 שצפוי לעמוד על כ708 מיליון שקלים תוך מתן דגש על מתן מענים ראויים לגידול המתמיד שנוצר מהמגיפה במספר הלקוחות בשירותים החברתיים. לא קל לייצר תקציב בעידן של אי ודאות אך נעשתה עבודה מקצועית וראויה הלוקחת בחשבון את התרחישים השונים ומאפשרת לשמור על רמת מתן שירותים ראויה גם בשנת קורונה.

סיכום פעילות ספטמבר 2020

1. מסיבת קיץ למשפחות המיוחדות במודיעין
יזמתי החודש מסיבת קיץ בפארק המים העירוני לכל המשפחות המיוחדות בעיר. בתמיכת ראש העיר קיימנו שלושה מחזורים וחשוב להודות לכל השותפים להצלחת האירועים: לראש העיר, חיים ביבס, לראש האגף לשירותים חברתיים, ליעל שטיינמץ מנהלת המרכז למשפחה וסיגל חדד מנהלת הפרויקטים, לאה גולדברגר, אדית ברנשטיין אהובה פרידמן תמרה איצדלייב, אסתי בקליניק וחברות ארגון למעננו המייצג את ההורים המיוחדים בעיר, לאגף חברה צעירים ונוער בראשות לטם גל ולאיילת בועזסון. מנהלת מחלקת ההתנדבות למנהלת אופק מפעילת הפארק, המנכ"ל רון ברזני, מורן מימון, ענת רונן והצוות. לתורמים:חיים דואק יו"ר אקי"ם ואלון טביב , רועי בלחסן מרשת הסטוק ושרית ברנס מאבני דרך. לנועה שפיץ המוכשרת, שהרימה מופע מוסיקלי מעולה ולבני הנוער המתנדבים.

2.חדשנות טכנולוגית והערכות לימים הנוראים במחלקה לשירותי דת
העיר מודיעין הייתה מהראשונות להיערך לימים הנוראים אנו ממשיכים בהכנסת חדשנות בשירותי הדת הן ע"י שימוש באמצעים דיגיטליים ע"ע סקר מיפוי הצרכים בקהילות, דרך מהפך טכנולוגי עם אפליקציות חדשות לכל תחום המקוואות וכלה באפליקציה עירונית חדשה לבית העלמין דבר שיאפשר נגישות טכנולוגית וייעול של המערכות עבור ציבור התושבים. מוזמנים לקרוא כתבה בנושא כאן

3. קייטנת עולים חדשים במחלקת קליטה
יחד עם נציגי משרד הקליטה (וחברתי לסיעה ומחזיקת התיק, נגה כץ) ערכנו סיור במרכז הלימוד המקוון ובקייטנת העולים החדשים שארגנה מחלקת הקליטה וראינו את כל הילדים המקסימים שעברו משלל שפות ומדינות למדינה אחת ולשיחות בשפה העברית היפה.

4. "אין תרופה לאבן בנפש"
השתתפנו החודש במחאות כנגד מעשי האונס המזעזעים והזכרנו לעצמנו כי רוצחי הנפש מאילת לא גדלו בחלל ריק הם גדלו בערים של כולנו, למדו במוסדות החינוך של כולנו ובבתים הסמוכים לנו. והם מצטרפים לעשרות מקרים מזעזעים של אונס, אלימות ופגיעות המתרחשים מידי שבוע שרק בשל העובדה שהפכנו לקהי חושים לא מזעזעים את המדינה (אונס של ילדה ע"י בן משפחה או ניצולת שואה שנפטרה וגופתה נרקבה בבדידות ללא שאיש ידע לא זוכים אפילו לכותרת בעיתון. צריך 30 טרוריסטים בשביל שמשהו יזעזע אותנו. הגיע הזמן לעסוק באחריות של כולנו בשגרה ולא רק בשעת אסון).

5. קורס להכשרת חזנים ותוקעים בשופר
כחלק מההיערכות לקיום הימים הנוראים תחת מגבלות הקורונה יזמתי במסגרת תיק שירותי הדת שאני מחזיק מפגשי לימוד והכשרה לתקיעה בשופר וכן לחזנות אשר מובילה המחלקה לשירותי הדת יחד המחלקה לתרבות יהודית ובהם ילמדו את מנגינות התפילות על פי הנוסחים השונים.כך שבמקרה של מניינים קטנים שיידרשו להיות מחוץ לבתי הכנסת, יהיו מספיק מוקדים בשכונות העיר עבור תושבים ומתפללים המבקשים להשתתף בתפילות החג. 6. "תאומו מתהומו קרא".

6. "תאומו מתהומו קרא"
חנכנו הערב את ספרה החדש של יו"ר בית הסופר במודיעין,ד"ר חלי אברהם איתן :"דעסא קרקוביאק ומחול הקורונה". בחרתי להקריא במפגש את שירה המרגש שנכתב על הדר גולדין ז"ל. מספר שעות קודם לכן שוחחתי עם אביו, שמחה גולדין שביקש שאקריא את השיר גם לזכרו וגם להשבתו של הדר ז"ל שכולנו חייבים לו ולמשפחתו חוב מוסרי ענק. בתקווה שבקרוב יכתבו שירים על מורשתו לאחר חזרתו למדינתו.

7. איפה הכסף להשמה של בוגרים וילדים מיוחדים? 
מדינת ישראל ומשרד הרווחה הכריחו החודש שוב מאות הורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים לצאת למאבק לאחר שלא העבירו תקציבים להשמה תוך עיסוק בפוליטיקה נמוכה על הגב של האוכלוסיות הכי מוחלשות במדינה ובניגוד לחוק שמחייב מענה והשמה לכל ילד מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום. המאבק התנהל בעיקר מאחורי הקלעים אך בסיומו מרבית הצעירים החלו השבוע את הלימוד במסגרות. אנו עומדים לצידם של אלו שלו ומקווים שזו הפעם האחרונה שהם צריכים להאבק.ככה לא בונים חומה וגם לא חברה צודקת.

8. תודה על האמון
נבחרתי השבוע להמשיך בתפקידי כמשנה לראש העיר מודיעין בהתנדבות עד לסוף הקדנציה. זו ההזדמנות להודות לראש העיר חיים ביבס , לחברי מועצת העיר ולחברים המלווים אותי בפעילות ושותפים לכל תוצאה על האמון.

9. "שופר פארק"
מבצע "שופר פארק" במסגרתו יתקיימו תקיעות שופר משפחתיות לתושבי העיר בעשרה פארקים ברחבי העיר יוצא לדרך באמצעות ארגון כנפי רוח. המטרה הינה להנגיש את אווירת החג והתקיעות בשופר לכל תושבי העיר בשכונות השונות. האירוע יתקיים בראש השנה (יום ראשון, ב' תשרי, 20.09.20 בשעה 17.00) המיקומים מופיעים באתר העירייה.תודה למחלקה לשירותי דת בראשות שלמה חנינא ולמחלקה לתרבות יהודית בראשות חיה לדרברג על העבודה היפה. פרטים ב-0732326438.

*10. פרוייקט חיבורים בניצן עולים*
 יחד עם חברתי לסיעה, חברת מועצת העיר נגה כץ יצאנו השבוע לדרך עם פרויקט "חיבורים" פרויקט חדש של האגף לשירותים חברתיים, מחלקת הקליטה וניצן הורים במסגרתו ייבנו קהילות עולים שיקבלו ליווי פרטני במרחב המשפחתי של עמותת ניצן הורים.

סיכום פעילות יולי 2020

1. רוכבים בטוח במודיעין
הנהלת ומועצת העיר מודיעין אישרו החודש פה אחד את הצעתי להגבלת השימוש והחמרת הענישה כלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים וממונעים בעיר. מוזמנים לצפות בפרטי ההצעה לסדר ובכתבה על היוזמה בעקבות המפגש עם הנערה הילה בן זקן שנפגעה מרוכב בפארק השכנות: https://www.facebook.com/amiadt/videos/3468562276536737לכתבה בנושא לחצו כאן 

2. ניצחנו!
משרד האוצר נתן את מה שהוא חייב לשירותים החברתיים בישראל ושביתת העובדים הסוציאליים הסתיימה.אחרי 16 ימים ארוכים של מאבק עיקש נחתם הסכם שמעניק לשירותים החברתיים בישראל את מה שמגיע להם מלכתחילה: הסכם מוגנות המוטמע בבסיס התקציב, רפורמה בשכר, מענק קורונה ויחס שבשאיפה יוביל לעליית קרנו של המקצוע החשוב. כל הכבוד לענבל חרמוני יו"ר האיגוד על הובלת המאבק בחכמה ובאומץ, למרינה שדה והעובדות הסוציאליות במודיעין ובעיקר לעינב רם על ההתגייסות ובנחישות. חוזרים לעבודה!

3. מגנים על בני הנוער במודיעין
יחד עם ראשת אגף חברה צעירים ונוער לטם גל דואני מנהלת מחלקת הנוער, מעיין פולנט ו חברי לצוות, ספיר, סטודנטית להנדסת חשמל ומאיר, סטודנט לקידום נוער (המשתתפים בפרויקט המעורבות החברתית תמורת מלגות בעיר) יצאנו לסיור לילי של מוגנות במודיעין. עברנו בין הפארקים השונים בעיר, שוחחנו עם בני הנוער וקיבלנו מבט מקרוב על עולמם של הצעירים.

4. תכירו את המרחב המשפחתי של מיה
רחלי ולמעלה מ30 משפחות ממודיעין.
ניצן הורים, הוא בית למשפחות המתמודדות עם אתגרים שונים של הורות, לקויות והפרעות קשב ומקבלות שורה של מענים החל מהדרכות הוריות, דרך סדנאות וכלה בהעצמה אישית ומשפחתית ובניית מיומנויות הוריות. אם אתם מכירים משפחות המבקשות למצוא יחד מענה מתאים לכל המשפחה או צריכים מענה שכזה בעצמכם טלפנו עוד היום. לפרטים:052-6787723

5. מנגישים את החגים לכל תושבי מודיעין
כחלק מההיערכות לקיום הימים הנוראים תחת מגבלות הקורונה יזמתי במסגרת תיק שירותי הדת שאני מחזיק מפגשי לימוד והכשרה לתקיעה בשופר וכן לשליחי ציבור (חזנות) אשר מובילה המחלקה לשירותי הדת יחד המחלקה לתרבות יהודית ובהם ילמדו את מנגינות התפילות על פי הנוסחים השונים.כך שבמקרה של מניינים קטנים שיידרשו להיות מחוץ לבתי הכנסת, יהיו מספיק מוקדים בשכונות העיר עבור תושבים ומתפללים המבקשים להשתתף בתפילות החג. הרשמה בטופס המצורף כאן 

6. זום ראשי קהילות
 יחד עם כל ראשי הקהילות וחברי הועדה לשירותי דת כינסנו ישיבת זום לסיעור מוחות, יצירת שיתופי פעולה ומתן מענים מותאמים TAILOR MADE לכל קהילה בהתאם לצרכים ולמאפיינים שלה.

7. יחד במודיעין
יחד עם קבוצה של הורים מיוחדים בעיר בהובלת יעל הורוויץ התחלנו בהערכות מיפוי צרכים וקיום מפגשים לשילובו של ארגון יחד (ארגון לאומי למוגבלויות) במטרה לתת מענים תרבותיים וקהילתיים שוטפים לקהילת משפחות מיוחדות דוברות אנגלית בעיר.

8. הנוער היוצר לזכר מאי סידי ז"ל
 הרשות לביטחון קהילתי יזמה הצגה בסטודיו על הבמה המבוססת על יומניה של מאי סידי ז"ל : "המילים של מאי סידי ז"ל" בהזמנת סגן ראש העיר, אילן בן סעדון האחראי על הנושא השתתפתי במפגש המרגש עם ההורים של מאי והשחקנים הצעירים.

9. כל הכבוד לכם!
תושבי מודיעין מובילים בהקפדה על הוראות משרד הבריאות ועל מגבלות הקורונה מה שמוביל לכך שהעיר הינה אחת הבטוחות בארץ. מוזמנים לקרוא ראיון שלי בנושא כאן

10. מענק להעניק חיים
אלפי חולים ומטופלים בבתי החולים נפטרים מידי שנה כתוצאה מרשלנות וטעויות רפואיות. כיו"ר בהתנדבות של עמותת אופק חזרה לחיים אנו מפעילים יחד עם המערך לבטיחות הטיפול במשרד הבריאות את הפרוייקט "שותפים לחיים" המעניק הכשרה לצוותים הרפואיים בבתי החולים ברחבי הארץ להגברת הבטיחות ולגילוי נאות לחולים. בשלוש השנים האחרונות הפגשנו במסגרת הפרוייקט אותו מוביל מבחינה מקצועית פרופסור מאיר ברזיס יצרנו שיח אמיתי בין חולים שנפגעו לצוותים רפואיים. המחקר שליווה את הפרויקט בניהולה של ד"ר עדי פינקלשטיין מאוני' תל אביב הראה תוצאות מדהימות ומצילות חיים.
בימים אלו ולצד שאר הפעילוות בארגון אנו מפתחים תוכנת לומדה דיגיטלית שתאפשר הכשרה ומחקר למספר רב יותר של רופאים אחיות ואנשי צוותים רפואיים. אם קיבלתם מענק ואתם מעוניינים ויכולים להעבירו להצלת חיים. אנא כנסו לדף התרומות לפרויקט וקחו חלק בעשייה חברתית הכרחית: https://bit.ly/30apJvT
לפרטים על פעולות העמותה, ההון האנושי המתנדב בה וההמלצות כנסו לאתר העמותה: ofekor.co.il

סיכום פעילות יוני 2020

סיכום פעילויות עיקריות יוני 2020:
 
1. תומכים בעובדים הסוציאליים
נהם של העובדות והעובדים הסוציאליים, שותפינו למאבק הישראלי/חברתי שיצאו למאבק צודק למען תנאים הוגנים ומוגנות עבור מי שניצבים בחזית העשייה החברתית במדינה. יחד עם מרינה שדה ראש האגף והעובדים הסוציאליים במודיעין הגענו להפגנת המחאה כי כולנו חזית אחת ואנו ניצבים לצדם ומאחוריהם ותומכים באופן מלא במאבק. מוזמנים לצפות בדברים שנשאתי בנושא ההזנחה הפושעת וארוכת השנים של שירותי הרווחה בישראל.באוהל המחאה.
לקישור לסרטון לחצו כאן

2. נבחרי הציבור תומכים במאבק העובדות והעובדים הסוציאליים
יחד עם עו"ס ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים החתמתי עשרות סגני ראשי ערים, מחזיקי תיקי רווחה ושירותים חברתיים וחברי מועצות על מכתב לראש הממשלה ושר הרווחה הקורא להם לתת מענה לקריסת שירותי הרווחה לפני שיהיה מאוחר מידי. במכתב קראנו להם, לספק תקנים, תנאים ומוגנות מלאה למי שניצבים בחזית העשייה החברתית העירונית.
לקישור למכתב לחצו כאן 

3. יזמות כחול לבן במודיעין
חברת ה"פמטק", אוקון ממודיעין השלימה גיוס של 15 מיליון דולרים לפיתוח מוצרים רפואיים חדשניים לבריאות האשה. קיימנו פגישת הכרות ופרגון עם מנכ"לית החברה, קרן לשם שהציגה בפנינו את מוצרי הדגל של החברה אשר הראשון שבהם כבר נמצא בשימוש מסחרי ב-24 מדינות כולל ישראל בה מיוצרים המוצרים במלואם על טהרת הכחול לבן תוך שימוש חכם וציוני בהון האנושי ובמוח הישראלי.

4. נאבקים באלימות במשפחה
 נפגעתם? טלפנו! העלינו החודש קמפיין עירוני של עיריית מודיעין והאגף לשירותים חברתיים המפעיל מרכז עירוני למניעת אלימות ושלום המשפחה. השירות במרכז ניתן לנשים וגברים הסובלים מאלימות (פיזית, רגשית, פסיכולוגית, מינית וכלכלית) מצד בני הזוג וכן לילדים החשופים לאירועים ולאווירה האלימה בביתם. נפגעתם או נחשפתם לאלימות פנו עכשיו ל: לירון 0732326429 או מזכירות האגף: 073-2326444.

5. מניעת התעללות באזרחים ותיקים
כינסתי את הועדה לשירותים חברתיים להצגת נושא הטיפול באזרחים ותיקים בדגש על מניעת התעללות. בישיבה הוצגו נתונים של היחידה לטיפול ומניעת התעללות הפועלת באגף ומעניקה מענים ל87 אזרחים ותיקים במצבי סיכון שונים. יצוין כי כמות הפניות עלתה משמעותית בעקבות גלי הקורונה. בסיום הישיבה הוחלט על מספר צעדים להעלאת המודעות בקרב אוכלוסיית היעד בנוגע ליחידה ולפיתוח מענים ייחודיים נוספים בעיר.
6. הערכות לפתיחת שנת הלימודים
הועדה לחינוך דתי פורמלי ובלתי פורמלי בראשה אני עומד התכנסה לדון בהערכות לשנת הלימודים בממ"ד בדגש על המענים לתלמידי והורי החינוך המיוחד. לישיבה הוזמנו נציגי ההורים בחינוך המיוחד שהעלו את המורכבויות והמענים הנדרשים לילדים דתיים במוסדות הלימוד המיוחדים. הבהרנו כי נאבק כדי שאף ילד מיוחד לא יצטרך ללמוד מחוץ לעיר.

7.חנוכת אבן פינה בנופים
לצד ראש העיר, רבני העיר וחברי למועצת העיר הנחנו אבן פינה לבית הכנסת חדש ברחוב יער ברעם שכונת נופים. אלפי שנים לאחר שהתגוררו ונלחמו באזורים אלו החשמונאים זה מרגש ולא מובן מאליו להניח מחדש יסודות בשכונה חדשה.

8. הדור הבא של העשייה החברתית
באגף לשירותים חברתיים קיימנו מפגש הסיום של 16 "המובחרים" סטודנטים וסטודנטיות לעבודה סוציאלית שקיימו התמחות מעשית במעקב והדרכה צמודים של עובדות סוציאליות מהאגף ובמרכז הלמידה שלנו וחוו לראשונה עבודה שטח מהי.יחד עם ראשת האגף, מרינה שדה וברכתי אותם על הבחירה להצטרף לתחום חיוני, ערכי ומאתגר, כזה שמחייב יחס ומגע אישי ואנושי גם בעידן הזום ויישאר רלוונטי ומשמעותי גם בעתיד.

9.אחי מיוחד במהדורה מיוחדת לקיץ.* הספר שכתבתי "אחי מיוחד"
העוסק בעולמם של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים ומציג סיפורים שונים של התמודדויות עם לקויות שונות יוצא במהדורה מיוחדת לקראת הקיץ. לקבלת פרטים נוספים ורכישה:
לדף הפייסבוק "אחי מיוחד" לחצו כאן
לרכישה ישירה לחצו כאן 

10. הקורונה עדיין כאן
 על רקע העלייה במספר מקרי התחלואה בישראל ככלל ובמודיעין בפרט מוטלת עלינו האחריות להישמר ולשמור על ההנחיות הפשוטות ולהימנע מסגר נוסף יש להקפיד על: עטיית מסכה במרחב הציבורי, שמירת מרחק של 2 מטרים אחד מן השני ושטיפת ידיים בסבון ומים לעיתים קרובות. אם לא נהיה בסדר נהיה בסגר.

סיכום פעילות מאי 2020

1. הפנים היפות מאחורי המסכות. תכירו את נעם יחיא, עמית כהן וטליה כרמון, שיחד עם חברותיהן לשכבת י"ב בעירוני ב' גייסו תרומות בסך של עשרות אלפי שקלים על מנת לסייע לניצולי שואה בעיר. יחד עם מנהלת מחלקת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים, רונית שטייגמן, ומנהלת התנדבות הנוער באגף חברה צעירים ונוער, איילת בועזסון עברנו בבתים של הסבים והסבתות של כולנו. שמענו על הקשיים והגעגועים, דמענו, התרגשנו וגילינו שוב כי המאבק הקשה בקורונה הוא גם שעתה היפה של רוח ההתנדבות המודיעינית".
2. זום סופרים. ד"ר רחלי אברהם איתן העומדת בראש בית הסופר במודיעין ארגנה מפגש יוצרים ארצי/עירוני בו זכיתי כסופר וכנציג העירייה לברך ולהתברך ובמסגרתו הקריאו מיטב סופרי עירנו משיריהם לצד אנשי ספר מובילים ובהם חברתי ועורכת ספרי אחי מיוחד חלי טל שלם וחברי לימי אגודת הסטודנטים בבר אילן ושגריר ישראל באיטליה, ד"ר דרור אידר.
3. ברכות למתנדבות של אולפנת אורות השתתפתי בסיור וישיבת הנהלת אולפנת אורות במודיעין יחד עם ראש האולפנה, הרב אשר כורסיה ויו"ר הנהגת ההורים רפי אבידר שם עסקנו בהיערכות לשנת הלימודים הבאה וזכינו לברך את השמיניסטיות המדהימות: נאוה בראמי המובילה פרויקט חיבורים וחברת מועצת הנוער העירוני ויסכה לש החונכת באקים ומתנדבת בפרויקט סלב של ניצולי שואה. על היבחרם כמתנדבות מצטיינות של העיר מודיעין. כל הכבוד👑
4. נאבקים באלימות נגד נשים. המרכז למניעת אלימות באגף לשירותים חברתיים במודיעין בניהולה של עו"ס טלי גולדברג דיווח על עלייה במספר הדיווחים וכן בעצימות הקונפליקטים ועוצמת האלימות על רקע היציאה מהבידוד. המרכז מבצע עבודה רציפה משותפת עם משטרת מודיעין, על מנת להגן על נפגעי אלימות ולמנוע אירועי קיצון מסוכנים. המרכז נותן ייעוץ, טיפול, מניעה והדרכה למשפחות וליחידים בהתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה, וכן פועל להגברת המודעות לנושא בקרב הקהילה. למידע דיווח, קבלת סיוע וופרטים נוספים: לירון 0732326429 או מזכירות האגף: 073-2326444
במקביל השתתפתי בהפגנת המחאה העירונית בצומת 431-יצחק רבין בשותפות של ד"ר אורנה מגר וחברת מועצת העיר עדי מן. https://modiin.mynet.co.il/local_news/article/HkmKyrW2L?fbclid=IwAR043j_RKwQ41gqVEi8mAqhHpR5OIsYZM07G_QMAyAUYVm3Kl62QD6bgzEM
5. ביכורים לשבועות. ביכורים לשבועות. המחלקה לתרבות יהודית במודיעין ארגנה לקראת חג השבועות מפגש לימוד וניגון בהשתתפות מיטב המרצים ובניהם הרב חיים נבון, הרבנית רחלי פרנקל, הרב ליאור אנגלמן, הרב אברהם סתיו וקטעים מוסיקליים של ההרכב "א-קלינער באנד" ערב שודר בערוץ היוטיוב של אתר עיריית מודיעין.
6. סיירת הזכויות יצאה לדרך. "סיירת זכויות" הפועלת במרכז למיצוי זכויות תחת האגף לשירותים חברתיים בניהולה של מרינה שדה החל בליווי משפחות ע"י מתנדבי הסיירת במטרה ללוות, לתמוך בלקוחות האגף ולסייע בהתמודדות מול המחסומים הבירוקרטיים ולסייע במיצוי זכויות וזכאויות.
7.קליטה מעולה. ביוזמת חברתי לסיעה, חברת מועצת העיר, נגה כץ רפפורט התקיימה ישיבת 'סיכום קורונה" מקצועית של מחלקת הקליטה בניהולה של רוזיטה ברלין וחברי ועדת הקליטה על מנת לסכם ולבצע מיפוי צרכים בעקבות פעילות המחלקה הענפה בה פעלה המחלקה בעצימות מלאה החל מחלוקת ארוחות ותרופות, דרך אולפני 'זום' וכלה בתמיכת נפשית ועדכון מידע שוטף בכלל השפות.
https://www.kolhair-modiin.co.il/news/18478
8. זהירות נחשים. על רקע מספר דיווחים על נחשים בשדות הסמוכים (שניצלו את תקופת הקורונה על מנת לפרוח) למבני ציבור ובתי כנסת בעיר ערכתי יחד עם אנשי אגף שפ"ע בראשותו של חיים בלאיש סיור מקצועי על מנת להערך לנושא ותוך מתן מענה לכל מוסד בהתאם למנה הטופוגרפי שלו. האגף העושה עבודה מקצועית לאורך כל חודשי השנה יתגבר את ההערכות לקיץ כבר בשבוע הקרוב על מנת למנוע סכנה מתושבי העיר.
9.טוב שיש ידידים… בין ארגוני המתנדבים הנפלאים בעיר בולט ארגון ידידים המפעיל כמה מאות מתנדבים במודיעין ועשרות אלפי מתנדבים בארץ שהשבוע זכיתי להכירו מקרוב לאחר שבעקבות תקלה ברכבי בשעת צהריים מאוחרת ביום שישי שלח אלינו בתוך דקות את המלאכים: רפאל אלשייך וברוך שוסל שהגיעו עם כל הציוד הנדרש, סייעו לנו בשיא החום וסירבו לקבל תשלום. אשרי העיר והארגון שאלו מתנדביהם.
10. הקורונה עדיין כאן. על רקע העלייה במספר מקרי התחלואה מוטלת עלינו האחריות דווקא עם החזרה לשגרה להישמר ולשמור על ההנחיות הפשוטות: עטיית מסכה במרחב הציבורי, שמירת מרחק של 2 מטרים אחד מן השני ושטיפת ידיים בסבון ומים לעיתים קרובות. אם לא נהיה בסדר נהיה בסגר.
בתמונה מספר 11 צילום שצילמתי ביום שישי בגבעת התיתורה

סיכום פעילות אפריל 2020

סיכום פעילויות מרכזיות אפריל 20…. עד הבית.🏡🏡🏡🏡
1️⃣ תמונת מצב קורונה במודיעין. כשהגלים חזקים החזקים מתגלים והדייגים עובדים יותר קשה… 💪💪💪💪💪.
מצבנו במודיעין לא היה אופטימי כל כך אלמלא ההתגייסות של הקהילה, עובדי העיריה ובראשם האגף לשירותים חברתיים בניהולה של מרינה שדה שפועל ימים כלילות לטובת התושבים. בתקופה האחרונה הובלנו הערכות מקיפה ופעילות יזומה שכללה בין היתר: הקמת חמ"ל אוכלוסיה, חלוקת מאות חבילות מזון מידי יום לקשישים, ניצולי שואה ומשפחות האגף(בהובלת מתנדבי ארגון ברקאי, רכזת המתנדבים רונית שטייגמן ופיקוד העורף) , תרגומים של כל המידע לכל השפות עבור העולים, השקה של אתר עירייה באנגלית, ביצוע שיחות סטטוס יזומות לכל לקוחות האגף וטיפול פרטני במאות תושבים.✔️
2️⃣ זוכרים את הנופלים. יום הזיכרון השנה היה קשה מתמיד למשפחות שאיבדו את יקיריהם. לאור העובדה שנאסר לפקוד את בתי העלמין הקדמנו את הפרוייקט המרגש "ואמרו אמן" שיזם ומפעיל עדי וזאן במודיעין והגענו עם עשרות מתנדבים בימים שלפני יום הזיכרון לסייע באמירת קדיש ואזכרות למשפחות ולכבד את הנופלים יחד הרב ציקוטאי שליט"א.✔️
3️⃣ מאות מסיכות הגנה למתנדבי הנוער של מד"א מודיעין בעקבות פנייה של חברי ערן רווה ממד"א שביקש להכיר ולהוקיר את תרומתם האדירה והלא שקופה של בני הנוער מתנדבי מד"א בעיר. גייסתי את חברי התותח רואה חשבון אלון טביב לשעבר יו"ר אקים במודיעין שתרם סכום כסף נכבד ויחד עם המעצבת המודיעינית ורוניקה טאצין שהתגייסה במהירות ובכוחות משותפים בתוך שבוע העברנו היום את המסיכות לנציגי מד"א במודיעין עם המון אהבה והוקרה לפעילותם.✔️
4️⃣בטיחות בשעת חירום בבית החולים. העומס על בתי החולים מוביל לסכנה למטופלים הן בשעת שגרה ובוודאי בשעת חירום. כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים הובלתי קמפיין ציבורי להגברת הבטיחות בבתי החולים ופרסמנו כללים לשמירה על בריאות המטופל. פרטים בקישור המצורף: https://bit.ly/3bV9AOu
✔️
5️⃣ השלכות מאבק הקורונה. כינסתי החודש את הועדה לשירותים חברתיים לישיבת זום מקצועית שכללה הערכות להחמרה של המצב מצד אחד וליציאה מהמשבר מהצד השני על כל ההשלכות הנלוות לכך ובוצעה חשיבה המתמדת על מציאת המתח הנכון שבין רווחת הציבור לאחריות על בריאות הציבור.מוזמנים לקרוא כתבה בעיתון כל העיר מודיעין בנושא. https://bit.ly/2VQ64PQ.✔️
6️⃣שירותי הדת בשעת חירום. כמחזיק התיק לשירותי הדת הובלנו הערכות לשעת חירום תוך מתן מענים באופן דיגיטלי והקפדה יתרה על הניקיון במקואוות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לשם כך הגברנו את החיטוי והניקיון גם מעבר לדרישות תוך ביצוע בדיקות ניקיון קפדניות במקוואות הנשים ברחבי העיר וכן קיימנו ישיבות עבודה עם הצוותים המקצועיים והמתנדבות במקוואות.במקביל שודרג בית העלמין בביצוע של אגף התשתיות בסככה ושדרוגים נוספים במקביל להערכות להפעלת חשמול ומצלמות אבטחה שנעשה ע"י אגף התשתיות והחכ"ל.
לקריאת ידיעה בנושא תוצאות הבדיקות במודיעין. https://www.kolhair-modiin.co.il/news/17759.✔️
7️⃣הכרת הטוב לסיירת מטכ"ל חברתית.-צריך שוב ושוב להגיד תודה לצוותים הפועלים בשעת החירום. מוזמנים לקרוא מכתב תודה לעובדים הסוציאליים העומדים בחזית המאבק. https://bit.ly/3bX2rgK✔️
8️⃣מתנדבי ברקאי. עם פרוץ המגיפה גייסנו את חברי הרב דוד פיין העומד
בראש ארגון מתנדבי ורבני ברקאי על מנת לספק פריסה עירונית של מענים בכל השכונות. עבודתם החשובה של ראשי הארגון והמתנדבים לא תסולא מפז ואנו מוקירים להם תודה. מוזמנים לקרוא כתבה שפורסמה על פעילותם במודיעין. https://www.inn.co.il/News/News.aspx/435233✔️
9️⃣ סיפורה של תקומה יהודית. לרגל יום השואה חשפתי לראשונה את סיפורה של משפחתי, ”מישראל לדכאו, גטו קובנה, שבדיה, צרפת ועד למגן דוד האנושי של משטרת ישראל בטרבלינקה" . בערב יום הזיכרון ארגנתי ערב לזכרו של עופר שרעבי ז"ל מפקד ולוחם בחטיבת גולני שנהרג ע"י בני עוולה. מוזמנים לקרוא בקישור המצורף.
10. מבצע קהילה בדקה. 🕤 🕥 🕦 🕧על מנת לסייע לעסקים בתקופת הקורונה מידי יום העלינו והפצנו סרטונים קצרים בני דקה עם טיפים לתקופת הבידוד (התעמלות לקשישים, ניהול זמן, תזונה נכונה, מענים לילדים עם צרכים מיוחדים בבידוד, מתכונים שווים ועוד) מהמומחים של קהילת העיר מודיעין. בכך גם סייענו לשוהים בבידוד וגם לבעלי העסקים המקומיים בחשיפה ובשאיפה גם בפרנסה.✔️

סיכום פעילות מרץ 2020

1. כנס זכויות למשפחות שבראשן הורה עצמאי
במסגרת מערך הזכויות שהקמנו קיימנו ערב זכויות ומידע למשפחות שבראשן הורה עצמאי שכלל יריד וכן הרצאות TED זכויות של כוכבה נתן ומרינה קסיאן מממשרד השיכון ועמידר, עו"ד עמי דויטש משי"ל, עו"ד חפצי קופלה מעמק השווה, וספי רוזנברג מהאגף לשירותים חברתיים. מגיעות לא מעט תודות לשותפים להצלחת הכנס: לארגון פורצות דרך ממודיעין בהובלת ליאורה אבוטבול ויפה מזיג, למרינה שדה ראש האגף לשירותים חברתיים, לראש הצוות ספי רוזנברג ולעו"ס תומר ששון.
2. פתיחת סניף עזרא יובלים.
חנכנו בית קבע לילדים המקסימים של שבט יובלים של תנועת עזרא, לזכרם של לוחמי צה"ל, יובל מור יוסף ויוסף כהן שנרצחו בפיגוע קטלני בגבעת אסף בדצמבר 2018. תודה לכל השותפים לבניית הבית הפיזי שמאפשר לצעירים שלנו גם לחלום וגם להגשים: ראש העיר, חיים ביבס, ראש אגף חברה צעירים ונוער, לטם גל דואני ואיילת בועזסון, מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך והרכזות הנהדרות, תמר שירה, דבורה, אהובה ורוני, הרב יעקב ציקוטאי, ובעיקר ההורים התומכים שמאחורי הסניף. בטוח שבבית הזה תהיה המון ברכה ורוח טובה.
3. חמש שנים ללכתו של איש המילה הנכונה.
חמש שנים למותו של אורי אורבך ז"ל איש המילה הנכונה, שר, מנהיג, סופר ופובליציסט. מי שעל מצבתו נכתב "הוליך אחריו רבים בדרכו השקטה". חסר יותר מתמיד לראייה החברתית, לציבוריות הסרוגה ולמדינת ישראל. חבל על דאבדין ולא משתכחין.
4. מח"ר תעשייתי- בעיר העתיד חושבים על המחר.
הנהלת מנהל המוגבלויות במשרד הרווחה והארגונים העוסקים בתעסוקה התכנסו במודיעין במסגרת כנס "מח"ר תעשייתי". בדבריי ציטטתי מדברי הנשיא יצחק נבון ז"ל על חשיבות הדברים ה"קטנים-גדולים" במדינה. תודה לענת שלהב דורון, מנהלת תחום תעסוקה מוגנת משולבת בקהילה ומרכז השיקום במשרד הרווחה על ההזמנה והשותפות בתחום.
5. חדשנות עירונית.
ועידת השלטון המקומי שמוביל ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס התקיימה החודש ועסקה בעיר חכמה חדשנית ומונגשת שיודעת להשתמש באמצעי הניו מדיה על מנת לשפר את השירות לתושב. בועידה נפגשנו עם חברות ומודלים לחדשנות שכבר קורמים עור וגידים ואשר העיר מודיעין היא מהחלוצים.
6. הנגשה לעיוורים במרכז התחבורה.
מכוונים קוליים לעיוורים הושקו באזור מרכז התחבורה במסגרת פרויקט ייחודי של מערכת הכוונה קולית להתמצאות במרחב, עבור אנשים עם עיוורון או לקויי ראייה. ניתן להוריד את האפליקציה בחינם בחנויות האפליקציות- Appstore או Google play ולכתוב – סטפ היר או step hear
7.תתגייסו לסיירת.
סיירת הזכויות העירונית למיצוי זכויות יוצאת לדרך. מוזמנים להתנדב לסיירת הכי משפיעה בישראל. לסיירת הזכויות של המרכז לציצוי זכויות ומידע באגף לשירותים חברתיים יכולים להתנדב מגיל 21 ומעלה, רצוי להיות עם רכב ובעיקר עם הרבה רצון ואמפתיה לסייע לקבוצות אוכלוסייה שונות במיצוי זכויותיהן. בנוסף, ידיעת שפות זרות מהווה יתרון. https://www.kolhair-modiin.co.il/news/15424…
8. פורים ברוסית, ספרדית, אגלית וצרפתית.
פתחנו מוקדם במיוחד את חגיגות פורים במסיבה מיוחדת של מחלקת הקליטה והעולים שלנו שבחרו לעזוב את ביתם בגולה ולגור בעיר החשמונאים על כל האתגרים הנלווים לכך.תודה לנגה כץ, מחזיקת תיק הקליטה, לרוזיטה ברלין, מנהלת מחלקת הקליטה, לצוות המחלקה ולאיילת בועזסון והמתנדבים של מחלקת הנוער.
9. הבחירות הסתיימו הגיע הזמן לעשות טוב לכולם.
העיר מודיעין הייתה ונשארה עיר אסטרטגית עבור נציגי הציונות הדתית והימין הליברלי האידיאולוגי. כזו שהיחסים המעולים בין שלל תושביה מכל הגוונים, הדעות והעמדות צריכים להיות מודל ארצי. אני מודה לחבריי, שר הביטחון נפתלי בנט ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד שהגיעו לעיר ביום הבחירות לסייע ובעיקר ל78 מתנדבים שפעלו במהלך כל היום בהתנדבות מלאה. כולי תקווה כי הראייה החברתית תחזור להוביל את המדינה וייפסקו מסעות הרפש וההכפשות הרעים לכולנו כי כולנו אחרים ואין לנו ארץ אחרת.
10. חג פורים שמח.

סיכום פעילות ינואר 2020

סיכום פעילויות מרכזיות במודיעין- ינואר 2020:
1.זכויות לא דורשים – זכויות יוצרים. שני כנסי זכויות לאזרחים ותיקים התקיימו בחודש האחרון במרכז הרב תחומי. המדיניות של האגף בראשותי ובניהולה של מרינה שדה גורסת כי אנחנו צריכים ליזום מיצוי זכויות, להגיע ללקוחות הקצה ולאפשר להם גם לדעת וגם לממש את הזכויות. ועל כן לכנסים הוזמנו ניציגי משרדי הממשלה, נציגת ביטוח לאומי, יהודית שוורץ (ממנהלת מחלקת ייעוץ לאזרח הותיק בביטוח הלאומי), דורית פוגל (מנהלת המוקד לאזרחים ותיקים) במשרד לשוויון חברתי וכמובן העובדים הסוציאליים בצוות האזרחים הותיקים באגף בראשות ענת נהור.
2.הפנים היפות של היהדות. עשרות סבים וסבתות הורים ונערים בחרו להשתתף בפרויקט בר מצווה עירוני לזכרו של רב אלוף במיל אמנון ליפקין שחק המבוסס על הערכים היהודיים והציוניים המשותפים לכולנו. העיר מודיעין ממשיכה להפיץ אור של יהדות טובה ואוהבת, אור עירוני בו שותפים דתיים חילונים ומסורתיים שבוחרים לחגוג יחד את בר המצווה. תודה לחיה לדרברג, מנהלת המחלקה לתרבות יהודית לשותפתי חברת מועצת העיר ומחזיקת התיק, נגה כץ רפפורט ולכל השותפים לפרוייקט. מוזמנים לקרוא כתבה על הפרויקט המרגש. https://katzr.net/e0a7d6
3.מוקירים תודה. בית הספר נתיב זבולון בהנהלת דוד אפטר ארגן אירוע הוקרה וקבלת שבת מוסיקלית ל24 מתנדבות זהב שפועלות לצד 80 נערים מתנדבים ומגיעות מידי שבוע לבית הספר, שם הן משתלבות בעשייה הבית ספרית במשחקים, אומנות מוסיקה, ספרייה ועזרה לימודית ורגשית פרטנית. בהובלה של גלית היועצת ובית הספר.יחד עם יו"ר הנהגת ההורים אווה כהן הגעתי לשמוע, להכיר ולהוקיר תודה למתנדבות המדהימות של מודיעין המטפחות את הפרחים בערוגה החינוכית שלנו.
4.ועדת הנוער הדתי בראשותי התכנסה יחד עם נציגי תנועות הנוער, ראשי ועדי ההורים ונציבי הציבור לגבש תכנית פעולה ל2020 שתכלול מענים להתמודדות בבעיות האלכוהול והסמים במגזר הדתי בעיר יחד עם מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, מיטל אשור וראש אגף חברה צעירים ונוער, לטם גל.
5.יאללה מודיעין. יחד עם חברי, אלי סבח , יו"ר עירוני מודיעין הגענו לצפות ולפרגן לשחקניות עירוני מודיעין שהביסו תחת גשם שוטף 1-4 את האימפריה הבית"רית והן ניצבות במקום השני בטבלה עם 18 נקודות ומאזן שערים של 41 שערי זכות מול 9 שערי חובה.
6.אחים מיוחדים- מדריכי שבט 'יובל' (חניכים עם צרכים מיוחדים) של סניף בני עקיבא בחולון הזמינו אותי לשיחה מרגשת במיוחד על אחים מיוחדים בעקבות הספר 'אחי מיוחד' שכתבתי ויחד עסקנו בהנגשת המרחב הציבורי על ידי בני הנוער הנפלאים שלנו.
7.הנגשת האירועים במודיעין. יחד עם חברי הנהגת ההורים המיוחדים "למעננו" בראשות עו"ד ליקול טמסוט ויחד עם אסתי בקליניק קיימנו פגישת עבודה עם אלון שמידט מנהל אגף התרבות במטרה להנגיש את כל האירועים העירוניים החל ממתחמים שקטים, דרך שילוט המגן על ילדים אלרגניים וכלה בפעילויות המותאמות לאוכלוסיות הצרכים המיוחדים בעיר.
8. משתפים פעול"ה. כמה חשוב להסתכל ולראות מהלב. יחד עם אלי שרוני יו"ר עמותת פעול"ה (פותחים עניים ולב לצרכי העיוורים) ושמחה שידלובסקי (יו"ר ארגון נכה צה"ל בעיר), אנו מקדמים תכנית פעולה חברתית שתיתן מענה לעיוורים ליקויי ראייה ואנשים עם מוגבלויות ותפעל בשיתוף הארגונים.
9. אתם לא לבד. על רקע הגידול הארצי והמקומי במספר המשפחות שבראשן הורה יחיד עצמאי התכנסה אמש ועדה לשירותים חברתיים לסיעור מוחות, קידום זכויות ותכניות למתן כלים עבור משפחות שבראשן הורה יחיד במודיעין. בסיכומו של דיון מוצלח סוכם על שורה של צעדים בשיתוף הקהילה שעיקרם הנגשת המידע, מיצוי זכויות כולל עבור עולים חדשים ושיתוף הקהילה לצד הקמת קבוצות מקצועיות של תמיכה והעצמה.
10.דתי/ה לאחר תהליך פרידה וגירושין?. האגף לשירותים חברתיים, בעיריית מודיעין מכבים רעות, מקדם יוזמות לפיתוח מענים למשפחות ובראשן הורה עצמאי (חד הוריים ויחידניים). אנו מחפשים פעילים קהילתיים שיוכלו לשמש מנהיגים למשפחות ובראשן הורה עצמאי מהמגזר הדתי. הפעילים יעברו הכשרה מקיפה ויקבלו כלים להקים אירועים, קבוצות, סדנאות ועוד למען המשפחות. ניתן להירשם בלינק הנ"ל: הרשמה להכשרת מנהיגות: https://bit.ly/37EddX5 או להתקשר לטלפון 073-2326412 (מזכירות האגף לשירותים חברתיים).

סיכום פעילות דצמבר 2019

דצמבר 2019:
1.משפחה למען משפחה- 14 המתנדבים המופלאים של תכנית הדגל של האגף לשירותים חברתיים, תכנית מל"מ (משפחות למען משפחות) סיימו את תהליך ההכשרה. במסגרת התכנית שיזמתי 14 המתנדבים יעניקו תמיכה למשפחות עם ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים הנמצאות בראשית המסע וההתמודדות.
2.תנועת נוער- כינסתי את הועדה לנוער דתי לסקירת הנעשה בתנועות והערכות למתן מענה לתופעות הסמים והאלכוהול לשנת 2020. עדכנתי על הקצאת סניף לתנועת עזרא בקייזר ועל אישור הנהלת העיר והמועצה לבניית סניף קבע לתנועת רע"מ. במקביל יתקיימו השנה שיפוצים לכל תנועות הנוער.
3.הקמת תעסוקה נתמכת בעיר- סיור שקיימתי יחד עם מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה, במפעלי ומרכזי התעסוקה הנהדרים של ארגון שק"ל, כחלק ממהלך המיועד להקים ולהגדיל את מסגרות התעסוקה הנתמכת עבור אנשים עם צרכים מיוחדים בעיר מודיעין. כמה מרגש ונפלא היה לראות עשרות עובדים מסורים עם צרכים מיוחדים שיחד עם תמיכה ראויה מייצרים עסקים כלכליים חברתיים מוצלחים. בקרוב במודיעין.
4.סוללים עתיד טוב יותר- יריד תוכניות המשך לאנשים עם מוגבלויות שהפיק האגף לשירותים חברתיים נתן להורים ולצעירים כלים ואופציות לבחירת העתיד הטוב ביותר עבורם. יריד סוללים עתיד הוא ביטוי למדיניות שמודיעין מחויבת לספק אפשרויות עירוניות להשמה של כל תושב החל מעבודה וכלה בתעסוקה נתמכת או מפעל מוגן. שיפור שירותי ההמשך עבור צעירים עם צרכים מיוחדים, הנגשת המידע לקהל היעד באיכות הגבוהה ביותר מהווים משימה ראשונה במעלה של האגף.
5.ספסלים נגישים- לפני חודשיים פניתי לראש העיר, חיים ביבס בבקשה להציב ספסלים נגישים שיתנו מקום לנכים במרחב הציבורי. החודש הוצבו שלושה ספסלים ברחבי העיר.
6.נערכים לחירום בשגרה- החודש כינסתי הועדה העירונית לשירותים חברתיים יחד עם ראש אגף הביטחון, שמוליק כהן ומנהלתה אגף לשירותים חברתיים, מקינה שדה לדיון בהערכות לחירום בדגש על האגף לשירותים חברתיים שכעשרה אחוז מתושבי העיר נמנים בגדר לקוחותיו ואשר בשעת חירום צריכים מענים ייחודיים. עיריית מודיעין מתבססת על מענים עצמאיים של עובדים ומתנדבים שעברו הכשרה לשעת חירום ונעשית עבודה שוטפת ורצינית בעניין. נקיים ישיבת מעקב בחודשים הקרובים.
7.תרבות יהודית- ערב חג החשמונאים התקיים בעיר יום עיון ארצי לרכזי תרבות יהודית של מחוז ירושלים בו ברכתי את הנוכחים וסקרתי את הפעילות העירונית. תודתי לחיה לדרברג מנהלת המחלקה על הארגון.
8.חנוכה במועדוניות- מרגש במיוחד היה להשתתף בהדלקת נר חגיגית במועדונית עזרא במודיעין יחד עם המנהלות אילנה וייבגניה, העוסי"ת האחראית ענבר הרפז מנהלת הצוות טלי גולדברגר, ומנהלת האגף לשירותים חברתיים מרינה שדה. המועדונית אומצה ע"י ארגון עזרא והנערים המדליקים מתנועת הנוער האיחוד החקלאי שמתנדבים עם הילדים מידי שבוע מהווים גאווה לעשייה עירונית.
9.הדלקת נרות. זכיתי לקחת חלק במספר אירועים של הדלקת נרות החג בקרב ארגונים שמדליקים את האור במהלך כל השנה בעשייה חברתית התנדבותית נהדרת. החל מארגון פעול"ה המסייע לעיוורים וליקויי ראיייה, דרך הפעילות הנהדרת של נשות ויצו וכלה באירוע חגיגי בבית הסופר במודיעין לרגל השקת גליון "שבילים" הנושא את השם המאתגר "מאויב לאוהב" ובו נחשף לראשונה שיר של המשורר יהודה עמיחי. בגיליון מופיע גם סיפור קצר שכתבתי הנקרא "בית חשמונאי".
10.סיכום שנה שלי במודיעין ניוז- מוזמנים לקרוא ראיון על השליחות הציבורית והחברתית שלי במודיעין בשנה האחרונה: https://bit.ly/2szvdlT

סיכום פעילות נובמבר 2019

1. מניעת אלימות . במסגרת היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים קיימנו סדרה של פעילויות להעלאת התודעה כלפי התופעה הקשה. חשוב מכך בחודשים האחרונים אנו פועלים לקידום המענים העירוניים, הסברה, מניעה ושדרוג "המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות" של האגף לשירותים חברתיים, וכל זאת בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת מודיעין, ומתוך מדיניות ברורה של אפס סובלנות לאלימות. תושבים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות למרכז לשלום המשפחה באגף לשירותים חברתיים בטלפון 0732326444/12. כתבה בנושא בקישור המצורף: https://www.kolhair-modiin.co.il/news/13107
2. מפגש בניחוח איטלקי. בהזמנתו של ראש העיר השתתפתי במפגש שהתקיים בעיריית מודיעין, בו נחתם הסכם שיתוף פעולה מודיעיני אירופאי בנושא קידום למידה, עם משלחת שכללה נציגים מהעיר התאומה של מודיעין, באניה לוקה שברפובליקה הסרבית, ועם ראשי מחוז פריולי ומחוז ונטו שבאיטליה. במפגש זכינו לפגוש את השרים העוסקים בהשכלה עבודה ורווחת המשפחות, לפעול לקידום הנושאים החברתיים תחת התוכנית המשותפת של "עיר לומדת" ולציין עוד הישג לעיר מודיעין.
3. תרבות יהודית בצלילי סתיו. בהובלת חברתי לסיעה חברת המועצה נגה כץ קיימה המחלקה לתרבות יהודית בניהולה של חיה לדרברג סדרת מופעים עם נשמה בשכונות ובפארקים עם "קצב הלב" להקת האומנים גליליים, מופע מלא כיסופים עם יגל הרוש ואנסמבל שיר ידידות וגם שבת חזנות עם מקהלת החזנים שירת מודיעין בניצוחו של יענקלה רוטנר .
4. אחים מיוחדים כמי שכתב ספר בנושא אני עוסק רבות במענים ל"אחים המיוחדים" המודרים מהשיח החברתי ועל כן קיימנו לראשונה במודיעין כנס עבור אחים ואחיות בוגרים לאנשים עם צרכים מיוחדים. הערב כלל הרצאה, סרט ורב שיח על המשמעות, החוויה והתפקיד של אח מיוחד. במקביל העברתי הרצאה בנושא. למדריכים ומדריכות צעירים ומדהימים של הצופים משבט ראשונים, פתח תקווה שפועלים עם חניכים עם צרכים מיוחדים. הווה לצד עתיד.
5. הרוח הטובה של מודיעין. אלפי מתנדבים, 87 עמותות וארגונים הפועלים בעיר, עשרות דוכנים ועובדי אגף אחד התכנסו בקניון מודיעין ליריד ההתנדבות השנתי , כדי לצרף עוד מתנדבים לאלפי המתנדבים העירוניים שמאירים לכולנו את העיר באור גדול של נתינה. בפעם הראשונה הצטרפו ליריד "למעננו", קבוצת המנהיגות של ההורים המיוחדים בראשות ליקול טמסוט של המרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים במטרה לגייס מתנדבים חדשים לשירות המרכז.
6. כיפת ברזל חברתית. בשעה בה נורו הטילים לכיוון העיר התגייסו ופעלו עובדי האגף לשירותים חברתיים בראשות מרינה שדה במתכונת חירום במטרה לתת מענה מיידי לקשישים בודדים ואנשים עם צרכים מיוחדים ללא "עורף משפחתי", אשר זקוקים לתמיכה ואנחנו שם בשבילם! תודה לעובדים הסוציאליים המדהימים שעושים עבודת קודש.
7. יותר למודיעין- בתחילת החודש אישרנו בהנהלת ובמועצת העיר יותר תקציב (677 מיליון) ויותר תקציב פיתוח (למעלה משלושה מיליארד לשלוש השנים הקרובות) המשמעות היא יותר שירותים חברתיים ויותר תקנים לעובדים סוציאליים המבטאים את חוסנה של העיר, יותר לנוער, יותר לחינוך, יותר חדשנות, יותר קליטת עלייה, יותר לתרבות ובסך הכל תקציב שמאפשר הרבה יותר כלים לעבודה לקידום עיר ההווה והעתיד.
8. החשמונאים חוזרים. החודש הנחנו את אבן הפינה למוזיאון מורשת החשמונאים. אין טבעי יותר מאשר לציין את חלקנו בשושלת היהודית עתיקת יומין שממשיכה לקרום עור וגידים ואשר את עתיקותיה ניתן לפגוש בכל רחבי עיר החשמונאים מאשר במוזיאון שיוקדש למורשתם של הלוחמים היהודיים.
9. חדשנות בשירותי הדת. בימים אלו אנו מטמיעים גישה ותכניות חדשניות במחלקת הדת, בסימן חדשנות, התייעלות וכלל הנושאים. החל משיפוץ ושדרוג המערכות במקוואות וכלה בבית העלמין ובתי הכנסת הוכנסו לתקציב העירייה ולתכנית העבודה לשנת 2020.
10. תעסוקה נתמכת לאנשים עם צרכים מיוחדים. לאחר שבנינו תכנית העוסקת בהטמעת תהליכים כלכליים בפעילות השירותים החברתיים התחלנו בקידום התכניות בפועל, הקמנו קבוצות עבודה, נפגשנו עם נציגי משרד הרווחה ועם ראשי הארגונים השותפים להפעלה של מפעלים מוגנים, מרכזי יום ותעסוקה נתמכת במטרה לחנוך את המענה הראשון כבר בשנת 2020.

סכו פעילות אוקטובר אמיתי 2019

סיכום של עיקרי הפעילות העירונית בחודש אוקטובר 2019 תשרי חשוון תש"ף.
הסברה מצילה חיים. בשיתוף פעולה עם ארגון יה"ל בראשות נעמה קציר, תושבת העיר צורף לחוברת הארנונה עלון הסברה בנושא הילדים האלרגיים תחת הכותרת "מודעות מצילה חיים" ובו כלים לסיוע לילדים במצבי חירום וכן הסבר אודות הסכנות הנשקפות לילדים אלרגיים.
2. ספסלי קיימות ונגישות. בסיוע אגף התשתיות יגיעו לעיר בקרוב ספסלים ייחודיים, המיועד לישיבה שווה ומשותפת של אנשים עם ובלי צרכים מיוחדים.
3. בית חדש למד"א.השבוע הנחנו את אבן הפינה לבית מד"א שיוקם במודיעין במפגש חגיגי במעמד ראש העיר, הנהלת העיר, הנהלת מד"א ותורמים נדיבים. בית ראוי למתנדבים הנפלאים של מד"א מודיעין (למעלה מ500 חובשים, פרמדיקים ונהגים כולל המתנדבת האישית שלי……).
4. הנגשת שירותי הדת. לקראת החגים הוצאנו לאור והפצנו לקהילות חוברת מושקעת של כל שירותי הדת, פרטי נציגי בתי הכנסת והמידע הנדרש לצורך קבלת שירותים יהודיים בעיר.
5. רוקדים יחד. ההקפות השניות במודיעין היוו מפגן אהבה ואחדות של דתיים, מסורתיים וחילוניים שבחרו לשמוח יחד.לקראת השנה הבאה נשפר את חיבור הקהילות בעיר להקפות.
6. אהבת חינם במודיעין. יחד עם חבריי עדי וזאן, עידן בן שלוש וחברי קהילת מיתר זכיתי להשתתף במיזם מרגש במיוחד הנקרא "ואמרו אמן" במסגרת הפרוייקט שנעשה מזה שבע שנים בהתנדבות מלאה (מספר משפחות הציעו תרומה ונענו בסירוב מוחלט של המתנדבים) מתייצבים החברים בבוקר בבית העלמין במודיעין עוברים בין המבקרים שחלקם בודדים וכואבים מציעים מילה טובה, כתף תומכת והשלמת מניין במידה והם רוצים לצורך אמירת קדיש על יקיריהם.
7. סליחות לאור זריחה. בהשתתפות אלפי הורים וילדים השכמנו קום וקיימנו סליחות לאור זריחה עם בניה ברבי בפארק ענבה מודיעין בהפקת המחלקה לתרבות יהודית בהובלת חברתי לסיעה, נגה כץ ומנהלת המחלקה חיה לדרברג.
8. מירושלים לתפוצות. כחבר בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, זכיתי להשתתף בעצרת השנתית בירושלים, לקחת חלק בקביעת המדיניות לעשור הקרוב, להציג את מודיעין הקולטת עלייה ולעסוק בסוגיות המהותיות של יהדות התפוצות, החל מהמאבק באנטישמיות ובאנטי ציונות, דרך סיוע בביטחון לקהילות השונות וכלה בחיזוק הזיקה לארץ ישראל. לטעמי המענה חייב לכלול התעקשות על הגאווה הציונית ללא מורא לצד שימוש בכלים הדגיטליים של העידן החדש.
9. זכויות לעולים. יחד עם חברתי לסיעה, נגה כץ מחזיקת תיק הקליטה והאגף לשירותים חברתיים אנו מקדמים מענים למיצוי זכויות בקרב העולים החדשים במסגרתו יתקיים כנס מיצוי זכויות מקצועי בשפות השונות.
10. מודלים כלכליים לשירותים חברתיים. בעקבות ישיבת עבודה מקצועית וחשובה עם ראש העיר בה הצגתי מודלים כלכליים חדשניים לשירותים חברתיים ולאחר קבלת ברכת הדרך נקדם השנה תוכניות חדשניות שיאפשרו לייצר הכנסות ולהגדיל את תקציב האגף לשירותים חברתיים הנותן מענה עירוני לאלפי משפחות במקביל להגדלת פוטנציאל ההעסקה העירוני לנערים ובוגרים עם מוגבלויות
ולנוער בסיכון.

סיכום פעילות אוקטובר 2019

1.מוקירים תודה.מתנדבי שי"ל (שירות ייעוץ לאזרחי) העוסקים מידי שבוע בסיוע לתושבים מול המוסדות התכנסו השבוע להרמת כוסית וסדנת ציור.בדבריי ברכתי אותם על הנתינה הרבה בהתנדבות. מספר הטלפון לייעוץ 086499695.
2.להקה עירונית ייצוגית משולב. בימים אלו אנו נערכים יחד עם אגף הנוער להקמת להקה עירונית משולבת שתפעל בעיר ובארץ ותשלב בני נוער עם כשרונות מוסיקליים שמחציתם עם צרכים מיוחדים ומחציתם ללא.אודישנים בדצמבר הקרוב.
3.שלישי טב.ביום שלישי הובלנו את מטה הבחירות של ימינה בעיר, בעבודה קשה הגדלנו את כמות המצביעים ל5143. תודה למנהל המטה יהונתן רומני ולכל המתנדבים על העבודה הקשה.
4.עולים לרשת.האגף לשירותים חברתיים עומל על קידום ספורט נכים וקבוצות ספורט משולבות בעיר. במסגרת זו נפגשנו עם קבוצת שחקניות חרשות המשחקןת בליגת אס"ח (ארגון ספורט חרשים) ואנו פועלים לחיזוקם והקמת קבוצות נוספות.
5. ברכות למרינה שדה שתיכנס ביום ראשון הקרוב לתפקיד ראש האגף לשירותים חברתיים במודיעין מכבים רעות. שדה מגיעה למודיעין עם רקורד מרשים של הובלת שירותים חברתיים הן במישור הארצי בו כיהנה כסגנית ראש מחוז תל אביב והן המוניציפלי ועם המון רצון ולב לצד יכולות גבוהות. יחד עם העובדים הסוציאליים הנהדרים נהפוך את האגף לספינת דגל ארצית ולמודל של חדשנות בתחום השירותים החברתיים".

סיכום פעילות ספטמבר 2019

 

1. תעסוקה וטכנולוגיה בעיר העתיד.
בפארק הטכנולוגי במודיעין השתתפתי בחנוכת המבנה החדש והחדשני של ענקית האלקטרוניקה חברת flex ישראל. המבנה משתרע על שטח כ-30,500 מ"ר בפארק הטכנולוגי של מודיעין ויועסקו בו כאלף עובדים.מנכ"'לית החברה העולמית, רוואטי אדווייטי (בתמונה) תיארה את חוויותיה הטובות מישראל ככלל וממודיעין בפרט והבטיחה להגיע לביקור עם משפחתה ולפעול להגדלת ההשקעות בארץ.
2. להכיר את העיר.
לקראת פתיחת השנה והתרחבות העיר קיימנו סיור מקצועי בהובלת ראש העיר, חיים ביבס לכל העובדים הסוציאליים באגף על מנת לייצר חשיבה קדימה על המענים של האגף להתרחבות העיר. בסיום נערך מפגש עם מנהלת האגף החדשה מרינה שדה.
3. הורים מיוחדים משפיעים.
מועצת העיר מודיעין אישרה השבוע את בקשתי למנות הורים מיוחדים החברים בהנהגת ההורים המיוחדים בעיר בראשות עו"ד ליקול טמסוט כחברים בכל הועדות העירוניות במטרה שקולם של המשפחות המיוחדות יישמע בכל התחומים העירוניים החל מתרבות וכלה בחינוך.
4. מתעוררים בויקפדיה.
יחד עם חברי הרב רפי פרץ שר החינוך וראש האולפנה, הרב אשר כורסיה השתתפתי ונשאתי דברים בערב התעוררות מרגש באולפנת אורות שכלל גם הופעות של חנן בן ארי ומשה כורסיה המוכשרים. באירוע דיברתי על חשיבות אהבת האדם והגברת האור בחודש אלול.
5. "ספיישל נייט" להורים המיוחדים.
בשיתוף פעולה של העמותות העירונית, הנהגת ההורים המיוחדים והמרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים התקיים בבריכה העירונית "ספיישל נייט"- ערב הפוגה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים שנועד לשים את ההורים במרכז. עשרות הורים נהנו מערב מושקע שכלל טיפולים הוליסטים, מופע קומי, כיבוד עשיר ועמדת שייקים מפנקת.
מוזמנים לעקוב אחר הפעילות השוטפת ברשתות:

ג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

סיכום פעילות ספטמבר 2019

סיכום שבועי מקוצר .שבת פרשת משפטים.
1. השקדייה פורחת. 1270 תושבים שפגשנו, 10 מפגשים, 70 צעירים, 17 קילומטרים של הליכה, 2 תלייני שלטים, שבת ארוכה ואיילת שקד אחת, יו"ר מפלגת ימינה שהתארחה במודיעין.רק טב!
2. שלום כיתה א'. חברי, שר החינוך הרב רפי פרץ הגיע לעיר ונפגש לקראת פתיחת שנת הלימודים עם תלמידי כיתות א' בבתי הספר אבני החושן ויח"ד.
3. ליגת העל. יחד עם חברי יו"ר עירוני מודיעין, אלי סבח קיימנו ישיבת עבודה עם אוהדי הקבוצה לקראת פתיחת העונה (הקבוצה משחקת בימי שישי בשעה 13.30) ובנינו תכנית שיווק ומיתוג על מנת לחבר את הקבוצה לקהילה.
4. החינוך מתחיל מהבית. לקראת פתיחת שנת הלימודים טיפלנו ב47 פניות פרטניות בחינוך המיוחד, ב23 פניות בתחום החינוך, במענים הייחודיים לחמ"ד, בנושא ההסעות והסייעות הן ברמה העירונית והן ברמה הארצית.
5. תופסים קצב לתקציב. בימים אלו אנו נערכים לתקציב 2020 על מנת לתת מענה לצרכים העירוניים והשבוע קיימנו פגישות עבודה תקציביות עם האגף לשירותים מיוחדים, מחלקת הדתות, מחלקת הקליטה והמחלקה לתרבות יהודית.

סיכום פעילות אוגוסט 2019

1. חשוב שTEDעו. כנס זכויות ראשון מסוגו עבור הורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. הכנס שיזמתי כלל לראשונה נציגים של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים הפיקו אותו דנה טל ואיילת זלוטניק מהאגף לשירותים חברתיים והוא חלק ממערך שלם של קידום זכויות הכולל: גיוס עו"ס זכויות, פתיחת מרכז למיצוי זכויות, כנסים דומים לקהלים נוספים ועוד. תודה לכל מי שבא לשמוע ולהשמיע ולרוית גולדנר להב, ענת נהור, עירית חייט ואריאלה אופנהיים. על ההרצאות והמידע החשוב. מי שלא ידע מוזמן להצטרף לקבוצת הוואצאפ של המרכז למשפחה: https://chat.whatsapp.com/FrzROwh73B8G8qmrMhZQ1w
2.תרבות יהודית. לקראת ראש השנה מובילה המחלקה בראשות חברת המועצה נגה כץ והמנהלת חיה לדרברג סדרת אירועים מחברים לתושבי העיר חל מערבי פיוטים וסליחות מוסיקליות, דרך תקיעות שופר בפארקים ברחבי העיר וכלה במופע של הזמר בניה ברבי "סליחות לאור זריחה" שיתקיים ביום שישי הבא בפארק ענבה בשעה 06.00.
3. אחי מיוחד. ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, בחר להקריא לתלמידי כיתות א' את הספר שכתבתי 'אחי מיוחד' העוסק בעולמם של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים. הספר חולק כמתנת פתיחת שנה לכל תלמידי כיתות א' בעיר. ככה מחנכים להכלה, הבנה ואהבת חינם מגיל קטן!
4. מרימים לשנה החדשה לרגל השנה החדשה כינסתי את הועדה לשירותים חברתיים להרמת כוסית וסיעור מוחות לקראת שנת הפעילות 2020 בה ניתן דגש על חדשנות ומודלים כלכליים בפעילות האגף, על הנגשת מידע וזכויות, חיבור המנהיגות האזרחית של התושבים לצוותים המקצועיים ועל מתן כלים ללקוחות האגף. לרווחת תושבי מודיעין מכבים רעות.
5. שנה טובה וגמר חתימה טובה. אחרי שבוע עמוס של הרמות כוסית וברכות לשנה החדשה, בהן פגשתי פעילים עירוניים רבים וחשובים, אני רוצה לנצל את הבמה ובנימה אישית אני מבקש לאחל לך ולבני משפחתך שנה טובה, שנת בריאות ואושר, שנה של קירוב לבבות וקבלת השונה, שנה של אהבת חינם וחיבורים חדשים.

מודעות מפעילות שיזם עמיעד טאוב